Jump to content

Smårovvilt mjff


DeadClown123

Recommended Posts

Hei. Jeg har prøvd å komme i kontakt med mjff..(Mjøndalen jeger og fiske forening)

De er ikke på lokale som er opplyst med onsdager og klokkeslett.. Nettsiden er oppdatert i nitten pil og bue..

Skulle gjerne fått vite om smårovvilt jakt hos de.. Noen som er medlem her og jakter? De fleste fisker virker det som.. Skulle fått tak i jakt terreng kart også!

 

Til noe annet:

Rovvilt i finnemarka/børresen. Noen erfaring? :)

Har nettop kjøpt meg hagle og tenkte dette var en fornuftig måte å komme inn i jakta på.

Derfor meg mest skjære, kråke, nøtteskrike osv og kanskje prøve meg på rev.

Bruker hagle!

Link to comment
Share on other sites

TS. Angående skogene som Børresen hadde, så er det jo nå Statens Skoger som eier de områdene i Finnemarka. Tror de selger jaktkort for små predatorer. Sjekk dere hjemmeside! De eier vel også en eiendom på Hurumlandet, som tilhørte Borregård. De selger for øvrig også vanlige jaktkort, men de er blitt noe dyre. Og pr. dags dato, så får du ikke kjøre bil inn i terrenget. Du må gå, eller sykle fra oppsatte bommer. Har noe mer info. her, hvis du sender meg en PM.

 

Ellers så kan du jo kontakte skogseiere direkte (helst seriøst fremmøte) og spørre. De fleste er positive, hvis de føler de kan stole på vedkommede som spør. Hadde sikkert vært ønskelig med fellefangst av mår også.

Link to comment
Share on other sites

Yess. Har hytte 2 steder inne i finnemarka(solbergvannet og øyvannet) men siden jeg bor på feil side av ælva så får jeg ikke melde meg inn i foreninga som har feltet hyttene er på :x . Ergo, jeg må gå ett lenger stykke for å komme inn i feltet. Har rovvilt statskog jaktkort. Det koster ikke mye..

 

Skulle ønske MJFF svarte på mail osv. men det gjør de jo ikke. Det eneste de har vært flinke til hittil, er å sende meg en giro for å melde meg inn som medlem... :lol:

 

Noen erfaring med Finnemarka som jaktfelt?

Link to comment
Share on other sites

TS. Da missforsto jeg teksten din og mitt innlegg var vel bortkastet. :(

 

Det er ikke så lett å jakte kråkefugler, med hagle i skogen. Jeg ville nok satset mer på min. 2 åteplasser, et "skjul" på passe avstand og brukt rifle.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Om du reiser ned i fiskeutstyrsbutikken i 3050 (Mjøndalen) tror jeg kansje de kan hjelpe deg med og komme i kontakt med foreningen.

Har inntrykk at dette er en forening som lider sterkt av forgubbing og skepsis til alt som er nytt men det er mye mulig jeg har oppfattet de feil.

Jakter selv på terreng som ligger på Vestskauen og inn i Nedre Eiker, og her er det plenty med mink, mår, og Mikkel rev. Vi er alt for få jegere i distriktet som gidder og legge energi i noe annet en matvilt, så lykke til med jakten på terreng :D Skal sjekke litt rundt om jeg kan klare og hjelpe deg, har et par bekjente som eier skog i NE.

Link to comment
Share on other sites

Fiskebutikken er dessverre lagt ned etter noen tjuver var på besøk(hørt rykter ) ser hvertfall at den ikke finnes lenger.. Regner med det går seg til med terreng, statskog sitt rovvilt kort er jo hundre lappen.. Så har jo finnemarka sin.. Men får se om jgbfår noe svar fra mjff de nærmeste dagene/ukene..

Ja!! Si gjerne ifra om du hører noe :) PM eller legg inn her.. Er fersk som jeger, men vil prøve det ikke alle gidder. Det er som du sier. Folk jakter mer etter storfugl og rådyr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...