Jump to content

Bukkejakt i Europa


Bdf

Recommended Posts

Da jeg skulle bestille bukkejakt i Polen hos Diana med avreise så snart som mulig, ble jeg opplyst om at dette ikke var optimal tid å jakte rådyr pga høyt gress. Noen med erfaring?

 

Har noen tips om andre land/arter i noenlunde samme prisklasse der det går raskt å sikre seg tillatelse? 30. Juni var første mulige avreise til Polen med Diana, så jeg tenker kanskje Litauen el. Skottland?

Link to comment
Share on other sites

Nå har Diana en enorm erfaring, med 30 år i bransjen, og et 30-40 talls revirer i Polen.

 

Så da er nok ikke det rette plassen akkurat nå, men her er det selvsagt store forskjeller mellom forskjellig revirer å land.

 

Har sett at mange revirer i UK har god jakt på bukk om dagen!

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

er det enkelt og kjapt med våpeninnførsel til UK?

 

Enkelt: Ja

Kjapt: Nei

 

Har erfaring med Skottland siden 2007. Europeisk våpenpass må sendes fysisk til UK. Hvor det blir påført stempel + et eget FAC (FireArms Certificate) som må fremvises ved inn & utreise.

Behandlingstid for dette er ca.6 uker i snitt.

Link to comment
Share on other sites

Har sett at mange revirer i UK har god jakt på bukk om dagen!

En liten digresjon som det så fint heter.....spørs hva man legger i begrepet god jakt på bukk.

- Er det antall fellinger :?:

- Er det jaktopplevelsen :?:

 

Det kan definitivt ikke være antall kilo kjøtt for det tilfaller tilbyder.

Det kan definitivt ikke være trofeet. Når man ser på diverse jaktsnutter fra bla UK lagt ut på Youtube er det rett og slett til å grine av hvor pinglete oppsats mange av de nedlagte bukka har. Man burde gått i skammekroken i stedet for å glise.......er min mening.

Link to comment
Share on other sites

Har fått lest igjennom mange av de gode reiseskildringene fra Skottland gjort av folk herifra kammeret, og må si det virker som bukkejaktene på øyen kan være megabra.

 

Siden det tar litt tid med våpenimport til GB, vil jeg vente med bukkejakt der til en gang jeg kan planlegge litt bedre på forhånd.. :) takk for tipsene

Link to comment
Share on other sites

Mange sterke bukke trofeer fra Sør England.

 

The largest European roe trophy ever recorded. T Troubridge, Dorset, 273.73 cic.

 

2cnjjtw.jpg

 

Seer flere selskaper har turer til sør england så ville prøvd rundt Devon eller hvorfor ikke Dorset.

 

Flere fine bukker fra Sør England på facebook siden CIC trophy measuring.

 

Nyhetsbrevene fra en del av de danske jaktreise bureauene vitner om gode bestander av store bukker syd i England.

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...