Jump to content

Kulevalg 375 H&H til elg


Arvid.N

Recommended Posts

Barnes er profesjonelle. Som de andre produsentene konstruerer de nok kulene for å ekspandere i de hastighetene de er ment brukt. Barnes har vært på markedet i mange år, så de begynner nok å få dreisen på ekspansjon. Tror ikke du skal engste deg for det.

Et annet blyfritt alternativ er Nosler E-Tip.

 

Du bør uansett ha ei solid kule. Hastigheten på 375 HH er ikke avskrekkende, men det er bra anslagsenergi, så kula får seg en trøkk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har skutt elg med både Barnes X 250 grs, og Hornady 270 grs. RN.Begge hjemmeladde. Og begge har fungert bra. Har i høst tenkt å prøve RWS 300 grs KS fabrikkladd. Tror dette kaliberet fungerer greit nok med helt ordinære kuler, så lenge en ikke bruker for lette kuler.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 1 year later...

Har skutt 6 rådyr nå i mai i Polen med TTSX i 375H&H. fungerte kjempefint. Klart mye av energien havner i bakken. veldig moro å prøve dette og ekstr gøy å se at slaktene ble fine. Når kula ble satt i bogen ramla de i smellen. Når jeg satt kula bak bogen, løp de gjerne noen meter. Fine hull inn og ut. Ekspanderte helt fint når jeg satte skuddene bak bogen og de ikke treffer noe særlig bein på sin vei. regner med denne kula i dette kaliberet vil gjøre omtrent det samme på hjort og elg. Håper jeg finner det ut selv ila høsten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...