Jump to content

Tc contender


tigor

Recommended Posts

Hallo

Mener jeg så en brukt TC i 223 på Winge, men veit ikke om den er solgt og husker ikke løpslengden. mener prisen var 3-3500.-

Men etter og ha lest posten skikkelig ser jeg jo det er rifle løp du er på jakt etter, den på Winge var en pistol

Link to comment
Share on other sites

Har satt meg på ventelist på 223 løp,er vist et meget populært kaliber i andre land,så di sliter med å lage nokk løp..

Men di har 204 ruger på lager.

Planer om å bruke børsa til rådyr jakt ,og da er vel ikkje 204 ruger godkjent?

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at det blir vanskelig å skaffe pipe til contender låsekassa eg kjøpte uansett kaliber..

Har snakka med endel forhandlere nå!!

Så vist det er noen som har ei riflepipe til contender og selge,så er det bare å ta kontakt :)

Link to comment
Share on other sites

Det må nå vel være mulig å importere, ihverfall av en børsemaker vel?

Trenger vel ikke være originalt tc-løp heller...

 

http://matchgrademachine.com/Contender- ... els-c-302/" target="_blank

 

Vil nok koste litt om en skal importere, men det finnes nok en god del børsemakere i Norge som burde kunna klare å lage noe sånt vel..

 

edit: Ser nå på siden jeg linket til at det er Domestic only :-/ Men kanskje de sender til noen i Amerika som exporterer...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte ett løp fra Match Grade Machine (MGM) for noen år siden. Jeg importerte det selv. Det gikk veldig greit faktisk og jeg fikk kjempe god service der. MEN etter den handelen hadde de fått litt problemer med myndighetene etter at de fant ut at MGM hadde sendt en våpendele ut av USA. Så neste gang jeg var i kontakt med dem (ca 1 år etter første gang jeg importerte) blånektet de å selge til meg (dama på tlf var forsåvidt hyggelig hun). De kunne ikke selge noe som helst dersom de hadde den minste mistanke om at det kom til å gå ut av USA. Så jetcarrier e.l. ble derfor også uaktuelt.

Men ta gjerne kontakt med dem igjen. Dersom de har forandret mening er jeg veldig interessert i å høre om det :)

 

PS: tigor: dersom MGM ikke kan hjelpe, så ta kontakt på pm. Mulig jeg kan hjelpe deg.

Link to comment
Share on other sites

Det enkleste for tiden, er vel å slakte et løp i et annet kaliber og legge inn et i 22, som kammres for 223, eller for den del hvilket, som helst kaliber, Contenderen tåler.

Dette ble ofte gjort i silhuettens barndom, både i USA, men også noen ganger her i landet.

 

Løp, som er gjenget for demper er ikke alt for aktuelle til silhuett, så den slags kan det være mulig å få tak i, ellers er det vel lite løp å få, være seg nye, eller brukte.

Link to comment
Share on other sites

Har nå funnet et løp i Sverige i 223 remington..

Men butikken har ikkje eksport avtale..

Noen som har en ide,så eg kan få det løpet til Norge.

Eventuelt vet om en butikk som har eksportavtale som kan kjøpe løpet og selge det til meg igjen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...