Jump to content

Think! - SIG P210 Silver Target


Think!

Recommended Posts

Skutt gammel treningsammo som er tolket på nytt til strengere tolleranser, hadde en matefeil på patron 6 fra fullt magasin, trykket bare sleiden frem å skjøt videre. Har syklet over 1 time og skutt litt .22 så skyteformen var ikke på topp, derfor ingen bilder 8) . Skjøt mye tohånds med fullt magasin, magasinet funker som det skal å går nå i opplag. Jeg skal ta i bruk neste magasin og bruke det til noe må skiftes, nå vet jeg at jeg har et ferdig innkjørt magasin klart til å overta.

 

Pusset pistolen da jeg kom hjem. Pusset og oljet hele magasinet som skal gå i opplag, da skal det ikke ruste mv. Smurte railsene med fett, brukt litt mer fett denne gangen, bare for å teste. Løp, fjærstyring, låselugger er smurt med olje.

Link to comment
Share on other sites

Skjøt 30 skudd, ingen spesielt gode samlinger, men begynte å nappe å da pakka jeg sammen (trent vekter igår hos fysioterapeut). Vakta mente at det var da jeg skulle fortsatt å trene. Blir tur i morgen på banen, låner bort .22. Fredag blir det sykling, da håper jeg at jeg er ok til feltstevne, prøve NM i Hokksund på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Skjøt 35 skudd med Sig'en etter å ha skutt 25 med finpistolen. Av forskjellige grunner er det ikke bilde av serie 1, 5 og 7 :oops:

 

12juni14s6_zps33c59c21.jpg

 

12juni14s7_zpsa49118d3.jpg

 

12juni14s8_zps53ba97f0.jpg

 

12juni14s9_zps4ea5f2e3.jpg

 

Så etter 65 skudd siden forrige smøring var løp temmelig tørr så låselugger og løp har blitt smurt opp. Tror jeg traff veldig bra på smøring av railsene, de glir lett og jevn, jeg har masse fett på lager etter å ha hatt HK P30.

 

Ingen ammoproblem idag, er omtrent halveis i "kruttboksen".

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg og Sig'en vært på feltstevne i Hokksund, "prøve NM". Jeg har fortsatt noen uforklarlige napp + at jeg skvatt fordi CZ Shadow kastet tomhylser rett på meg. Brukte også Magtech fabrikk ammo som har målsøkende radar. Problemet er at jeg nå er vant til egenprodusert ammo så rekylen føltes faktisk litt frisk. Denne ammoen blir derfor treningsammo, har bare 300 skudd igjen. Ingen ladeproblem mv idag.

 

Pistolen ahr gått 60 skudd siden forrige smøring, løpet og låselugger var tørre. Jeg skal smøre disse med fett som et eksperiment, men det får være til etter feltstevne neste søndag i Nedre Eiker.

Link to comment
Share on other sites

Hvis dere har Vapentidningen nr 8 fra 2013 står det en fin test av denne pistolen der, de kaller den bare spikerpistolen, i blånert da. Men skulle tro at det bør ikke være noen dårligere presisjon i den Think har.

Pistolen gikk best med Magtech 9K (mener det er subsonic ladningen med 147 grn kule), det ble nesten ett rufsede hull, 23mm senter- senter.

I det siste Vapentidningen står det også en test på en Sig X-series, tror den er vel så god, har en selv og kan bekrefte at presisjonen er helt glimrende.

Link to comment
Share on other sites

Presisjonen mellom target og supertarget er nok den samme, men siktelinja er lengre og dermed lettere å treffe med. I tillegg gir tyngre våpen en fordel dersom du klarer å løfte den økte vekta.

 

Skutt 100 skudd på utebanen, halvparten på skive og andre halvparten på stål. Skal begynne å trene mer tohånds, hadde fler ganger 2 x 10'er og 3 fluer, det er tohånds som brukes på felt.

 

Pusset pistolen, tatt ut hammermodul og oljet sear/hammer. Fett på rails har fungert utmerket. Nå er også løp, låselugger smurt med fett, så får vi se.

