Jump to content

Hva prisen på pistolkuler 9/38/40/45?


Jaktdepotet AS

Recommended Posts

Etter messen på IWA foreligger det noen muligheter for å tilby kuler til hjemmeladere for håndvåpenskytterne også. For å slippe å lete igjennom alle hjemmesidene som er her hjemme er det jo greit å få dere som lader og skyter endel håndvåpen til å liste opp hva dere eventuelt bruker, til hvilken pris og fra hvem.

 

Vi kommer til å sates hardt på å bli like konkurransedyktige på komponentene til håndvåpenskytingen som vi er til rifledelen og da håper vi dere kan hjelpe oss litt på vei :-)

 

PÅ forhånd takk for hjelpen

Link to comment
Share on other sites

Det ha begynt å neme seg krona for de tunge belagte kulene (.44 / 45)

men basert på intrykk og husk ligger masse salgs kulene i 9mm og .357 rundt 60-70 øre for belagte.

 

FMJ er jo noe annet, men her kjøper vi nok først og fremst det som er billig.

Link to comment
Share on other sites

Til Feltskytterne er nok H&N de beste av de belagte. Kvalitetsmessig virker det som de er hakket over Berry's, Frontier m.fl., men er også ganske så mye dyrere. Vi prøvde for 2 år siden kuler fra en annen produsent som hadde nesten de samme toleransene som H&N, men ikke prisen. De har utviklet prosessen videre til å være nesten nede på samme prisene som de billigste, men med vekt innenfor 0,5grs (+/-0,25). Foreløpig blir det kun 9/38, men 40/45-44 i den rekkefølgen kommer ifølge informasjonen vi fikk.

 

(Frontier er uslåelige på pris, grunnet tilgangen til bly fra gullutvinningen i ZA. Blyet brukes for øvrig sammen med blåsyre for å skille gullet ut av kvartssanden. Dette blyet blir senere kokt for å dampe vekk cyanid'n og brukes så til å lage Frontier kuler)

 

FMJ RN kuler i 9mm og 38 får vi inn ca 25 øre dyrere enn de billigste belagte. Fikk med noen prøver som skal testes før en bestiller kvantum.

 

Skriblerier om konkurenter sakset vekk. M.K.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Til info så har XXL vært utsolgt for Berry's kobberbelagte kuler siden i høst, og i følge våpenavdelingen i Drammen var det tvilsomt om de (XXL) kom til å få inn igjen kuler til håndvåpen da det var for lite salg. Ser ikke ut som om salg av ladeutstyr er interessant for XXL lengre heller....

Link to comment
Share on other sites

Til info så har XXL vært utsolgt for Berry's kobberbelagte kuler siden i høst, og i følge våpenavdelingen i Drammen var det tvilsomt om de (XXL) kom til å få inn igjen kuler til håndvåpen da det var for lite salg. Ser ikke ut som om salg av ladeutstyr er interessant for XXL lengre heller....
Ja, de har vel stort sett solg på restlageret de siste 1-2 årene og ikke tatt inn noe nytt.
Link to comment
Share on other sites

Er det belagte kuler dere kommer til å selge? Brukte støpte blykuler før, men etter å ha prøvd belagde kuler kommer jeg aldri(?) til å bruke vanlige blykuler igjen, hovedskelig pga rensligheten ved lading, oppbevaring, håndtering og våpenpuss.

Link to comment
Share on other sites

Billig i mine øyne: 4-500,- for 1000 kuler.

 

Mantlede kuler til 40øre stykket kommer en aldri mer til å få kjøpt. En kjapp titt på råvareprisen forteller en enkelt hvorfor.

TMJ kuler til revolverkaliberne er heller ikke noe en ser med det første og billig er litt som julenissen, alle ønsker men ingen har sett'n :winke1::D

 

Belagte er ingen hemmelighet, det blir H&N.

 

Mantlede er det ikke ønskelig å si noe om enda da produsenten er relativt ny og produserer pr idag kun til 9/38 i begrenset utvalg. Det kommer ca en halv million kuler 9mm - 124/140/147 og 38/357 - 158 grs.

