Jump to content
SKO1338

Iphone app auto opplasting til sky....ønskes

Recommended Posts

Det er mye folk har vært innom på dette fora, så jeg prøver å søke litt hjelp.

Jeg trenger:

App til iphone som laster opp det bildet jeg tar automatisk med en gang til en sky tjeneste. Dette må skje både med mobildata/ wifi.

Jeg har testet ut mange app/sky tjenester nå, men jeg strander på at de blir mer eller mindre manuelle. Enten så er det tidsbegrensning for hvor lenge den kan gå i bakgrunnen, eller at den ikke fungerer hvis app er stengt ned, noen virker kun ved wifi.

Noen som har forslag til tjeneste/ app som dekker mitt behov?

icloud fungerer kun mot wifi og dropbox jobber ikke i bakgrunnen.

skydrive

Min-sky

jotta

er også testet ut og dømt ned.

dropbox, dog den er ikke umiddelbar. Den krever at du åpner dropbox appen etter at du har tatt bildet. Deretter lastes alle bilder du har tatt direkte opp. Fordelen for min del er at jeg har muligheten til å slette bildet om det blir dårlig, allerede før det går til himmels...

"Jeg trenger:

App til iphone som laster opp det bildet jeg tar automatisk med en gang til en sky tjeneste. Dette må skje både med mobildata/ wifi."

Dropbox fungerer utmerket til andre ting.

Det du ber om finnes, meg bekjent, ikke. Samtlige løsninger som eksisterer, krever SVJV at du må starte en app. Det har noe med rammeverket som iOS gir utviklere om jeg har forstått rett.

iCloud har siden innlegget mitt kommet med noe de kaller bildebibliotek og bildestrøm. Dette løste behovet mitt. Denne laster opp første når man har wifi tilgang, men bruker man en mobil router skjer det med det samme.

Dropbox jobber i bakgrunnen på min android ihvertfall. Alle nye bilder blir automatisk lastet opp uten at jeg trenger å gjøre noe. Men det er mulig det ikke går på iPhone.

Som nevnt tidligere her, prøv onedrive. Funker fint på ipad og android. Bilder blir lastet opp i skyen umiddelbart, kan hentes på de fleste plattformer.