 

Bare noen få slumsepatroner med RN kuler igjen, ingen lade problem idag.

 

Vedr haglesverm så håper jeg det viser at en trenger ikke ha superpresisjon for å gjøre det OK på feltstevne. I Horten forsøker vi aktivt å trekke med nye på konkurranser, de får låne våpen å betaler bare kostpris på ammo. Så hiv dere rundt, det er stevne hos nedre eiker pistolklubb nå på søndag, vanligvis er de veldig effektive og skytingen flyter bra på.

Link to comment
Share on other sites

Det er skytteren som er problemet, ikke pistolen. Er det ikke fint at en "vanlig" skytter viser sine samlinger.

Joda, det er fint det, men leser tråden som en test på pistolen. Og da blir jeg forvirret når jeg tror den ikke går bedre enn det. Men synes det er veldig fint at du skriver om den :-)

Link to comment
Share on other sites

Kne sier at den ikke vil skyte idag, fornuften sier at jeg må teste at det nye smøreregime fungerer, grease på løp og låselugger. Så til banen dro jeg, ikke for å trene men for å teste funksjon. Den fungerte som den skulle, den hadde 1 matefeil på patron nr 2 fra fullt magasin, bare dytte sleiden fremover. Med skikkelig våpen er det ikke vanskelig å få andre til skyte våpenet, så jeg skjøt vel rundt 30 skudd med .22 og sig'en. Begge våpen gikk 1 pakke ammo med annen skytter som gladelig prøvde.

 

Jeg liker det nye smøreregime, løpet og låseluggene er fortsatt "våte", med olje er de tørre etter 50 skudd. Kanskje derfor det ligger en tube fett i pistoleska våpenet leveres i.

 

Må spare kne så nå blir det ikke skutt noe mer før feltstevne søndag.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, fett er tingen for smøring. Skutt 120 skudd idag og 50 på torsdag, så 170 skudd uten problemer. Tørket av løpet etter dagens skyting og smurt med fett, resten av våpenet er ikke rørt.

 

TC (truncated cone) kulene har ikke ladeproblemer. Hjemmeladd ammo er lettere å skyte med enn fabrikk, selv med så tungt våpen som dette.

 

Plassering og slik vet jeg ikke, men fikk 87 poeng i militærfelt. Det var vanskelig løype, litt uenig med meg selv om den var verre enn Hokksund høsten 2013. Det blir spennende å se resultatlisten.

Link to comment
Share on other sites

Resultatliste fra dagens feltstevne i Nedre Eiker - Kalvedokk.

 

Se det, se det, 2 poeng bak målestokken i klubben og årets første pengepremie, kr 43. I tillegg så skylder de meg kr 357,- (legg merke til beløpet) fra 2013, alt skal de visstnok utbetale etter dette stevne.

 

Men det var nok utfordrende, det var mulig med 116 poeng, men beste klarte 109 poeng i Militærfelt. Men jeg klarer ikke å rykke opp fra klasse C i militærfelt.

Link to comment
Share on other sites

Skutt meg inn med .22, men det hjalp ikke stort. Måtte skyte noen serier før jeg var innskutt med 9 mm. Her er beste enhånds serie:

 

25juni14s8_zpsce0c6749.jpg

 

Og beste tohånds serie.

 

25juni14s9_zpsf71985db.jpg

 

Pakket vrak ammo og tatt med squib rod i tilfelle tomhylse setter seg fast i kammer (har skjedd med M&P). Dette vil bli skutt på utebanen i morgen. Evt funksjonsproblemer kommer ikke til å bli belastet våpenet siden jeg skyter ammo som ikke er godkjent etter tur innom ammo tolken.

Link to comment
Share on other sites

Vært å skutt vrakammo, hjemmeladd ammo som har vært innom ammo tolk og funnet å være utenfor spec. 3 ganger har jeg måttet presse frem sleiden de 3-4 siste mm, utover det ingen problemer. Pistolen har skutt omtrent 200 skudd idag, løpet er fortsatt smurt med fett. Det er omtrent 100 vrak ammo igjen. Mesteparten er skutt av skytter som lånte pistolen.