 

Prisene blir over naturligvis over Frontier/Berry's og på linje med H&N i pris. Vi lager en egen tråd i tilbudskammeret om dette når det nærmer seg, da det ikke er ønskelig som en egen tråd i åpent forum.

 

Sier takk til alle dere som har bidratt her og på Facebook med informasjon om priser, hva som er interessant og for interessen.

Link to comment
Share on other sites

Så-billig-som-mulig-TMJ da? :D

 

 

Dette !!??

 

Leter og leter, men billige SJSP er heller ikke å oppdrive. Og all den tid en får .44 Magtech FMJ for under 4 kr, og Fiocchi SJSP for 4,50 stk så er det ingen vits i å lade. Det eneste er at Fiocchi har dårlig crimp så er ikke så smooth lading i halvauto som jeg ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var veldig fornøyd med prisen på Partizan FMJ 124 grains. Kostet rundt kr 0.50/stk da jeg sist fikk tak i. Villig til å betale 0.70-0.80 for den. Bruker nå Hornady HAP 121 grains, og den har super presisjon og koster rett over krona i innkjøp ved volumkjøp. Ikke like enkel å lade, men skulle gjerne hatt den tilgjengelig til under en krone.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg støper litt kuler og tar stort sett 50-60 øre stk. for kuler uten GC. Har funnet ut at de går mye bedre enn de billige kobberbelagte kulene. Ikke er de lett å få tak i så er nok bare å begynne å støpe selv karar, eller å kjøpe blykuler. Litt mer puss og bedre presisjon er det som følger med :)

Link to comment
Share on other sites

Presisjonen på de siste Frontierkulene jeg kjøpte kan best beskrives som "generell retning". På de jevne holdt de 7er på duellskiva i mitt våpen, og det er ikke brukbart til noe jeg skal ha det til. Mulig de som skyter dynamisk synes det holder til å pumpe ut på kort avstand, ikke vet jeg

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte H&N kuler her om dagen, par og 90 øre stk for 125gr 9mm.

Har ikke fått testet presisjonen enda.

 

Klatrechris - hvordan er Alsapro-kulene i forhold til Frontier mtp egenspredning/presisjon?

 

Er det noen som har prøvd litt "vitenskapelig" sammenlignet med ransomrest el.lign?

Link to comment
Share on other sites

Presisjonen til kula kan jo variere veldig i våpenet og

 

Har skutt endel 9mm, 38 og 357 magnum frontier som gikk helt fint i 10ern på 25meter. (låner venn som benk, siden han samler bedre frihånd enn jeg gjør i benk)

 

Akkuratt kjøpt noen 200gr 100mm for testing..

 

Landrø har desverre akkuratt skrudd opp prisen på alt av kuler, så om JD fikser både mantla og belagte til god pris er jeg veldig positiv, handler fra før alt av riflekuler hos JD.

 

Med 90 øre kula begynner prisen bli så høy at det er liten vits å lade selv med unntak av spesielle ladninger, siden ferdigrulla koster 1,5. 9mm må ligge ned mot 50-60 øre for at det skal være poeng økonomisk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Merkelig dette her. En forhandler legger inn et start-innlegg, der etter min oppfatning, hører mer hjemme i underforumet "Bransjekammeret", der Jaktdepotet jo har sin egen avdeling!

Oppfatter innlegget som en kvasi-markedsføring, eller markedsundersøkelse, der firmaets representant liksom opptrer som "kamerat" med hjemmeladende pistol/revolver-skyttere.

Firmaet prater litt løst om produkter, - det ligner på markedsføring det også. En moderator har luktet lunten, og høvlet vekk skriverier, der konkurrerende produkter var "omtalt".

 

Så blir det tyst som i graven fra trådstartende firma. Lenge. Undres i ettertid på hva meningen med denne tråden egentlig var? Og den underlige formuleringen av trådtittel?

 

For Kalstad hadde det vært mest engasjerende å få oppleve om Jaktdepotets priser på pistolkuler kunne komme på høyde med, eller enda bedre, et par promille under, prisene hos Børselars....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...