Jump to content

Sauer 202 Classic Xt


skiferkong1

Recommended Posts

Hei

 

Skal nå kjøpe meg en Sauer 202 Classic XT i 6,5x55. Vil høre både negativt og positivt om denne.

Blir jo brukt stortsett på alt vilt, rev,rådyr,elg,hjort og trening (jaktfelt).

På toppen skal jeg ha en Zeiss 2,5-10x50 som jeg bytter over fra en annen rifle jeg har.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik i 30-06 og 6,5x55(nylig anskaffet) og kan anbefale denne på det varmeste :) Jeg har ikke store sammenligningsgrunnlaget, men for min del er den perfekt :) Har foreløpig ikke funnet noe som er negativt om den.

 

Den gummierte stokken er meget god å holde i og den blei enda bedre når jeg fikk montert justerbart kinnstykke.

 

Børsa mi har så og si samme treffpunkt på all ammunisjon jeg har prøvd og er mer enn presis nok til mitt bruk (elgjakt og treningskyting).

Link to comment
Share on other sites

Det var godt å høre :D har hørt litt forskjellig om sikringen på 202'n , at den kan henge seg opp i kaldt vær osv. Prøvde en slik 202 på jaktfelt i helga, skulle aldri ha gjort det. Va å bestille med engang når jeg kom hjem .... :P

 

Men hvor my koster det å få montert justerbar kolbe på denne da ? Det hadde jo vært greit å hatt en :) Men bytter de ut den originale kolben med en ny ,eller blir den originale modifisert ?

Link to comment
Share on other sites

Eneste negative jeg har hørt er at den er ganske tung. For min del bytta jeg Classic Xt modellen i en Outback etter første året. Med flere piper og kikkerter kan man eventuelt lage en tung jaktfeltrigg av outbacken og. Jeg anbefalte en kompis å kjøpe med alukasse, men han hørte ikke på meg og kjøpte en Classic. Etter første året angret han...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...