Jump to content

Hva har NJFF utrette for deg som våpeneier og jeger?


20mm cannon

Recommended Posts

om jeg ikke husker feil(fra ca 1990?) så inngikk NJFF en "intensjonsavtale" med myndighetene om at blyforbruket skulle reduseres med 90 % innen et visst årstall(tror det var ca 10 år fram i tid, dvs ca 2000) ellers ville det bli et totalforbud.

 

Det stemmer, NJFF prøvde å få en frivillig overgang til stål for trening, dette ville gitt en så stor reduksjon at et totalforbud ville vært unødvendig. Dette ble totalt motarbeidet av lokallagene og skytterne og resultatet ble som det måtte.

Det stemmer dårlig med hva de gjorde i mitt distrikt.

Her innførte NJFF totalforbud mot bly på leirduebanen lenge før det ble innført et landsomfattende forbud.

Myndighetene sa: "HOPP !"

NJFF sa: "Vi vil hoppe høyere enn dere ønsker".

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

mye versjoner ute å går her nå.

 

det jeg husker er intensjonsavtalen, blyforbud på våtmarksjakt, og blyforbud på leirdue, men uansett ville ikke 90 % vært realistisk. det er et tall som aldri ville blitt oppnådd uansett. så mye skytes ikek på leirdue og på våtmarksjakt. men 50-75 % kunne kansje vært mulig å oppnå. men er det noen som vet hvor stor reduksjonen kom på (i prosent) før blyforbudet ble vedtatt?

Link to comment
Share on other sites

Så det går nok an å argumentere for at blyforbudet i høyeste grad kom som fortjent...

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. "Fortjent" vil jeg forutsette er forankret i at forbudet har den effekten det skulle ha i henhold til intensjonen. Jeg kan ikke se at lovbrudd hjemler blyforbudet - det blir å ha helt feil utgangspunkt og fokus. Blyforbudet kom som et resultat av regjeringens ønske om å være best i klassen, og så jegernes utslipp som en enkel måte å gjøre dette på - vi godtar jo alt likevel.

 

Nei - blyforbudet kom fordi regjeringen kjøpte daværende argumenter som støttet påstandene om at bly fra haglepatroner var en miljøtrussel, og dessuten fikk Norges tall ned på lista over ustlippstyggedommer. Det siste var nok desidert viktigst - om fjerning av blyhagl i sin helhet har noen stor betydning for miljøet, er det visst i ettertid grunn til å stille spørsmål ved.

Link to comment
Share on other sites

Uten att jeg har noen statistikk å vise til, har jeg en klar oppfatning av at også forbudet mot blyhagl på gjess, ender og vadere også var utsatt for utstrakt sabotasje. Det var hvertfall skjelden å finne blyfrie tomhylser i skjærgården, sammenlignet med antallet fra blyammo, og det var vel ikke en ukjent taktikk blandt andejegere å ha 3-5 stålpatroner (de billigste du kunne oppdrive) i lomma og 30-40 Nitedal Spesial i sekken i "tilfelle det kom noen kråker".

Dette var nok ikke bare jegernes ansvar. Som mangeårig gåsejeger gjorde jeg seriøse forsøk på å finne blyfri ammo som egnet seg til hardskutt vilt på litt lange hold den gangen det begrensede blyforbudet kom. Det var ikke mye lett, og jeg kunne stort sett velge mellom stål og stål hvis jeg skulle jakte lovlig. Som kjent er stål dårlig egnet hvis holdene strekker seg over ca. 25m, og endel slik jakt utmerker seg ikke akkurat med korte skuddhold...

Link to comment
Share on other sites

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener.

 

Kun ment som en flåsete kommentar til at vi, haglejegerene, ga SFT alle de argumenter de trengte til å presse gjennom et totalforbud helt gratis, på sølvfat. http://www.sft.no/artikkel____30808.aspx I tilleg til at vi selvfølgelig godtar alt.

Jeg mener heller ikke at lovbrudd hjemler ett forbud, men det gjør det så mye lettere å selge til alle de som egentlig ikke bryr seg.

Link to comment
Share on other sites

Dette var nok ikke bare jegernes ansvar. Som mangeårig gåsejeger gjorde jeg seriøse forsøk på å finne blyfri ammo som egnet seg til hardskutt vilt på litt lange hold den gangen det begrensede blyforbudet kom. Det var ikke mye lett, og jeg kunne stort sett velge mellom stål og stål hvis jeg skulle jakte lovlig. Som kjent er stål dårlig egnet hvis holdene strekker seg over ca. 25m, og endel slik jakt utmerker seg ikke akkurat med korte skuddhold...

