Jump to content

messingpuss


speer

Recommended Posts

Jeg tror ikke tilsetting av messingpuss trenger noen eksakt vitenskap.

Ha oppi en kork eller to, og la trommelen få gå litt før du putter hylsene oppi,

hvis ikke hender det at du får klomper med messingpuss og trommelmedia inni hylsene.

 

Synes du det ble for lite/mye messingpuss, så tar du i mer/mindre en annen gang.

 

Om tromlingen etterhvert ikke gir blanke hylser selv om du tilsetter en del messingpuss,

kan det være at det har samlet seg mye fint sot/støv i pussemediaen, som gir deg matte hylser.

Ta da trommelmediaen med deg utenfor en dag det blåser litt, og tøm fra en beholder ned i en annen, fra 0,5 - 1 m høyde.

Vinden blåser da bort de minste støvpartikklene, og median blir litt "renere" og kan gjøre tjeneste en stund til før den må skiftes.

Dette bør ikke prøves i altfor kraftig vind, for da blir du fort stående uten noe trommelmedia.

 

Mvh Komla

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Berry's brass polish, tror jeg den heter, bruker jeg sammen med nøtteskall. Hylsene blir som nye etter et par timer. Corncob media ser jeg ikke vitsen med.

Ellers gode tips fra Komla.

Link to comment
Share on other sites

Ikke jeg heller :) Snakket om irring. Prøv det jeg skrev, og jeg vet at du blir fornøyd. Tar soting på halsen mm., regner med at det er flekkene dine.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...