Link to comment
Share on other sites

Hadde bestemt meg for ikke å delta på spesialfelt NM på Hokksund i helga. Men da jeg sjekka mobilen i morrest lå det beskjed om at vi starta kl 09. Så jeg heiv meg rundt å pakka med meg Colt Mustangen i .380acp, den har jeg ikke skutt siden stevne i Larvik 1. mai. Jeg hadde 2 ganger manglende varsling (at sleiden stopper i bakre stilling etter siste skudd), glemte å skyte 1 patron og feilmating på absolutt siste skudd (60 meter holdt = tapte ikke noe på det).

 

De som skal lete etter meg på resultatlista kan begynne bakfra, det er den absolutt vanskeligste felt løypa jeg noen gang har skutt. Å med en så upraktisk, men morsom, pistol så ble nok antall treffer heller få.

 

Jeg føler meg sikker på at Horten og Omegn Pistolklubb kommer til å ta siste plassen på lagskytingen. En annen på laget fikk bare avgårde 41 skudd og en annen brukte Mauser fra første verdenskrig.

 

"Butikken" går greit solgt det meste av revolver hylser, kuler mv. Våpen "butikken" går heller trått, jeg har for salg Colt Mustangen og S&W 686, men kundene klarer ikke å fremskaffe papirer og penger.

 

Skal trolig overlevere ammo bokser i morgen, håper jeg slipper unna klem som jeg er blitt lovet, med mindre det ikke er frk Norge da.

 

Jeg er mao overtalt til å delta på Magnum 1 i morgen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har hatt et lengre fravær her og fra skyting, vært med flyttelass til Finnmark. Meldt meg inn i Tana og Nesseby Pistolklubb, vinterstid kan en skyte så mye enn vil men bare med .22 :cry: . Men mine foreldre har stor eiendom med "sikker" bakgrunn, det gjelder bare å få tillatelse fra min mor.

 

Testet pistolen idag, skutt opp resten av vrak ammo. Ene patronen satt så godt fast at jeg måtte bruke bordkanten for å få dratt sleiden bakover, den patronen fly vegg i mellom når den løsna fra kammer. 3 ganger måtte jeg presse frem sleiden. Siden det var vrak ammo som ble skutt så ladet jeg fulle magasin for å få litt fremgang med å bli kvitt vrakammo.

 

Bilder av enhåndsserier:

 

20juli14s1_zpsec2232d0.jpg

 

20juli14s2_zpsf14e0e43.jpg

 

20juli14s3_zps9dc6be6d.jpg

 

Så gikk jeg over til 2 håndsskyting:

 

20juli14s4_zps708f53af.jpg

 

20juli14s5_zps8ebbc5dc.jpg

 

20juli14s6_zpsf9ab1a42.jpg

 

20juli14s7_zpsdc02b8e9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pusset pistolen igår, ble ikke tid til prøveskudd, men jeg kan ikke huske å ha fått feil etter puss. Det er dog en god praksis å testskyte etter puss.

 

Installert i Løten sentrum. Årets NM kommer til å bli en heit affære, 31 grader i skyggen idag. Regulerer veskebalansen med øl i kveld, men ikke mer enn at det ikke skal være noe problem i morgen tidlig. Min runde starter 09:30, ser ut som annen forumbruker er på samme laget. Men det er innsjekk og våpenkontroll og bussen går 09:15, så tanken var å være der rundt kl 08.

 

Kjøpt inn forsvarlig frokost til i morgen så klokka er satt på 06:30, det skal gå helt fint.

 

Svingte innom Løvenskioldbanen skytesenter, skulle se på leirduehagle. Skal tilbake tirsdag eller torsdag neste uke å se nærmere på Beretta 692.

