Jump to content

Billige reiser!!


Shadob

Recommended Posts

Ser at mange tilbyr Afrikajakter til priser som egentlig er bare selvkost for outfitter.

 

Hvorfor tilbyr denne det?

 

 

Det må jo være ganske uinteressant å bytte penger?????

 

 

Blir man fornøyd med med noen som kjører opplegget sitt "på lavgir"?

 

Mulig - men jeg ville "slikket på fingeren - og funnet ut vindretningen" - før jeg hadde meldt meg på.

 

Men jeg har bare blitt lurt :? 7 ganger - iløpet av 14 år i SA - så jeg skal ikke klage.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper at det har med tilbud og etterspørsel like mye som noe annet. Verden (USA) sliter og det tror jeg de merker, dvs at det også blir billigere noen steder. Når man får høre hva jegere i Sør-Afrika betaler for å jakte så skjønner man at vi betaler godt. Jeg tenker da ikke på biltong/cullhunting, men trofejakt. Jeg har fått gode priser på begge mine jakter og føler meg langt fra lurt på de turene, heller et varp ;) Gjør man research så har man gode sjanser for å få nmye for penga, men uansett så er det Afrika, Dvs TIA.

 

I nesten alle land i sørlige afrika så har jeg funnet steder jeg ønsker å jakte med priser som ligger godt under gjennomsnittet. Skulle bare ha litt mer tid og penger ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare erfaring fra Namibia.....har jaktet hos hvite farmere, som jeg vil definere som boere..

 

Mer redelige folk har jeg skjelden mött, de holder hva de lover og gjör det beste de kan for deg og avtaler sikres med et håndslag....hadde altfor lite cash med nå sist....spurte forsiktig om vi skulle gå i banken i Windhoek og gjöre opp......men neida, send pengene når du kommer hjem.

 

Hyggelig å bli vist slik tillit......og det er lett og like disse menneskene..

Link to comment
Share on other sites

Her er noen av mine tanker:

 

Shadob, Vet ikke hva du mener er billige reiser?

Send meg gjerne linker til de, da jeg alltid er på jakt 8)

 

Nå vet ikke jeg hva outfitterene har av kostnader/utgifter rundt hele operasjonen sin rundt om.

Men jeg vil nå si at prisene jeg har sett de siste årene bør ligge godt over kost pris.

 

Dyrene, både trofe og kjøtt er ferskvare.

Om ingen jakter på de får de ikke inntekt.

De har et behov for å ta ut overskudds dyr hvert år for ikke å få for lite beite til dyrene.

 

De har høye trofe avgifter, i tillegg til at kjøttet blir brukt eller solgt.

De har lave kostnader med arbeidskraft.

De har lave kostnader med viltet som lever og formerer seg.

(Mye mindre enn de som driver med sau eller kveg).

Stadig flere viltfarmerer bidrar til økt konkuranse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...