Jump to content

Hagle til England?


Chiefen.v-2

Recommended Posts

Vanskelig uten vertens hjelp, tror jeg.

 

Han må stille opp som din vert, og søke om Visitor's shotgun certificate for deg, til sitt lokale våpenkontor. Han mottar dette og sender deg, og du tar dette med deg på flyet, sammen med eu våpenpass.

 

Skjemaet for vsc finner du på nettet. Søknaden koster 12-15 gpb eller noe slikt.

Link to comment
Share on other sites

Permit koster £25 og varer i et år, nordmenn trenger ikke våpenpass. Skjemaet heter "Form 107". Alt dette er helt greit; jeg trenger en løsning for sponsor; jeg finner info som sier at bla Clay Pigeon Shooting Association kan sponse utlendinger som er medlem hos de; jeg får ta telefonen fatt og sjekke ut dette.

Link to comment
Share on other sites

De gangene jeg har vært over har verten ordnet alle papirene, men som du sier dette er ikke aktuell løsning for deg.

Jeg er medlem av BASC, UK sin største jegerorganisasjon (British Shooting and Conservation) og inkludert i medlemskapet er også forsikring når en jakter de borte.

Kanskje du skulle ta en telefon dit og høre om de kan hjelpe deg?

Firearms: 01244 573 010

Membership: 01244 573 030

Link to comment
Share on other sites

Om det ikke har endret seg til det bedre enn det var for en del år siden, kan du glemme å ta med eget våpen, om ikke verten din eller noen andre som bor i umiddelbar nærhet av der du skal jakte, er villig til å stille som sponsor.

 

Tviler på om Clay Pigeon Shooting Association kan stille som sponsor til noe annet enn skyting. Neppe for å kunne jakte.

 

Jeg hadde tidligere tilgang til gratis småviltjakt på en større eiendom mellom Cheltenham og Oxford.

Jeg fikk ordnet med sponsor en gang(min søster som bodde i området da), men det var et styr med installering av våpensikring som måtte godkjennes av politi som kom og sjekket og godkjente + mye papirarbeid.

 

Det var MYE enklere å låne/leie våpen enn å ta med eget.

 

En gang fikk jeg låne ei Boss & Co S/S i kaliber 20 i en uke :)

Skulle virkelig ønske at jeg hadde råd til å eie ei slik hagle.

Link to comment
Share on other sites

Clay pigeon shooting assosiaction stiller som sponsor for sine "overseas" members ved søknad om Visitors shootgun certificat enten en skal jakte eller skyte lerduer. Medlemskapet koster noen kroner (£45?? noe sånt) og inkluderer da også ansvarsforsikring .

 

Veldig trivelig dame som kunne svare på spørsmålene på strak arm!

Om en har annen sponsor trenger ikke denne ha noen som helst våpenløyve ell; det det handler om er en UK adresse.

 

Så da er flybilletter neste punkt på agendaen; utrolig nok er SAS billigere enn Norwegian:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...