Jump to content

Beddeblokk for Sauer 200STR er nå godkjent.


Tika

Recommended Posts

Leser på nettsidene til Våpensmia at DFS på styremøte den 24. mars har godkjent bruken av beddeblokk i Sauer 200STR.

Våpensmia har laget en hel alublokk til dette formålet.

Ser ut til at det kan gi en mer konsistent bedding og solid innfesting av låskassen.

 

Noen som har mer info om dette eller bruk av beddeblokk på STR?

 

http://www.vapensmia.no/Shop/Product/BEDDEBLOKK-FOR-SAUER/11801

480_BEDDEBLOKK_FOR_SAUER_medium.JPG

Link to comment
Share on other sites

Er vel ein smule tvilende til egenskapene på denne.Dette er vel bare ein alu ring som limes inn i stokken.Så da har en vel samme trøbbel med moment og værsyk stokk trur eg.Ville vel foretrukket å sette kassen på søyler og med et heilt bakstykke da Saueren tar opp rekyl i feil ende :?:

 

S

Link to comment
Share on other sites

Beddeblokker til STR er ikke noe nytt, eller en nyhet.

Det er det heller ingen som har påstått. Jeg har ikke mindre enn to stykker i skapet som er ca. 10 år gammel :wink:

Det som er nytt er at DFS synes det er greit å bruke slikt.

 

@panhead - jeg vet ikke hva som selges fra KAMW, men de jeg har er maskinert med pillarer. Skruene har ikke kontakt med treverk noen steder.

Link to comment
Share on other sites

Ingen av de hadde da jeg sjekket for en mnd eller to siden. Skytterlinken var utsolgt. Mailet litt med mcmillan i usa, og de kunne sende. Da jeg fikk mail om betalingsmåte opplyste de at det var 6 mnd leveringstid. Har en som har undersøkt rundt i tyskland, men like dårlig der. Hansen forventet å få inn noen ila mai.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også hatt mine tanker rundt denne blokken men uten og ha prøvd den er det vanskelig og uttale seg .Kjenner de skytterne som fikk disp. av DFS til og utprøve disse og på den tiden de har skutt med blokka mener de at presisjon enda er styrket og at stabiliteten er bedret. Nå vil ikke jeg si en 200 STR har hvert ustabil men denne blokka vil jo stive av mellom skjefteskruer og det vil jo virke positivt men hadde det ikke hvert ønskelig med søyle tvers i gjennom på bakskruen ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...