Jump to content

Chiappa rhino 200 ds


hikkas

Recommended Posts

Mye penger.... Interessant kostruksjon, men ikke dirketE revulosjonerende. Har skutt en del med en 6" og fordelen kom ikke før jeg skjøt magnum. Forøvrik ikke importert via importør, så ikke forvent noe service eller oppfølging med problemer.

Link to comment
Share on other sites

Mye penger.... Interessant kostruksjon, men ikke dirketE revulosjonerende. Har skutt en del med en 6" og fordelen kom ikke før jeg skjøt magnum. Forøvrik ikke importert via importør, så ikke forvent noe service eller oppfølging med problemer.

 

Og hvordan vet du at man ikke får service eller oppfølging hvis man får problemer?

Link to comment
Share on other sites

Børselars tok de inn tidligere og har hatt "serviceerfaring" med de.

 

De tas inn på bestilling. har hatt en 6" .357 tidligere selv. utrolig god å skyte med hissige ladninger.

avtrekket var ikke kanon og satt man inn lettere avtrekk å ble det mye klikk selv med myke hetter.

 

Driver å sikler på en 4" i .40s&w men prislappen gjør at det ikke frister.

Link to comment
Share on other sites

Serriøst folkens, driver dere å sammenligner priser på våpen i norge med utlandet hvor dem ikke har avgifter i hue og ræva som vi har her på berget? Ta en titt Scandinavian arms som også fører Chiappa så er prisene der ikke noe særlig værre enn her http://www.scandinavianarms.se/chiappa- ... =80_87_125

 

Fra importør, dessuten vet jeg at han som faktisk har jobbet med rhino i norge og plukket den oppmog ned et par ganger (mye deler der inne...) ikke vil jobee med noe som oslo skytesenter har piratimportert.

 

Som en har spurt litt lengre oppe i tråden så lurer jeg veldig hvem som er importøren av Chiappa? Kan ikke se at noen av forhandlerene som står på hjemmesia til chiappa selger revolverne. Men hva har det med at du ikke får sørvis fra oslo skytesenter? Man har da norsk lov å forholde seg til, tviler vel sterkt på at importøren sier nei hvis dem er villig til å betale for å få en reparert hvis en skulle bli ødelagt.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Men synes det er rart at børselars ikke har noen chiappa på hjemmesiden sin, synes det er rart at ingen av de butikkene som står på chiappa sin side ikke nevner at de fører det.

 

Jeg ser ikke problemet med at noen driver med piratimport, den butikken er jo ikke den eneste som driver med det. men som alle andre butikker i landet så må dem forholde seg til norges lover og fem års reklamasjonsrett.

Link to comment
Share on other sites

At det er mye rart med Børeslars og import, det kan vi være enig i. At de ikke har noen chiappa revolvere rhino revolvere inne er vel egentlig bare god butikk.... Du får jo en ferdig bygget og trimmet ruger eller S&W til mindre pris en chiappan.... Og den er det vanskelig å få et troverdig og godt avtrekk på intilegg.

Link to comment
Share on other sites

Serriøst folkens, driver dere å sammenligner priser på våpen i norge med utlandet hvor dem ikke har avgifter i hue og ræva som vi har her på berget...

 

Hva ellers skal man sammenligne med. Man tar vel gjerne prisen i diverse andre land, legger til norsk merverdiavgift og noe påslag til forhandler, og man kan vel også regne med at forhandler har bedre innkjøpspris enn det utsalgsprisen er i andre land, og da burde en 200DS strengt tatt ligge på 7-8 lapper, ikke 12, men det er selvfølgelig bare min mening.

Link to comment
Share on other sites

Da får vi være enige om å være uenige!

 

For meg er det helt naturlig å sjekke priser i utlandet på enkelte produkter jeg ønsker å kjøpe, og dersom forskjellen i pris er stor nok, så handles det fra utlandet, så kan du la være å sammenligne priser og kjøpe der det er dyrest, og alle er lukkelege.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg låner tråden litt, da jeg ble litt usikker på om denne var lov som spesialrevolver. Har hørt i fra to kilder at pga. kjernelinja så var ikke denne godkjent, men jeg finner ingen dokumentasjon på disse påstandene. Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Den sklir jo rett inn i "boksen" med god margin.

 

Var dog ikke noe problem å stille med den i SR på stevnet i dag (ble påpekt at det kanskje var verre under NM og lignende), og jeg synes at den var fantastisk morsom å skyte med. Med .38 wadcuttere så var det ingen munningsvipp. Eneste minuset jeg kan si er at det ikke er mulig å justere på siktene. Uansett en morsom sak som ikke alle har (eller har sett).

Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt på gyngende grunn, men jeg tolker feltreglene slik:

For skjefte og løp (8.25.4.3.3) så refereres det til ISSF sine våpenspesifikasjoner under 8.12 og 8.13

Under 8.13 refereres det til løpets senterlinje sin definisjon under 8.4.3 som sier "Senterlinjen i løpet skal ligge over huden (mellom tommel og pekefinger) på skytehånden i normal skytestilling.

 

Jeg tolker det da at Chippa rhino ikke er lov i spesialrevolver eller noen av felt eller NSF sine skyteklasser. Eneste erversgrunn for det våpenet blir da sivilpistol under DSSN...men det er jeg veldig usikker på reglementet..

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser jo selvsagt hvor du vil hen, men er som sagt ikke enig. Jeg sendte faktisk en mail ang. akkurat dette og Chiappa Rhino til fagkomite pistol for en tid tilbake, men har ikke fått svar. Får kanskje ta å purre, hadde vært greit med en avklaring på dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
På 6.5.2014 den 22.04, Lindskog skrev:

Jeg ser jo selvsagt hvor du vil hen, men er som sagt ikke enig. Jeg sendte faktisk en mail ang. akkurat dette og Chiappa Rhino til fagkomite pistol for en tid tilbake, men har ikke fått svar. Får kanskje ta å purre, hadde vært greit med en avklaring på dette.

 Sorry gammel tråd. Men finner ikke noe relevant info om Ciappan Rhino, om den er lov i spesialrevolver.
Fikk du noe svar??

/Mats

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...