Jump to content

Marlin XT- .22 RZ


Zandro

Recommended Posts

Jeg vurderer et pakketilbud på en såkalt "Marlin XT .22(lr) RZ", med både kikkert (Bushnell 3-9x42) og en A-Teck demper. Pris 3490 kr.

 

Jeg har tilnærmet null peiling på salongrifler, og ønsker derfor noen kommentarer på ovennevnte rifle m/tilbehør.

 

Ta i betraktning at jeg selvfølgelig skjønner at dette ikke er det råeste på markedet.

Bruksområdet mitt vil stort sett bli det jeg kaller "hyttelek", men kunne også tenkt meg å prøve den på rype oppi fjellet.

 

Er dette et ok alternativ for meg?

 

Det er ikke aktuelt å gå opp i pris for ei finere rifle. Da er det heller aktuelt å kjøpe en eldre brukt Remington 66 nylon m/kikkert, men uten demper for 1500kr. Er dette noe som kan tilfredsstille "behovet" mitt?

 

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Vet ikke helt om det er samme rifle jeg har, jeg har en 22rze. Har skutt rundt 500 skudd og den treffer rimelig greit med det meste av ammo jeg har prøvd. Treffer det meste jeg sikter på.

 

Den jeg kjøpte, kjøpte jeg på xxl for 2799,- den kommer ferdig gjenget.

Ett ok våpen for prisen syns jeg iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar!

 

Ikke all verden til respons her, så tolker det dit hen at denne rifla ikke eies av alt for mange her i Norge (foreløpig i alle fall).

 

Om noen likevel skulle ha rypejakt erfaring med denne rifla, så hadde det vært flott å høre om den duger eller ei til dette formålet :)

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke mye om den marlin salongen, men til den prisen der får du nok en brukt cz med kikkert og demper billigere. betalte vel 2500 for min brno mod2 med kikkert og demper.

og den riflen er det mange som har gode erfaringer med :)

Men har marlin i 308win, også en billigbørse, men den samler greit med all ammo jeg har prøvd på 100m iallefall. så har ingentin negativt å si om marlin :)

 

du får gi oss tilbakemelding hvis du kjøper ;p

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Drar oppatt denne. Er det noen flere som har satt sine bein i en slik siden sist tråden var aktuell? En kamerat av meg grubler på Marlin 22RZE på XXL. Er ute etter en rimelig salongrifle, fortrinnsvis ny (så CZ er nok ikke helt aktuelt i denne omgangen). Børsa skal i hovedsak brukes for å lage hull i papp, helst med så tette samlinger som mulig, samt muligens gjøre livet surt for en og annen rype, og muligens tas med på elgpost for å ha noe høvelig for hånda om det skulle lande en skogsfugl i nærheten (ikke tiur, nei...).

 

http://www.xxl.no/jakt/skyting/smavilt/salonggevar/marlin-marlin-22rze-22lr-syntet-gjenget/p/1092931_1_style

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 2 months later...

Har en heldemper Marlin XT i -22lr, som jeg er meget fornøyd med. "Pakke-leveranse" med kikkert.  Ser ut til at den liker best subsonic RWS. Til en pris på snaue 6000,- og med mitt bruk (litt ender, kråke og ellers hyttebruk), er den etter mitt syn et godt kjøp. Imponerende demping, hører stort sett bare tennstempelet som slår an.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
1 minute ago, mp18 said:

Har skutt noen skudd m min Marlin nå. Veldig fornøyd.  Anbefalte denne børsa til en venn også.  Jeg anbefalte rws sub HP til han siden jeg bare hadde god erfaring m denne og Marlin m demper.  Han ringte meg og hadde problemer m lading av disse .. jeg hadde ingen problem før men nå begynner min også å kile seg... tok wc papir og tørket mye fett av patroner. Men det hjalp ingenting.  Skiftet til  fiocchi , og Remington  og noen Winchester   ing problem... er det andre som har hatt problem  m ujevnt virkende rws sub HP?

 

Link to comment
Share on other sites

Ja enig i at presisjon er god m rws.  Men når dei siste eskene vi fikk er som dyppet i talg... samt at reintøkning av selve kulen  ikkje hjalp.. selv en brno mod 2 lux fra 1982  kunne ikke veksle uten kilinger  på banen i dag.  jeg får  bruke noen andre patroner tenker jeg.  Cci m flere går jo uten problemer i marlinen. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...