Link to comment
Share on other sites

:D

Dagens Militærfelt er over for min del, 77 poeng, glemte å sjekke max mulig poeng. Alle klubber har vel en intern konkurranse om å være best, i vår klubb er det en som har abonnement på tittelen. Har var uvanlig stille og mutt i målområdet, snakka noe om å flykte til sverige, å jeg kunne overta våpna hans. Uten å ha resultatlista for hånden regna vi ut at jeg hadde slått han, en annen "klubbkamerat" spurte om han hadde en patron igjen, det var bare en ærefull utgang på et slikt resultat. Ikke umulig han får bruk for patronen, jeg slo han med 5 poeng. Det var ytterligere 4-5 fra klubben som ikke hadde noe resultat ennå, så jeg skal ikke juble ennå.

 

Men i det store bildet gikk det bra en 4-5 standplasser, så begynte jeg å nappe på de første skudda, nappet ned og ørlite til venstre ca 15 cm. Jeg hadde en bom på nærholdet på svingerstandplassen, men naboen lappet grundig mine skiver på svingeren så jeg fikk full pott på den standplassen. Litt amatørmessig hadde jeg smurt solkrem i panna, ikke nødvendig når enn har caps, det sved litt i øynene på slutten.

 

Børselars hadde heldigvis glemt traileren og åpnet skikkelig butikk i kjelleren, litt dårlig mobildekkning så betalingsterminalen gikk treigt. Jeg er forelsket i Morini, ikke umulig jeg kjøper en slik å har den samtidig med Feinwerkbauen for å teste hvem jeg liker best. Kjøpte hylsepoleringsmiddel og skytterlags caps, skal bruke den fredag og lørdag.

 

Arrangementet er utmerket organisert, veldig bra standplasser, passelig vanskelig og et NM verdig. Mat servering så veldig bra ut, Elgburgeren fikk skryt, mulig det blir frokosten i morgen. For eldre og uføre var det litt langt å gå, skjønner godt vi ble kjørt ut med buss. Skal jeg klage bare for å ha noe å klage på så var det ikke noe NM skilt i rundkjøringen fra hovedveien og arbeidsoppgaver på standplass var ikke skiltet slik som i Hokksund.

 

Tilfeldighetene gjorde at jeg traff en som ville studere min pistol, lurte på en slik til kona. Å jeg fikk kjennen på hans X-six Scandic med bjørkegrep og gull deler, dette grepet må være mindre enn vanlig sig p226 grep så det var ikke ille til mine små puselanker. Han syntes mitt avtrekk var lett, nesten for lett, men realiteten er at den glei lett igjennom våpenkontrollen.

Link to comment
Share on other sites

La merke til at selv de 2 beste ikke hadde fylt løypa. Det er jo gjerne slik at når løypa blir vanskelig så faller enkelte skyttere igjennom, de klarer seg supert i middels løyper, men når det blir vanskelig da feiler de. Utmerket at årets NM løype klarte å skille klinten fra hveten så utvetydig.

:o

Link to comment
Share on other sites

Utmerket at årets NM løype klarte å skille klinten fra hveten så utvetydig.

:o

 

Det er ikke løypa som skiller skytterne, men mengden og måten en trener på :wink:

 

De antatt beste før et NM er det gjerne etter NM er ferdig også, bare ta en titt på de siste års resultatlister så ser du hva de fleste vet om den saken :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

8)

Skriveriene ovenfor om klinten fra hveten osv osv, er mest for å stikke kniver i han jeg vant over.

:wink:

 

Derfor har jeg møtt opp på banen idag også selv om jeg ikke skjøt. Han har fått stadige små stikk, utrulig nok har han invitert til grill middag i kveld.

 

Jeg har tråkka rundt og tittet på babes og børselars. Et sted mellom 5 og 10 ganger innom børselars, har handlet avtrekksvekt (kr 1175), N340 krutt og han har banket en .357 kule gjennom løpet og målt løpet til .355 (Clarry Haglund har målt den samme kula til .355). Spurte om han ikke kunne ta opp med Pardini at GT9 trenger nettskjæring rundt hjørnene på back strap, det hadde han gjort uten å få gjennomslag.

 

Børselars hadde en Sig Neuhausen inne, med det grepet på min pistol så ville det vært helt perfekt, mitt grep har hand svell og arched back strap. Tror jeg må sende e-post til Nill å høre om grepsplater til Sig 210 Heavy frame passer til moderne sig P210. Nok en fikk holde i min Sig og han var imponert over avtrekket, han hadde STI Target master.

