Jump to content
Sign in to follow this  
d-sle

Sønner av våpen

Recommended Posts

Alle disse er jo nok amerikanske for at si det sånn. Men en annen er Family Guns, men den var väl mest kjøp og salg av klassiske våpen.

Ser at gammern har rota det til for seg, hadde nok mye uforbrent krutt mellom bena. Men han er vel uskyldig til det motsatte er bevist :|

Hvertfall regner jeg med Joe styrer skuta godt med produksjons-linje i fullt kjør :)

Ser at gammern har rota det til for seg, hadde nok mye uforbrent krutt mellom bena.

Prøver du å spille kul eller er du stokk dum? Det er snakk om voldtekt av 12 år gamle unger....

Ser att jeg får passet påskrevet pga av disse ordene jeg skrev og sammensetningen av disse var rett og slett en skrøplig greie.

Beklager dette virkelig, og pga av dette avslutter jeg mitt medlemsskap i kammeret.

Slitsomt og bli misoppfattet slikt.

Anyhow så gikk jeg løs på den gamle BRNO salongrifla mi, plukket den i filler og gikk løs på stokken med sandpapir og skjeftolje. Får heller lese andres tips og erfaringer som det finnes flust av på kammeret. Keep your tounge behind your teeth Frodo-)

Anyhow så gikk jeg løs på den gamle BRNO salongrifla mi, plukket den i filler og gikk løs på stokken med sandpapir og skjeftolje. Får heller lese andres tips og erfaringer som det finnes flust av på kammeret. Keep your tounge behind your teeth Frodo-)

Jeg regner med at vi får se bilder, både før og etter?

Leit å høre at flere familiemedlemmer der har rotet det til litt for seg, på begge sider.

Savner litt dette røverprogrammet. Og Steff, (snufs...).

For å døyve savnet kan vi glede oss over en annen langvarig serie på TV: "The Walking Dead", blir vel omtrent "Dau-gåingene"?

Fytte h..... :(

Det der hørtes f...en ikke bra ut Kalstad

Leit å høre at begge sider har "rotet det litt til" for seg?

Begge sider!?

Den ene parten anklages for å ha voldtatt sin egen datter, den andre har følgelig ikke rotet til noen verdens ting!

Det der hørtes f...en ikke bra ut Kalstad

Leit å høre at begge sider har "rotet det litt til" for seg?

Begge sider!?

Den ene parten anklages for å ha voldtatt sin egen datter, den andre har følgelig ikke rotet til noen verdens ting!

Hvis du hadde fulgt like godt med som meg, hadde du visst at både Steff og ektemannen for ikke så lenge siden ble arrestert i forbindelse med "omsorgssvikt" overfor et barn.

http://www.usmagazine.com/celebrity-new ... t-20142510" target="_blank" target="_blank

Derved har Kalstad vel sine ord i behold: "begge sider har rotet det litt til for seg"? Synes ikke du også det?

(Kalstad ligger ofte litt foran, vet du. :wink:)

Hvis du hadde fulgt like godt med som meg, hadde du visst at både Steff og ektemannen for ikke så lenge siden ble arrestert i forbindelse med "omsorgssvikt" overfor et barn.

http://www.usmagazine.com/celebrity-new ... t-20142510" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Derved har Kalstad vel sine ord i behold: "begge sider har rotet det litt til for seg"? Synes ikke du også det?

(Kalstad ligger ofte litt foran, vet du. :wink:)

Nei, jeg visste ikke at Steff og ektemannen er blitt tatt for omsorgssvikt. Ikke gidder jeg lese meg opp på det heller..

Det å betegne en siktelse for voldtekt av eget barn som "rotet det litt til" får være dine ord. I mitt hode er det en beskrivelse som f...en ikke høres bra ut, uansett hvor langt forran du måtte føle du er(?).

Det er forskjell på oppdragelse og mishandling...men såklart er det jo litt spesielt i Unaiten da man kan bli saksøkt for 50mill om man så mye som glaner på en person...omtrent.

Om man vil ha et innblikk i hvor sinnsyke enkelte rettsaker er over there (sivile mot sivile) så viser biefilmen godt hva slags argumenter og teknikker som blir brukt :)

Bare tenk på McDonalds og "Caution, hot!"-advarselen på kaffekoppene.

Eller hva med enka som kjøpte "motorhome" og durte av sted...?

Dro av veien som ville helvete....så vidt gamla overlevde.

Sto ingen steder at man ikke kunne forlate førerstolen for å sette over kaffen...

Så det skrantne kreket saksøkte selskapet...og vant.

ja, det er sant, men ikke slik "folk flest tror". Bare å lese hele wiikartikkelen så ser en fort at sannheten er noe annet enn "Sleip kjerring lurer til seg milioner av dollar fra MacDonald".