 

Har vel mine 100+ jaktdøgn etter sjø- og andefugl jeg også, og husker godt den gangen blyfrittutvalget var begrenset til 2 støvete pakker tvilsom stål.

Link to comment
Share on other sites

NJFFs uttalte strategi er å akseptere denne og "forhandle" med forvaltningsorganet POD.

 

Er det noen særlig nyttige alternativer da?

Det finnes naturligvis alternativer når Norske jeger- og skytterorganisasjoner og forbund representerer en samlet medlemsmasse på omlag 500 000 mennesker. Dessuten forhandler man ikke med et forvaltningsorgan - ei heller godtar man at justisdepratementet har gitt det samme forvaltningsorganet lovgivende myndighet. Og som om ikke det er nok, er nettopp det samme forvaltningsorganet ankeinstans.

Link to comment
Share on other sites

mye versjoner ute å går her nå.

 

det jeg husker er intensjonsavtalen, blyforbud på våtmarksjakt, og blyforbud på leirdue, men uansett ville ikke 90 % vært realistisk. det er et tall som aldri ville blitt oppnådd uansett. så mye skytes ikek på leirdue og på våtmarksjakt. men 50-75 % kunne kansje vært mulig å oppnå. men er det noen som vet hvor stor reduksjonen kom på (i prosent) før blyforbudet ble vedtatt?

 

 

Rekkefølgen er som følger:

Først kom :Forbud mot bruk av blyhagl ved jakt etter ender, gjess og vadefugler

Så kom NJFFs frivillige avtale med myndighetene om reduksjon av bruken av blyhagl på baner

Så kom forbudet mot bruk av blyhagl på baner begrunnet fra myndighetenes side med at en ikke så noen reduksjon i bruken av blyhagl på baner til tross for avtalen.

Til slutt kom totalforbudet.

Link to comment
Share on other sites

Ang. blyforbudet:

 

Var på skogsfugl jakt her om dagen : En strålende dag og mye fugl å se. Kommer over en bakketop og ser ei orrfugl sitte på bakken (normalt skyter jeg ikke på sittende fugl, ettersom jeg som oftest trener bikkja) og skyter av gårde et skudd. Fuglen teiner for skudd og fjæra står, likevel flyr orrfuglen avgårde og blir sporløst borte.

 

Dette hadde ingenting med skyte ferdigheten å gjøre, jeg brukte godt tid på å sikte og avstanden skritta jeg opp til 25m. I kammeret lå det to eley bismuth nr 5 patroner.

Link to comment
Share on other sites

mye versjoner ute å går her nå.

 

det jeg husker er intensjonsavtalen, blyforbud på våtmarksjakt, og blyforbud på leirdue, men uansett ville ikke 90 % vært realistisk. det er et tall som aldri ville blitt oppnådd uansett. så mye skytes ikek på leirdue og på våtmarksjakt. men 50-75 % kunne kansje vært mulig å oppnå. men er det noen som vet hvor stor reduksjonen kom på (i prosent) før blyforbudet ble vedtatt?

 

 

Rekkefølgen er som følger:

Først kom :Forbud mot bruk av blyhagl ved jakt etter ender, gjess og vadefugler

Så kom NJFFs frivillige avtale med myndighetene om reduksjon av bruken av blyhagl på baner

Så kom forbudet mot bruk av blyhagl på baner begrunnet fra myndighetenes side med at en ikke så noen reduksjon i bruken av blyhagl på baner til tross for avtalen.

Til slutt kom totalforbudet.

 

ble ikke NJFF og DN (eller et eller annet direktorat) enig om at dersom blyforbruket ikke var redusert med nærmere 90 % innen en eller annen dato, så skulle det bli totalforbud?

dette var en "intensjonsavtale" som ble inngått ca 1990.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke være bastant, men har et inntrykk jeg ikke helt greier å befri meg fra.

 

Det er gjort et utrolig godt arbeide i NJFF oppigjenom mange år, og særlig i mange lokallag, hvor en har tilrettelagt jegeropplæring, hundeopplæring, viltstell, for å ha nevnt noe. En aktiv organisasjon, som har arbeidet for sine medlemmer.

 

Men så kom "overskuddsmatriellet", eller om du vil, de halvveies utstøtte parti-pampene til AP.....