 

Bestemt meg for å prøve blykuler, Kjøpt 122 grs hos kulegrosisten og 120 grs hos Clarry Haglund. Av kulegrosisten fikk jeg ladedata.

 

Helbom.com (web siden er ikke oppe å går) har med 3D printer laget et beskyttelse til å ha på baksikte bladet, det trur jeg faktisk er et marked for.

 

Børselars hadde fremme en prototype på lærpung til hans 6 skudds .22 ammo boks, det tror jeg også det er marked for.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg smakt pulled pork som det snakkes så mye. Ventetiden ble brukt til kortspill. Jeg fikk i steng tone tatt opp det forhold at ung gutt som lånte våpen av meg på feltstevne i porsgrunn hadde slått meg, på tross av løfter om det motsatte.

 

Skytter med abonnement på "best i klubben" er veldig nervøs for finfelt, han har lånt avtrekksvektene mine å finjustert SSP'en. Fikk jeg den tilbake på grillpartyen, nei, han skulle prøveskyte litt i morgen å justere igjen. Får håpe Børselars ikke kjører UL vaskeren, ellers går aldri det våpenet gjennom våpenkontrollen.

 

Måtte fjerne all fett fra løpet på Sig'en når børselars banka kule gjennom løpet, så har smurt det opp med olje igjen.

 

Sendt epost til Nill å spurt om grepene til Heavy frame våpnene passer til moderne Sig p210, evt om de kan produsere grep uten hand svell og arched back strap og med nettskjæring over hele back strap.

Link to comment
Share on other sites

Skutt grovfelt med Sig'en, 68 poeng og masse problemer. Løpet ble målt igår ved å banke igjennom en .357 blykule, løpet måler .355. Jeg tenkte ikke på at burde pusse våpenet. Første patron satt seg fast under lading, jeg forsøkte å presse sleiden fremover, men det gikk ikke. Jeg klarte å bryte sleiden åpen, jeg så patronen på bakken med blysplint som fulgte hylsemunningen. En litt for grei standplassleder holdt våpenet mitt mens jeg toppet magasinet med ny patron. Men jeg måtte på flere standplasser presse frem sleiden med tomlene, kanskje 10 ganger, dermed fikk ejg tidspress og måtte hurtigskyte noen skudd i håp om å treffe.

 

Standplass 5 måtte jeg presse frem sleiden 2 ganger. På liggende fyllte naboen 2 skudd i 70 meter skiva, så der fikk ejg god hjelp fordi jeg hadde bommet endel på kortholdet. Mine hjemmeladninger faller rundt 30 cm på 70 meter når våpenet er innskutt midt i på 25 meter.

 

Jeg understreker at det IKKE ER Børselars som har ledet meg inn i uløkka, jeg burde tenkt på det selv, jeg var mest opptatt av å huske på å smøre løpet. Børselars har UL vasket løpet idag.

 

Som vanlig ble det ansamling rundt Børselars sin stand (han har forøvrig solgt 2 stk Morini idag, han får ny ladning om 1 mnd). Denne gangen var det GT9 som ble finstudert, han brukte 3 min på å justere avtrekket på demomodellen, å klubbskyttere hos oss ble mektig imponert over det fine avtrekket som han fikk til så raskt. Ettersom de beskrev hvordan de ville ha avtrekket, så justerte han det inn etter deres ønsker. En i klubben hentet sin private å han fikk nytt avtrekk på null komma niks.

 

Stenvaag var også på plass idag med sitt vareutvalg. En i klubben fikk tak i mye etterlengtet 6 skudd magasin til Walther SSP, han fikk innbytte pris på å levere inn manuell SSP mot å kjøpe elektronisk SSP. Det var ikke rare avtrekket med elektronisk avtrekk. Jeg viste ikke at spesial pistolutgaven av Exesse var laget på fabrikken, trodde det var et garasjeprodukt. Han hadde inne en privat Sig 210-6, den hadde også bedre grep enn min nye.

