Jump to content

9mm Spesialpistol med bra avtrekk


BigBore

Recommended Posts

Hva finnes av 9mm med bra avtrekk? Har prøvd Ruger sr9c og Glock og får "grøssninger" av avtrekkene på disse. Har en Targetmaster og er redd for å "ødelegge" feelingen med dette avtrekket med dårlige avtrekk på andre våpen.

Har ikke råd til 15 laken nå...

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å spore av tråden, men har NROF krav om 2 kg? Trodde det var 1.36 kg.

 

Mulig 2 kg er til FD premie og skarpskyttermerke?

 

Jeg har Glock og begynner å like det avtrekket. Det er nede på ca 1,45kg nå etter de siste modifiseringene. Det er litt hakkete enda, så skal polere det opp litt tenkte jeg.

 

Trådstarter: Hva legger du i bra avtrekk da?

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo kjøpe 1911n til Bromark på finn, alternativt så kan du vel kjøpe en eller annen annen 1911 som går i kassa/vekta(er vel ikke det helt store utvalget) og få utført en avtrekksjobb på den. Glock avtrekk er en vanesak, litt på samme måte som å skyte DA med en revolver, du må trene for å mestre det, akkurat som alt annet.

Link to comment
Share on other sites

SKO1338; Det kommer nok an på "the beholder of the finger" vil jeg tro. Jeg har ennå tilgode å kjenne et skikkelig nydelig avtrekk på håndvåpen, men nå er jeg en særing med preferanser i lang-våpen-verdenen også, da. Jeg liker best trykk-punkt avtrekk, og liker følgende seanse ved avtrekk:

 

1. Et kort avtrekk.

2. Glatt og litt gradvis økende motstand.

3. På trykkpunktet er det nesten ikke bevegelse på det økende trykket på avtrekkeren, til det "slipper kanten"og skuddet går.

4. Liten, nesten ingen, vandring etter skudd.

5. Kort og silkemyk opphenting av neste avtrekk.

 

Så der har du meg da...

Link to comment
Share on other sites

USP compact er 2mm for høy, men det er jo kanskje mulig å modifisere magasinet og bunnen på grepet så den går nedi, hadde ikke vært den dummeste spesialpangen det, avtrekket på disse er jo faktisk ganske bra. (USP XPERT & Custom Sport har et forbedret avtrekk som sikkert kan flyttes over)

Link to comment
Share on other sites

tapu8h.jpg

Burde være mulig å korte inn grepet så det blir jevnt med det lille fingersporet over magasinet (rød strek)

Det eneste som jeg ser av betydning med å evt korte inn ramma på en usp er at pinnen som holder "slagfjærpluggen"(rød pil) har tilstrekklig materiale rundt seg.

Magasinet kan jo tilpasses ved å erstatte bunnplata med en innvendig plugg.

GO Hassel :D

Link to comment
Share on other sites

På g19 går det ved å fjerne bunn av magasinet og slipe litt på det. Mulig man må fjerne bittelitt på grepet på usp... Hmmmmm har noen en compact de vil bytt i en sti rouge?

G19 med org fast sikte trenger man ikke fjerne bunnen på mag. To drag med rasp på riktig sted, og den går i kassa. G19 med justerbare sikter, må man fjerne mag bunn og lage en plugg til å feste inne i magasinet.

 

G19 er generelt lettskutt (om avtrekkersystemet er gjennomgått med nye deler og polering).

 

Men der er mye som bør prøves før man tar en beslutning.

Link to comment
Share on other sites

Oppsummering. Rett i kassa eller små greie modifiseringer.

Glock 26/19

Walther P99 Compact

Walther PPS

H&K P2000 SK

H&K USP Compact

1911 snopesaker som STI

Ruger SR9C

S&W MP9 Compact

???

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Cz shadow compact burde kanskje også kunne tilpasses av en kyndig hånd, den måler 184x127x35 mm og veier 800! Gram. Det hadde jo vært en grom spesialpistol. Kunne kanskje faktisk kanskje gå med modifisering av mag bunn og fjerning av den lille bøylen på hælen av grepet.

Link to comment
Share on other sites

Walther PPS. Artig sak som går rett i kassa med både det 6 og 7-skudds medfølgende magasinet. Har hatt en slik First Edition i 9mm i noen år nå - er ikke den som får forlate våpenskapet oftest, men veldig gøy de få gangene jeg skyter spesialpistol.

 

PS: Blir muligens å finne på handelskammeret snart.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Svarte.. Detta er ikke lett.. men veldig morro.. "Søken etter ny pang". :D .

 

Jeg har ikke akkurat blitt overøst med tilbud om brukt SP etter annonse under Spesialpistol kjøpes her på kammeret. Heller ikke Finn tilbyr mye. Så da må jeg vurdere å kjøpe nytt. Jeg kan jo faan ikke sitte og vente, jeg har da både har papirer å penger... :mrgreen:

 

Jeg sa tidlige i tråden at jeg hadde prøvd avtrekket på en SR9C og likte det ikke. Men... vurderer allikevel denne pga pris på ny ligger der jeg hadde tenkt. Alternativt G26/19. Ruger har fordel av justerbart sikte. Begge disse er på lager hos dealer’n min.

Alternativer på annen ny pistol i samme prisklasse som er på lager i Norge???

Link to comment
Share on other sites

Mener å ha hørt at denne ikke går i kassa...tror det var en tråd her på kammeret.

 

Den går akkurat i kassa om ein pressar ned baksiktet. Om der er små variasjonar i målekassene så kan ein kanskje få problem, men med riktige dimensjonar så skal den passe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...