Link to comment
Share on other sites

@høggern: Du er neppe helt enig med noen partier i Norge. Så du melder deg inn i det partiet du liker best, og prøver å styre det på den kursen du føler partiet må ha.

 

Det blir litt av det samme med NJFF. De gjør veldig mye bra, spesielt på lokalfronten. Men det er visse ting en kan være med å justere. Klart - du kan jo melde deg inn i et hvilket som helst forbund du føler deg nærmest, men realiteten er vel at NJFF er det organet som har størt sannsynlighet for å få gehør i de fleste saker som ligger på bordet.

 

Utmelding vil nok ikke fungere spesielt godt når de aller, aller fleste som er medlemmer er det for å nyte av lokaltilbudet eller rett og slett ikke bryr seg/ser problemet. Da må det engasjement til, på en eller annen front. Gjerne i et annet forbund, dog.

 

Forøvrig var jeg med på fisketur i Loen i sommer, og da ble det en liten diskusjon om blyforbudet for jegere, og det faktum at sportsfiskere legger fra seg ganske store mengder bly i løpet av en sesong. De gutta jeg var med ventet bare på at forbudet skulle smitte over på disse, og det hadde de egentlig ikke store problemer med.

 

@El-JoniZ: Er det ikke Eley som har fått så enormt med kritikk for sin Vismut nr. 5? Skal vedde på at det også fantes blyammo før som ikke drepte spesielt godt.

Link to comment
Share on other sites

20mm

 

Hva er i det hele tatt poenget med å engasjere seg, når sentralstyre uttaler seg på vegne av foreningen, gjerne på tvers av lokallagene?

 

Hvem er det regjering stiller spørsmålene til?

Hvem får de svar fra?

 

Kun ett språk de forstår - en lommebok som stadig blir tynnere!

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke noe diktatur! Det skal jo ikke være sånt at en enkelt mann skal få styre. Er en i sentralstyret er en i posisjon til å påvirke, både ved lobbyvirksomhet og ved å stemme over saker. Og det er vel sentralstyret som ansetter sekreteriatet også. Hvis en bare vil sitte på gjerdet og sutre, så får det være opp til hver enkelt; men jeg hadde trodd at de som ønsker å påvirke blir oppmuntret, og ikke neddynket i "går ikke", "vil ikke", "kan ikke" og andre janteuttrykk.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig var jeg med på fisketur i Loen i sommer, og da ble det en liten diskusjon om blyforbudet for jegere, og det faktum at sportsfiskere legger fra seg ganske store mengder bly i løpet av en sesong. De gutta jeg var med ventet bare på at forbudet skulle smitte over på disse, og det hadde de egentlig ikke store problemer med.

Vel, det kan jo ha en sammenheng med konsekvensene.

En fisk vil ikke dø saktere eller svømme rundt med stygge sår bare fordi søkket er miljøvennlig.

Link to comment
Share on other sites

Neida, men noen ganger får jeg inntrykk av at dere ikke klarer å drepe fugl lenger. Jeg har nå hatt suksess med mine Ventatum bi 36gr i år, kan ikke si at de har drept dårlig. Den psykologiske effekten av å ikke ha bly, derimot, den er kanskje større enn god vismutammunisjon noen gang kan dekke opp for.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok det de fleste er forbannet over er NJFF´s totale knefall (og bifall) for et forbud uten miljømessig gevinst som er tredd nedover hodet på en.

Når i tillegg forbudet medfører dårligere effekt (selv om NJFF påstår noe ennet) og en langt høyere pris, er idiotien total.

For mitt eget vedkommende har blyforbudet i tillegg satt en effektiv stopper for trening i og med at børsa mi ikke tåler stålhagl.

Link to comment
Share on other sites

For mitt eget vedkommende har blyforbudet i tillegg satt en effektiv stopper for trening i og med at børsa mi ikke tåler stålhagl.

Det er lov å bruke vismut på leirduebanen også. Du må ta med patroner sjøl, og det blir selvsagt en god del dyrere enn stål, men det er fullt mulig. Jeg bruker Eley vismut 24g til 10 kr/smell (veil.) hos Schou når jeg skal lufte drillingen som heller ikke tåler stål.

Link to comment
Share on other sites

For mitt eget vedkommende har blyforbudet i tillegg satt en effektiv stopper for trening i og med at børsa mi ikke tåler stålhagl.