 

Jeg synes det er rart at ikke flere forhandlere er tilstede, kan ikke forsåt noe annet enn at Børselars må ha hatt en pen omsettning på tross av noe høye priser. Det er har vært kassa kø og masse folk langs disken hele tiden, litt roligere idag riktignok men han har jo hatt åpent i 2 dager allerede. Det at han skrur våpen for tilnærmet kr 0 i vederlag har vel litt å si for å bygge opp goodwill, han har en jevn strøm for småarbeider.

 

 

Idag blir det felles bespisning i Hamar, jeg får privatsjafør så er igang med å varme opp med Murphy's på tross av at klokken ennå ikke er 15:00.

Link to comment
Share on other sites

Alle som skjøt 9mm/38special i dag skal ha skryt, for den banen var virkelig ikke tilrettelagt for det med blinkstørrelse og skytetider, men gøy likevel selv om jeg også bare ble listefyll.

 

Synd du hadde mateproblemer, var det bare p.g.a blyrester?

Link to comment
Share on other sites

Blyrester, i kanten som patronen kammrer mot.

 

Klubben har hatt klubbaften i Hamar med felles middag og god drikke til. Jeg ble utfordret til å ta 600 gram burger, ingen trodde jeg ville klare den, men den forsvant greit ned. Lot være å bestille dessert. Jeg hadde sjafør så jeg kunne regulere veskebalansen litt ekstra før jeg dro. Fører forsvant da regningen kom, så jeg måtte betale for to. Deretter irsk pub. Vi tulla med hvor dyrt det var å rense en Audi Q5 og hvor mye spy hanskerommet romma, han kjørte uvanlig rolig hjem.

 

I morgen er det finfelt, jeg har sen start og dermed burde det være på det varmeste, evt tordenvær.

Link to comment
Share on other sites

Njaaa, Det var ikke planen. Skal på viktig møte 11. august, dersom vi blir enige så kan jeg starte pakking av bilen. Har familie på Finnsnes så kanskje. Er det forhåndspåmelding eller er det bare å møte opp ?

 

For 2014 skyter jeg for Horten, men jeg er medlem i Tana & Nesseby Pistolklubb også, er jeg kvalifisert til å være med ?

Link to comment
Share on other sites

Det er et approbert stevne, så du kan være med. Men du kan ikke bli nordnorsk mester dersom du fortsatt representerer din gamle klubb. Jeg finner ikke noe pistol.no, men dersom du mener terminlista på fagkomite-pistol.no så er det bare å sende en epost til kontaktadressen til arrangørklubb. Så får du nok mulighet til å melde deg på.

 

Jeg tror de bruker facebooksida mer enn hjemmesida nå til dags.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg svart Kanskje på facebook siden til NNM i Finnsnes den 16 og 17 august. Sender skikkelig påmelding når mer er avklart. Vurderer å skyte Fin og Grov på lørdagen og Militær på Søndag. Skyter for Horten å deltar derfor ikke på NNM delen.

 

NM var tungt å gjennomføre med de lange gangavstandene. Men dagens program var noen hakk verre. Første stopp var Politiets våpenkontor, de hadde ringt meg og sagt at de ikke kunne utstede våpenkort før jeg kunne bevise at våpenet var lovlig eksportert fra Danmark. Jeg forklarte at jeg hadde dette skjemaet men at det var i Finnmark pga flytting. Epost til Hunters house løste den saken raskt, de sendte kopi både til politi og meg. For sikkerhets skyld var jeg innom idag med min kopi, våpen kort fikk jeg ikke på direkten, de holdt på å drukne i våpenkort saker.

 

Stopp 2 var Jaktdepotet. Kjøpte grovkaliber duelltre og snurre, veier mye, dyr og sende og tar ikke stor plass, så derfor er den innkjøpt nå. Fikk se på bl.a Beretta 692, kunne få legge den av mot at jeg betalte håndpenger.

 

Stopp 3 var IKEA. Var godt forberedt ved å sjekke på Nett, nå skulle møblene bare prøves.

