Jump to content

Hjelp! Valg av kikkert? Zeiss victory Diavary eller schmidt


222. Nitro

Recommended Posts

Har ikke prøvd S&B, men har en gammel Diavari V (Victory fra før 2005, min er fra 2001) med lys i 2,5-10x50 og synes det er et fantastisk sikte. Det holder i massevis til det aller meste. Har brukt mitt i vinter på både revejakt og beverjakt og får i grunn ikke fullrost det.

 

Nå har jeg lest i ulike tråder at Victoryen er hakket over S&B'en optisk, men om en Victory x50 slår en Zenith x56 i mørket, vet jeg ikke, dessverre. Men det skal jo være veldig bra sikter det og da. Victoryen er i det minste hundre gram lettere enn S&B'en... Er det opplyst retikkel i Zenith'en da? Har selv enda ikke følt behov for lysretikkel, selv etter hjortejakt med Zeiss Classic 2,5-10x50 i mørket eller etter reven nå i vinter med Victoryen (slo det på da jeg så en hare på over hundre meters hold kl 1200 om kvelden, men slo det av igjen da jeg ikke trengte det).

 

Smak og behag hva du velger, kanskje? Det er jo forskjell på designen i hvert fall!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...