Det er lov å bruke vismut på leirduebanen også. Du må ta med patroner sjøl, og det blir selvsagt en god del dyrere enn stål, men det er fullt mulig. Jeg bruker Eley vismut 24g til 10 kr/smell (veil.) hos Schou når jeg skal lufte drillingen som heller ikke tåler stål.

 

Noe som igjen betyr 1000kr pr gang på banen for min del , vil med andre ord si at det blir ikke mye trening med drillingen :wink: Men nå skyter jeg stål leirduepatroner med drillingen allikevel , tror ikke at 24g ladninger har noe å si om du ikke har for trange løp.

Link to comment
Share on other sites

Neida, men noen ganger får jeg inntrykk av at dere ikke klarer å drepe fugl lenger. Jeg har nå hatt suksess med mine Ventatum bi 36gr i år, kan ikke si at de har drept dårlig. Den psykologiske effekten av å ikke ha bly, derimot, den er kanskje større enn god vismutammunisjon noen gang kan dekke opp for.

 

Dreper like mye som før forbudet jeg , men er ikke fornøyd med måten det blir gjort på :?

Link to comment
Share on other sites

Det er lov å bruke vismut på leirduebanen også. Du må ta med patroner sjøl, og det blir selvsagt en god del dyrere enn stål, men det er fullt mulig. Jeg bruker Eley vismut 24g til 10 kr/smell (veil.) hos Schou når jeg skal lufte drillingen som heller ikke tåler stål.

Du kan jo skyte sånn internasjonal trap, da har du lov til å kjøpe og bruke blyammo.

Link to comment
Share on other sites

[Du kan jo skyte sånn internasjonal trap, da har du lov til å kjøpe og bruke blyammo.

På "min" leirduebane er det forbud mot bly.

En pris på 10 kroner smellen pluss leirduer er mer enn jeg er villig til å betale.

Om jeg da i tillegg skulle bidratt til lommeboka til NJFF, ville det føltes feil.

Da bruker jeg heller pengene på pistolammo.

NSF har ennå ikke dolket medlemmene i ryggen med bifall til et unødvendig blyforbud.

Link to comment
Share on other sites

ble ikke NJFF og DN (eller et eller annet direktorat) enig om at dersom blyforbruket ikke var redusert med nærmere 90 % innen en eller annen dato, så skulle det bli totalforbud?

dette var en "intensjonsavtale" som ble inngått ca 1990.

 

 

Jo, akkurat som jeg skrev i linje nr 2.

 

 

 

men realiteten er vel at NJFF er det organet som har størt sannsynlighet for å få gehør i de fleste saker som ligger på bordet.

 

Javel, i den saken som er mest aktuell i dag, den nye våpenforskriften, var NJFFs gjennomslagskraft lik 0 og endte med knefall for Storberget & co.

 

 

Blysaken er bagatellmessig samenlignet med denne saken, jeg er rimelig sikker på at vi kun ser begynnelsen på en voldsom innstramming i vår mulighet for å handel verktøy til vår hobby.

Link to comment
Share on other sites

Det er da ikke sant. De fleste skjønner problemene blysaken har ført til - men noen vil kverne på 'gamle dar', mens andre prøver å finne ammo som passer bedre. Det forandrer ingenting å være sint. Skal en forandre noe, så må en engasjere seg og komme i posisjon til å forandre.

 

Jeg er medlem av NJFF pga. lokaltilbudet. Jeg kan ikke tro det finnes medlemmer som er med i NJFF som støttemedlemmer. Hvis en ikke vil benytte seg av lokaltilbudet, så er det opp til hver enkelt, men hvis en skal sitte å sture hjemme foran PC'en i stedet for å ta del i arbeidet som foregår lokalt - på bakgrunn av EN sak - ja, da synes jeg ikke spesielt synd på dere.

 

Hva forandrer sutringen deres? Ingenting!

Hva kan dere gjøre for å sørge for at dette ikke skjer igjen? Masse!

Hva gjør dere når dere syter, uten å egentlig løfte en finger? Nada, null og nix.

Det må da være bedre å aktivt jobbe for noe, å ikke lykkes, enn å ikke ha jobbet for det i det hele tatt.

 

Jeg hadde nok vært med i jegerforeningen om det var tilsluttet NJFF, NV, NKP eller NRA. Jeg vil ha lokaltilbudet, og jeg har ikke tid til å engasjere meg. Da må jeg også ta konsekvensen av det å ikke være med å bidra.