Savner "Sons of Guns" (og Steff), var et litt småkoselig program, i god sendetid. Hvis abstinensen blir tung, kan den lindres ved å avnyte denne snutten på Youtube. Det samme gjelder hvis data-utstyret ditt har slått seg vrang igjen:

" target="_blank

En av de bedre snuttene der, mener Kalstad. Det er han sikkert ikke alene om.

Lysten på mer fra samme gotteriposen?

" target="_blank

.. hvis data-utstyret ditt har slått seg vrang igjen:

" target="_blank" target="_blank" target="_blank

En herlig filmsnutt, delvis i ultra slow-motion. En anti-panser-rifle, i det kjente kaliberet 20 mm x 138 B ("Lang Solothurn"), en god patronkonstruksjon fra 1929 / 1930.

Opprinnelig en sveitsisk konstruksjon for bruk i anti-panser rifler, senere ble patronen brukt av tyskerne til lett luftvernartilleri.

Standard prosjektilvekt var 120 gram, og utgangshastighet oppgitt til ca 900 m/s, da fra et noe lengere løp enn vi ser i snutten her.

120 g inert prosjektil i bortimot 900 m/s gjør underverker på en flatskjerm. På langs! ("Langskudd"). 2 ganger.

"Sons of Guns" må tilbake påskjermen, send gjerne reprisene igjen. Et folkekrav fra Kalstad og alle andre. En del av den amerikanske våpensjel vi fikk oppleve i de programmene. Kulturprogrammer det var snakk om der, rett og slett. Våpenkultur med store bokstaver og høy kadens.

Fører seg inn i en lang rekke søppelprogram Discovery har sunket ned på.. Absolutt intet savn.

Om det er en litt lettkledd Stephanie eller andre jenter skyter med 12.7 på datautstyr som apelerer så voldsomt, så tror jeg ikke akkurat denslags prat rekrutterer så mange jenter inn i skytesporten. En gjeng "griskailler" som vi sier på trøndersk, med interesse for våpen og ikke det skytetekniske.

Problemet med slike program er at de skal lage ett program om våpen, men skal gjøre det interessant for folk som ikke har peiling på våpen og skyting.

men de skjønner ikke at det bare blir ekstremt teit og overdrevent.

Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg ikke hatt noe i mot å bli med børsemakerne fra f.eks american guns i en måned uten kameraer, tror jeg kunne lært endel og å tro noe annet vil jeg si ville vært i overkant arrogant.

hva angår Will Hayden sine anklager, håper han får en rettferdig rettssak og en passende straff, men ikke noe særlig videre vits i å diskutere på kammeret da ingen her inne sitter med fakta.

skyter med 12.7 på datautstyr som apelerer så voldsomt, så tror jeg ikke akkurat denslags prat rekrutterer så mange jenter inn i skytesporten. En gjeng "griskailler" som vi sier på trøndersk, med interesse for våpen og ikke det skytetekniske.

Nei, de rekrutterer nok ikke mange kvinner inn i skyttersporten, de programmene. Heller at det skal apellere til oss griskaller... Skyteteknikk var nok aldri sterkt fremme i noen av programmene, enig i det.

Den sterkeste linken min ovenfor lenker over til en snutt om 20 mm pansergevær brukt mot gjenstridig datautstyr. Når dataen slår seg realt vrang, og vanlig bannskap ikke hjelper, da er jo 20 mm "kanon" en effektiv løsning.

Når det gjelder de forskjellige Haydens, så er jo ingen skyldig før de eventuelt har en rettskraftig dom på seg.

Hvordan skulle det bli hvis man bare kunne se personer på skjermen som hadde helt rent rulleblad? Tenk bare på de mange skuespillere som har fyllekjørings og narkodommer på seg.

Bryr meg i grunnen mer om programmets innhold: "Sons of Guns" var en blanding av amerikansk våpen(u)kultur og fyrverkeri. Savnes. Og ikke en lettkledd Steff, hun var da vanligvis nesten heldekkende kledt.

Når det gjelder de forskjellige Haydens, så er jo ingen skyldig før de eventuelt har en rettskraftig dom på seg.

Hvordan skulle det bli hvis man bare kunne se personer på skjermen som hadde helt rent rulleblad? Tenk bare på de mange skuespillere som har fyllekjørings og narkodommer på seg.

Våpenkultur, og av det litt dramatiserte slaget vi nøt i "Sons of Guns", "American Guns" og lignende, har nok såpass stor tilhengerskare, både her hjemme og ute, at kanaleierne ser reklameinntektspotensialet i det. Kommersielle kanaler styres av økonomi, ikke skinnhellighet.

De i varierende grad skinnhellige kan jo bruke "ignore-knappen", dvs kanalvelgeren! Og veksle over til "høykulturelle" (høy-etiske) programmer av typen Downton Abby og lignende. :trist: Håper vi får se gjennomamerikanske våpenserier igjen snart.

Tror ikke vi behøver vente lenge.

"Sons of Guns" var en meget severdig serie, underholdningsmessig betraktet. Ingen tvil om det.