Jump to content

Lyddemper til Grønland


andsto

Recommended Posts

Ca 6000,- for ett moskus løyve. Men en ting meiner eg om Grønland å det er att der e ekte villmark. Å det kan være lett å få meirsmak på. Det er ikkje lov å ta med røyk eller alkohol frå Danmark på grunn av den tørste lokal befolkning. Man får kjøpt alt man trenger i butikkene der oppe. Berre så en ikkje starter provianteringen på tax frien.

Link to comment
Share on other sites

Grønland er villt nok, men ikke ha for store forventninger.

Regner med det er snakk on jakt i nærheten av Kangerlussuaq og bo i organisert jakt camp?

Du kan godt ta med tobakk og alkohol fra tax free nå. Det kan også kjøpes lokalt de fleste steder, men er nesten like dyrt som hjemme.

Lyddemper er fritt frem. Men vær forsiktig med halvautomater. Det er det egentlig kun profesjonelle fangere som får bruke.

Skitt jakt ;)

Link to comment
Share on other sites

Supert, takk for hjelpen. Blir en blaser r8 jeg tar med, er klar over det med halvauto, men var litt usikker på demper, er jo så mange forskjellige regler rundt bruk av demper.

Har du vært på moskusjakt på Grønnland iKnut, eller kun tur?

Altid fint å få tips fa folk som har vært der før meg.

Link to comment
Share on other sites

@ andsto:

Jeg har tilsammen tilbrakt flere år på Grønland, til alle årstider. Jeg har jaktet på det meste, med rifle eller Canon. Mest selv, men også sammen de lokale. Har også sammarbeidet med noen av de proffe outfiterne i Kangerlusuaq, men kun med logistikk. Rikelig med moskus og rein i det området og fint tereng for kikkert og smygjakt.

Mygghatt/nett, kikkert, gode vanntette støvler og vanlig storviltbørse er alt du trenger. Mygghatt er det viktigste, for trivselen ;)

(Ikke glem kamera, du har rikelig med tid til to dyr på en uke. Like bra å forevige øyeblikkene)

-Knut

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...