 

En urett har skjedd - men please. Get over it!

 

Javel, i den saken som er mest aktuell i dag, den nye våpenforskriften, var NJFFs gjennomslagskraft lik 0 og endte med knefall for Storberget & co.

Arbeidet her er neppe over.

Link to comment
Share on other sites

Javel, i den saken som er mest aktuell i dag, den nye våpenforskriften, var NJFFs gjennomslagskraft lik 0 og endte med knefall for Storberget & co.

Arbeidet her er neppe over.

 

 

Meldingen på NJFFs egen hjemmeside tyder igrunnen på det, NJFF godtar den forvaltningspraksis som er foreslått med POD som "lovgiver", utøver og ankeinnstans.

Link to comment
Share on other sites

Hva forandrer sutringen deres? Ingenting!

Korrekt !

Man må gjøre noe, f.eks. melde seg ut i protest.

 

Hva kan dere gjøre for å sørge for at dette ikke skjer igjen? Masse!

Påvirkingskraften til enkeltmedlemmer/lokallag er nada, null og niks, hvilket er bevist i praksis i både blysaken, motorferdselsaken pluss denne.

Utmelding svir mer enn ord.

 

Hva gjør dere når dere syter, uten å egentlig løfte en finger? Nada, null og nix.

Korrekt.

La det svi i pengepungen, så skjønner de kanskje hva medlemsmassen ønsker.

 

Det må da være bedre å aktivt jobbe for noe, å ikke lykkes, enn å ikke ha jobbet for det i det hele tatt.

Muligens, men å jobbe for noe for så å bli ført bak lyset er direkte demotiverende.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er demotiverende. Men av alle sakene en taper, så er det alltid mange seire, og landskapet endrer seg stadig. Å melde seg ut av en organisasjon som NJFF er et personlig standpunkt, men neppe et politisk virkemiddel når det bare er et fåtall som gjør det. Hvordan tror du NJFF fordeler pengene sine? Det er lokalforeningene som taper, til syvende og sist. Og jeg tror ikke de har merket det noe særlig heller. Hvis fylkesledere melder seg ut eller sentralstyret splittes - da tror jeg det vil merkes. Ikke før, dessverre.

 

Vil gjerne sitere Douglas MacArthur.

We have known the bitterness of defeat and the exultation of triumph, and from both we have learned there can be no turning back. We must go forward to preserve in peace what we won in war.
Link to comment
Share on other sites

H Nilsen - en kan sikkert finne en umasse med "jungel-ordtak" som kunne passet inn i denne situasjonen, fra begge sider. I så henseende kan det være morsomt å bringe frem et annet ordtak "Jeg har mine tvil, sa grisen, da han så slakteren"

 

Men litt tilbake til kjernen i min problemstilling med NJFF - "begge sider".

 

Man har et sentralstyre, og man har medlemmene. Dette skulle vært en samlet masse.

Istedet har man fått en situasjon, hvor medlemmene sitter på nåler, og avventer hva sentralsyret skal foreta seg, med god grunn, da de har gått mot sine egne medlemmers interesse tidligere.

 

Jeg tror ikke vi skal ta sikte på å bli enige H Nilsen, men jeg er tilhenger av samme løsning som ElGringo - en utmelding - enkeltvis, eller hele lokalag.

Link to comment
Share on other sites

All den stund NJFF's sentralstryre er gjennomsyret av AP-fanatikere, bør vi begynne med å prøve å la disse rottene svi på pungen.

 

Spre budskapet om hva som skjer til alle grunneiere som leier ut jakt. Når så de skjønner tegningen, be dem IKKE leie ut til AP-folk.

Kan gjøres slik:

Grunneier: " Er du medlem av AP?"

Leier: "jada, jeg er selvfølgelig det". (Han vil tro at han da får jakten, siden han er medlem).

Grunneier: "Nei Du får nok ikke leie jakt av meg"... :D

Link to comment
Share on other sites

All den stund NJFF's sentralstryre er gjennomsyret av AP-fanatikere, bør vi begynne med å prøve å la disse rottene svi på pungen.

 

Spre budskapet om hva som skjer til alle grunneiere som leier ut jakt. Når så de skjønner tegningen, be dem IKKE leie ut til AP-folk.

Kan gjøres slik:

Grunneier: " Er du medlem av AP?"

Leier: "jada, jeg er selvfølgelig det". (Han vil tro at han da får jakten, siden han er medlem).

