Jump to content

Base/montasje til kombi


BMB

Recommended Posts

Jeg lurer på hvilke weaver/picatinny baser jeg kan bruke på kombien min. Er bare 1 "hull" til fremre base på børsa mi.

 

Eller må jeg ha skinne istedenfor base?

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

2014-05-20%2018.33.25.jpg

 

2014-05-20%2018.33.46.jpg

 

 

Jeg har kjøpt meg Vortex Crossfire II 1-4x24 og til den har jeg kjøpt vortex 30mm ringer(for picatinny/weaver), men jeg har jo selvfølgelig glemt det ringene skal stå på :lol:

Link to comment
Share on other sites

Om det er en fair kombi du har så tror jeg den har samme festesystem som Finn, Bettinsoli, Sabatti og Zoli dvs klargjor for hurtigmontasje ala MAK.

Såvidt jeg vet lager MAK og sikkert også andre en liknende innfesting til skinna men med Picatinny topp i stedet for ringfester.

Link to comment
Share on other sites

Men på bildet i tråden; så er det jo to hull med skruer i bak og bare ett hull foran.

 

Sammen med kikkerten kjøpte jeg disse 30mm ringene som passer på weaver/picatinny :

thumbnail_generator.php?maxw=300&img=rac_rings_30mrng-l-t.jpg

 

Så da trenger jeg vel noe sånt som dette?

reck-base-57080-3080-1.jpg?osCsid=67ch3vdo36k1o9ke8k63bu2gd7

 

Men der er det jo 2 hull på begge delene, og det er bare 1 hull foran på skinna. Holder det å feste den fremre med bare 1 skrue? Eller er det sånn at jeg MÅ lage enda et hull eller kjøpe skinnemontasje typ MAK, FinnClassic etc.? Jeg ser helst at det vil holde med å ha baser som jeg kan feste ringene jeg allerede har på.

Link to comment
Share on other sites

Du kan få en børsemaker til å montere de basene for deg. Jeg har Leupold QR baser på min. Ikke dyrere det enn MAK hurtigmontasje.

Finnes masse du kan bruke, men jeg hadde fått en børsemaker til å gjøre det.

Lykke til.

 

Mvh

Isbjønn

Link to comment
Share on other sites

Hvilken type og model er kombien din?

Personlig ville ikke ha satset på å få montert baser på skinnen.

Det er en grunn til at skinnen er der, nemlig at det finnes en hurtigmontarse som passer på skinnen.

Bruk litt tid å finn en slik montarse for jeg tror du blir mere fornøyd med det enn å få de basene montert som blir i veien når du skal skyte med hagleløpet og bruke rifleløpet med åpensiktene.

Jeg fant to alternativer på ebay som passet på min skinne som er 11mm bred.

En børsemaker eller forhandler kan sikkert hjelpe deg med å finne en hurtigmontarse som passer.

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Mine baser er montert av børsemaker og flukter med skinna :D

Kan skyte med jernsikter, kikkert 1-4x24, Doctersight mellom basene og til "langhold" en kikkert på 3-9x40.

Altså full pakke :D

 

Med planlegging og gode råd blir alt mye bedre :lol:

 

Mvh

Isbjønn

Link to comment
Share on other sites

Akkurat. Og mellom basene er det frest for en rødpunktmontasje.

 

Verdt å se på:

 

http://www.maknetic.de/index.php?id=197" target="_blank" target="_blank

 

http://henneberger.de/" target="_blank" target="_blank

 

http://www.eaw.de/" target="_blank" target="_blank

 

http://www.recknagel.de/Joomla/" target="_blank" target="_blank

 

Om du i tillegg kontakter en børsemaker blir dette bra :)

 

Om du sender meg en e-post adr skal du få bilde.

 

Mvh

Isbjønn

Link to comment
Share on other sites

Er vel deg jeg snakket med på 'ansiktboka' tidligere i uka,her kan man like godt koste på seg ordentlig montasje og ringer i stål, etter som dette sitter på et brekk våpen med rifle løp og hagle løp. hvis du absolutt skal bruke disse weaver/picatinny ringene dine, så hadde jeg kjøpt montasje med 11 mm spor som passer på løpet med weaver/picatinny skinne oppå¨, men da blir kikkerten sittende veldig høyt, som er en uting...personlig så ville jeg droppet de weaver/ringene dine, og kjøpt ny montasje med ringer å 11 mm spor.

 

har akkurat vært i samme situasjon, søkt google rundt ang 11 mm montasje til kombi...

 

 

Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Stemmer nok at vi har snakket litt i "trynepermen" som jeg liker å kalle det. Jeg bestilte en sånn weaverskinne fra Kina i sta for en 50lapp. Tenkte å se om det holdt. Hvis ikke så prøver jeg noe annet.

Men med så lite som 1 i zoom og lav montasje, vil ikke kornet synes veeeeldig godt i kikkerten?

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye tar en børsemaker for å ordne noe slikt da?

 

Og kort og greit, hva er forskjellen på sving-, hake- og hurtigmontasje f.eks.? Sving er kort og greit en mulighet for å vippe kikkert til siden? Hva med hurtig- og hakemontasje??

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Dette ble resultatet med de ringene jeg har og den "billig dingsen" jeg kjøpte. Grei midlertidig løsning, men kikkerten sitter jo altfor høyt. Målte nå i sta, og avstanden mellom senter på kikkerten og senter på rifleløpet er omtrent 8cm.

Men jeg tror jeg skal gå for skinnemontasjen til Finnclassic som de har på Jakt & Friluft. Denne skal visstnok passe :-)

 

IMG_3330.JPG

-

IMG_3329.JPG

-

IMG_3328.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte ett sett slike

http://www.ebay.com/itm/Leapers-Quick-D ... 56696635b6

 

Skru ut de små skruene i skinna di og disse har fjærbelastede pinner som passer i hullene.Ingen forandring ved av /på montering heller.Disse får du i 25,4mm og 30mm ringdiameter.Jeg har en Lincoln kombi (FAIR)På min står en Leupold 2-8X36 kikkert kalibret er 12/76 -7x57

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...