Jump to content

REVEJAKTEN 2014-2015


Generaldfeld

Recommended Posts

  • Replies 628
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ble ikke noe på meg i natt, jaktet fra klokken 00:00 til 03:11. Da gikk jeg for og sove. Klokken 05:00 til 09:25 var jeg ut igjen, men ble ikke noe da heller. Får prøve å skyte mitt første vilt i natt igjen. Brukte predatorcall 2. Gratulerer til de som har fått sin første rev i årets jakt og kanskje sitt første vilt :wink: , blir vell meg en dag også

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte en music angel høytaler, noe som jeg i utgangspunktet trodde ikke ville fungere, i og med at jeg trodde ikke lyden bar langt nok til at reven skulle høre det. Jeg brukte i alle hovedsak de forskjellige angstlydene fra fugler. Vekslet mellom de forskjellige og litt musepip.

Så hadde jeg satt ut en "lokke figur" fra primos som snurrer et "kaninhode" rundt for å avlede reven. Skal teste samme oppskrifta i kveld :-)

Link to comment
Share on other sites

Ble en kort økt i dag, trenger visst litt søvn også.. I dag var jeg på nyslått eng, med musepip og killingskvik.. Null respons. Kun en grevling å se. Råbukken irriterte seg veldig av mitt nærvær på siste jordet.. Den jeg tok i går brukte jeg ikke lokk på, gikk bare min vanlige rute langs bekkefaret.. I morgen skal jeg gå til go'plassene ved minkfarmen. Der er det alltid trafikk, så i morgen skal jeg ha en til.. God natt til jægerfolket som holder ut.

Link to comment
Share on other sites

Klarte ikke og sitte ut i mere enn 1 time. Tellte myggstikk etterpå bare i fjeset, hadde 178 stikk. Ble gaaal! Håper det kommer en dag med vind som kommer fra riktig rettning. Koslig om noen legger ut bilde av hva de har tatt, morsomt og se

Link to comment
Share on other sites

Kan nok tenkes at den største hadde litt skabb på halen. Den var fin i pelsen forøvrig, men jeg la merke til at den var "loslitt" på halen. Tenkte ikke noe mer over det der og da. Men la merke til det da jeg postet bildet at den ikke er hvit på halen.

Så du har nok rett at den muligens hadde skabb.

Link to comment
Share on other sites

Nærmeste da er Børresen v Finnemarka i Lier, Sanne/Solli i Sarpsborg, Hurum og Sletner i Aurskog. Sletner er fint og kurant vei fra Oslo øst/nord! Send meg pm m epostadressa di så kan jeg hjelpe deg videre avh av hva du velger.

Link to comment
Share on other sites

Da kan jeg anbefale MYGGA roll on.

Inneholder 19% DEET og er desidert det beste mygg og knott lurium jeg har prøvd til dags dato.

Det er saker.

 

Å drikke det, ei heller bruke det som krydder anbefales dog ikke, men på den annen side, mygg og knott smaker heller ikke særlig godt synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Forslaget over støttes! Mygga er den beste jeg har prøvd! Eneste som jeg synes er litt negativt er at det er glassbeholder, så den veier relativt mye kontra de vanlige i plastbeholder. (jada, ikke mye, men all vekt redusert er posetivt på lenger turer)

Link to comment
Share on other sites

Reiste ut i 0340 tiden, og var ute til rundt 0600.

Var opplett og vindstille, men overraskende lite mygg. Har myggnett på jakka i tillegg til myggspray.

 

Brukte musepip og crit'r Call, men ingen rev å se. Noen kråker ble veldig aktive rundt meg på 2 ulike tidspunkt, så det kan ha vært rev i nærheten.

Så derimot en del hjort, koller og kalv. Alltid fint å se slikt :)

 

Gratulerer til de som allerede har felt rev!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvordan folk klarer seg ut på revejakt. Jeg har prøvd 3 dager og er gaaaal av mygg! Hjelp hva kan jeg gjøre for og slippe myggen og knotten? Takker for gode råd med mere

 

 

Hehehe prøv en runde med gåsejakt i vindstille vær på smøla du, da tenker jeg du ALDRI drar på jakt igjen.,.,.eneste som hjelper er hansker og finlandshette dynket i myggspray og en stor porsjon roligtabeletter :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har kun vært ute 1 natt, og har heller ikke sett noen rev. Men that's the name of the game ;) Skal jo ikke være lett å lure Mikkel heller.

Syns det er for mørkt mellom klokka 2400 og 0230 til å postere, så blir før og etter denne tida eg går ut.

 

Til dere som har skutt, skriv gjerne også avstander og klokkeslett dere tok den på.

Link to comment
Share on other sites

Mine er begge tatt før midnatt. Lite vind til vindstille. Lett overskyet vær. Tømte vilt

Kameraene mine i går kveld. Der fikk jeg mange bilder av rev. Enslige og tipse med valper. De er aktive hele døgnet. Mer bilder mellom 17.00 og 23.00 enn etter 23.00. Samt mange fra 07.00 til 10.00.. Kameraene står på en gammel skogsbilvei som ikke er i bruk, men som jeg har ryddet frem igjen. Kantsoner mellom åker og skog, og bekkefar er der jeg skyter mest rev på denne tiden av året.

 

Skal vel en tur ut om en times tid. Lykke til dere som skal ut i kveld...

Link to comment
Share on other sites

ha vært ute på 2 skogs veier å lakt ut åte, har en kompiss som e kjølemaskinist på nortura og han har jo seff mye kjøtt heime i frysern. men den har slått seg av så den har stådd i kjellern avslått lenge. va ei helvettes lokt av alt kjøtte.. så har laga 2 åte med viltkamera på så no får vi se om reven kommer. har 15.000 mål å jakt på her så eg ska prøv å gå rundt åta ca 50 meter unna med rambo (russiskstøver) i mårra tilig. håpa han markerer for da slipp eg! ellers ska eg ut i skogen på ett nytt område å prøv å lokk i kveld. har bytta ut 3006en og kjøpt meg 17hmr så ha vært skøy å fått testa den på reven:))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...