Jump to content

Jakt i Canada, Nova scotia


stefan1989

Recommended Posts

Jeg ble i dag invitert en tur til Nova Scotia, på fiske og andre gøye ting. Hvordan er jaktmulighetene i denne provinsen? Vet det er et stort område og sikkert stor variasjon utifta hvor i provinsen du befinner det. Det vet jeg enda ikke, men hadde håpet å kanskje få en liten oversikt. Prøvde å søke på nettet og fant ikke så mye.

 

Hvilke jaktbare arter finnes i Canada og dette området? Da jeg er student, har jeg ikke akkurat råd til å betale 100.000 for å skyte en elg eller en bjørn om dette er prisen, jeg er heller ikke opptatt av å skyte store trofêer, men heller å få jaktopplevelser, og Canada er et land jeg alltid har hatt lyst å jakte i. Så om noen har noen tips å komme med så er jeg takknemlig for det. På forhånd takk

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg fant også den sida, men det gav meg ikke så mye med tanke på hvor jeg kan jakte, hvem jeg skal kontakte og kostnader. Så håpte noen kanskje hadde erfaringer. Selv om jeg regner med at Nova Scotia kanskje ikke er førstevalget av jaktdestinasjon når det gjelder Canada.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring med jakt i verden er at det er to sider. (minst).

Innsiden og utsiden.

Utsiden er det du finner som selges over nett, og som regel til priser deretter.

OG, så har du innsiden, som du får innblikk i når du kjenner eller blir kjent med lokale "innfødte".

Det er vanligvis en helt annen verden, både av muligheter og ikke minst av priser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...