Grunneier: "Nei Du får nok ikke leie jakt av meg"... :D

 

Høres for meg ut som det er andre som er fanatikere...

Link to comment
Share on other sites

All den stund NJFF's sentralstryre er gjennomsyret av AP-fanatikere, bør vi begynne med å prøve å la disse rottene svi på pungen.

 

Spre budskapet om hva som skjer til alle grunneiere som leier ut jakt. Når så de skjønner tegningen, be dem IKKE leie ut til AP-folk.

Kan gjøres slik:

Grunneier: " Er du medlem av AP?"

Leier: "jada, jeg er selvfølgelig det". (Han vil tro at han da får jakten, siden han er medlem).

Grunneier: "Nei Du får nok ikke leie jakt av meg"... :D

Kjempeidé! Kanskje jeg skulle kjørt et tilsvarende stunt overfor en en Frp'er som ville leie hybel hos meg? Da skulle man sett på bråk!. Førstesida i VeGe hadde stått klar, med Siv Jensen mer "rrrrystet!!!" og sjokkert enn hva John Alvheim noengang klarte å være.

Link to comment
Share on other sites

Og har ikke NJFF en formålsparagraf om at organisasjonen skal være upolitisk, kanskje?

 

Det er et fact at AP har gjennomsyret NJFF til de grader!

Og hadd et annet parti gjort det samme, hadde ikke saken vært annerledes!

NJFF skal være en interesseorganisajon,

Faen ingen rugekasse for politikere!

 

Og hadde AP-kontaktene ført til at ting ble bedre for oss jegere, ja så hadde jeg vært den første til å applaudere.

Men saken er at toppene i NJFF driter i medlemmene, bare de selv får inpass i de engere kretser!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da er det bare å stemme på han som ikke er medlem i Ap da. Hvis folk føler seg tvunget til å stemme på noen fordi de blir fortalt at det er "liksom best", så sier det mye om de som stemmer i så måte. Men du kan banne på at NJFF ikke kommer til å bry seg med ikke-medlemmers meninger iallefall. Det må kanskje forandring til, men skittslenging er ikke veien å gå.

 

Hvorfor har et politisk parti fått innpass? Styrer Ap liksom NJFF med Martin Kolberg på topp?

Link to comment
Share on other sites

All den stund NJFF's sentralstryre er gjennomsyret av AP-fanatikere, bør vi begynne med å prøve å la disse rottene svi på pungen.

 

Spre budskapet om hva som skjer til alle grunneiere som leier ut jakt. Når så de skjønner tegningen, be dem IKKE leie ut til AP-folk.

Kan gjøres slik:

Grunneier: " Er du medlem av AP?"

Leier: "jada, jeg er selvfølgelig det". (Han vil tro at han da får jakten, siden han er medlem).

Grunneier: "Nei Du får nok ikke leie jakt av meg"... :D

Kjempeidé! Kanskje jeg skulle kjørt et tilsvarende stunt overfor en en Frp'er som ville leie hybel hos meg? Da skulle man sett på bråk!. Førstesida i VeGe hadde stått klar, med Siv Jensen mer "rrrrystet!!!" og sjokkert enn hva John Alvheim noengang klarte å være.

Nemlig !

Det hadde blitt ramaskrik av slikt, og jeg forsvarer naturligvis ikke slik forskjellsbehandling.

Min mening er at det er litt snodig at det ikke har blitt mer leven av AP´s udemokratiske opptreden mht. å plassere "sine" i sentrale posisjoner i samfunnet.

Link to comment
Share on other sites

Det er da helt naturlig at folk i ett politisk parti som ønsker innflytelse prøver å komme i posisjoner. Så får heller folk som er uenige la være å stemme på de som sagt før her, eller prøve å komme i posisjon selv. Tviler ihvertfall på at det hjelper å sitte på ett nettforum å slenge om seg med skitt og konspirasjonsteorier.

Link to comment
Share on other sites

Det er da helt naturlig at folk i ett politisk parti som ønsker innflytelse prøver å komme i posisjoner. Så får heller folk som er uenige la være å stemme på de som sagt før her, eller prøve å komme i posisjon selv. Tviler ihvertfall på at det hjelper å sitte på ett nettforum å slenge om seg med skitt og konspirasjonsteorier.

 

Helt enig! Det må mobiliseres for å få en slutt på dette. Å melde seg ut gir liten effekt. Det må i så fall en massiv utmelding til. Og det er ikke realistisk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...