Jump to content

Blaser BD 14


8x75RS

Recommended Posts

Jøsses,

 

Det hadde jeg aldri tro at de ville gjeninnføre. Men det var kanskje på tide at en av de store gjorde dette.

 

Lurer på om Prinz mister endel kunder nå. http://www.prinz-waffen.de/bockdrilling.html

 

Jeg liker det i alle fall.

 

slb

Ja enig det var uventet. Prinz mister nok store markedsandeler. Bockdrillingen BD 14 blir dyr ,på WuH forum anslår en 6-8000 Euro. Dyr var også BD 880 i sin tid. Blir artig å se når den kommer til Norge.

I alle fall ei børse å tenke på. Fikk lyst på en i 30R Blaser . 5,6x50R og 20/76

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Enig med setter'n over her. Jeg liker ikke å skyte med sideliggerhagle og det er nok hovedgrunnen til at jeg aldri har eid en drilling.

 

Det var nesten her for to å siden dog. Kom over en Ferlach bockdrilling på egun.de i 2x20/76 og 22 Hornet i riflepipa på siden. Bøy litt på den, men ble for dyr. Den hadde også lenger piper, men husker ikke helt hvor lange.

 

Det finnes noen med den konfigurasjonen, men jeg vil tro det er langt mellom. Hadd vært kult om Blaser kunne lage de slik, sånn bortsett fra at man sannsynligvis ikke har råd til å kjøpe allikevel...

 

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Norma hadde ihvertfall en BD14 i 7x57R, 5,6x52R og 20/76 hengende på sin stand på Camp Villmark i sist helg. Jeg var bortom og tafset litt, og må si at det slett ikke så dumt ut. Synd de ikke leverer den i 6x70R.

9,3x74R/6x70R/20-76 hadde vært et kjekt leketøy ;-)

 

Forøvrig har BD14 kun 2 slaglåser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...