 

Stopp 4 var Løvenskioldbanen Skytesenter. Jeg hadde bedt om at de tok inn Beretta 692, så hadde jeg sagt at det neppe var aktuelt å kjøpe men hadde vært gøy å se på Beretta DT11. Da jeg kom frem hadde de tatt inn begge, dermed kunne jeg sammenligne. DT11 var med 81 cm løp og 692 var 75 eller 76 cm løp, Dermed var DT11 litt fremtung og 692 hadde nydelig balanse. Begge våpen leveres med div lodd til å ha i kolben for å balansere våpenet etter eget ønske. Begge våpen hadde fint treverk men DT11 var selvfølgelig finest. Nå er det bare å vente på at huset blir solgt. Det blir en deal som inneholder skyteundervisning og innstilling av våpen over flere dager.

 

Stopp 5 var å levere bilen til "kona". Spent på om jeg får den tilbake når jeg drar til Finnmark.Men den skal ha service om 1000 km så tror ikke hun vil ha den så lenge.

 

I morgen skal jeg ikke gjøre en dritt utover å pusse Sig'en og invitere til skyting på kvelden i hula.

Link to comment
Share on other sites

Denne gangen har jeg tenkt å gjøre hagle kjøpet ordentlig, proff til å undervise og stille inn våpenet til meg. Fordel DT11 kontra 692 er at lever ikke har gummi (hvordan er det om 20 år ?), det er ekstra korn midt på skinna, tyngre låskasse, mer holdbart låssystem (692 har ikke dårlig låssystem), penere treverk. I Finnmark er det ikke så mye pistol skyting, men leirdue er det flere ganger i uka. Som uførepensjonist er det viktig å komme seg ut blant folk å prate dritt.

 

Pusset pistolen idag, det var fortsatt dritt i løpet selv om det var UL vasket, det var lett å fjerne med kobberbørste, solvent og pusselapper.

 

Da jeg begynte med grease så startet jeg med "tung" grease fra remington. Så har jeg bl.a på NM brukt "Shooter's Choise All Weather High-tech grease", den er rød og betydelig lettere en den fra Remington. Idag har jeg brukt "Mil-Comm TW25b" som er tynn grease, nesten på grensen til Olje. Nå skal dette testes over tid før jeg avslutter med Mil-Comm olje som har litt vedheft. I alle tilfeller skal jeg bruke opp lagret jeg har med Shooter's Choise, har vel 4 sprøyter av den så det skulle vare en stund.

Link to comment
Share on other sites

Skutt rundt 100 skudd idag, det meste enhånds, tohånds gikk dårlig fordi jeg hadde glemt skytebrillene, med vanlige briller blir siktebildet skurrete.

 

Fant patroneske med hjemmeladd RN kuler, de var umulige å mate, så jeg droppet en og en i kammeret så jeg ble kvitt dem.

 

Gårsdagens smøring var ikke så bra, løpet ble temmelig tørt. Så pistolen er pusset, inkl avtrekksmodulen. Mil-comm funker utmerket på rails, Shooter's choise er smurt på løpet.

 

Dersom vi får opp ståldørene til hula så blir det Feinwerkbau i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Glemte å nevne at jeg har skutt Kongsberg colt idag, den samme som jeg pusset her tidligere. Den hadde nå vært hos Olav hos pvas.no å fått nytt løp og avtreksjobb (beholdt original hane, aner ikke hva annet som er byttet). Det er et våpen som biter fra seg, bokstavelig talt.

Link to comment
Share on other sites

Vært skytevakt idag også, vi var 4 skyttere. Horten begynner å bli Sig klubb, idag var det i tillegg til min en X-five og en rustfri P226.

 

Jeg har vært litt ivrig med pakkingen og flyttelass, fraktet ammo tolken til Finnmark = jeg får ikke tolket resten av treningsammoen. Det har gått bra idag, måtte bare trykke frem sliden en gang. Skutt 70 skudd idag, de siste 10 ble bare brent av tohånds, jeg var lei.

 

Pakket om skytebaggen for Feinwerkbau.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...