Jump to content

Fineste jaktbutikk i Norge / Norden


Skjellanger

Recommended Posts

Hassel, du skriver at det finnes en butikk for alle... Men du sier ikke hvilken butikk du selv trives i?

 

Dårlige erfaringer er like viktig å få frem som gode, men man må huske å gi ros til dem når dem gjør det bra også... Er lett for å skive en hau med ukvemsord når de gjør en liten feil, glemme alle de gode, og heller ikke nevne noenting når/hvis de ordner opp i det du anså som et problem... Ros er like viktig som ris...

 

 

Men vekk fra sidesporet... :)

 

 

Hvilken butikk liker du best da Hassel?

Link to comment
Share on other sites

Pr dags dato kjører jeg glatt lengre til Norsk Jakt og XXL i sandvika (på grunn av verkstedet og børsemakerne der) en de andre som ligger i nærheten av og i oslo... Jeg handler andre steder også, når man "må" men som kona sier - det er de bra butikkene, for der blir du ikke så lenge". Jeg skulle gjerne ha dratt mer til drammen og jaktdepoet, men det blir litt langt igjen. (desverre)

Holstad våpen har jeg lyst til å dra til, men har aldir vært i nærheten på riktig tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Å komme inn på Jaktdepotet i Drammen er slik jeg ser for meg at det er i en amerikansk våpenbutikk. To lange vegger med våpen, en lang vegg med ammo. Alle kulene fra Hornady, Nosler, Hippo etc. Sikkert ikke alle da, men det ser slik ut. Og hvor ellers kan du si du trenger krutt til 3 sære kalibre, og ekspeditøren sporenstreks tar deg med til en glassmonter med hele utvalget fra Hodgdon og kommer med forslag?! Og nærmest snur butikken på hodet for å finne det du spør etter. Når det ikke lykkes anbefaler de konkurerende butikk, samt ringer private venner for å kanskje kunne spore opp noe. Det sies at god service er når du får mer enn du forventer, og nettopp slik opplever jeg JD.

Link to comment
Share on other sites

Kanksje med untak av cabelas, men det teller egentlig ikke siden det er mer en sånn XXL på steriider variant med håndvåpen - og folk som faktisk kan våpen... Og collectors arms i Houston, Texas...så er Jaktdepoet egentlig den mest amerikanske våpenbutikken jeg har vært i... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Må rose Landrø i Lillestrøm, har flott butikk med hyggelig/ærlig betjening, fin butikk,

Mye på lager, bra tilbud på det jeg har kjøpt.. Grs+Zeiss

 

Er og fornøyd med Jaktdepotet Drammen, masse utvalg, som hjemmelader liker jeg særlig

Deres bulk tilbud på kuler+ utvalg av krutt fra Usa, i disse vithavouri tørke tider...

Må støtte meg til råd ang.Winge flott nettbutikk, men etter der er det ikke så flott lengre..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

handlet en howa på jaktdepotet for noen år siden. fikk våpensøknaden i posten dagen før elgjakta. Ringte til drammen og hørte med de om hvor lang leveringstid det var, dem hadde masse å gjøre men det var bare å komme så skulle dem ordne det. kom til butikken og ble godt tatt i mot. fikk veldig god service med prøving av diverse stokker og kikkerter. dem hadde veldig mye å gjøre så montering av våpen og optikk ble gjort når dem hadde mulighet. tok vel cirka 3 timer før børsa var ferdig. fikk en kaffekopp mens jeg gikk rundt å titta å plukka ting man plutselig fant ut att man manglet. stilte på elgjakt første dag med nytt våpen :)

selger pratet kanskje litt nedlatende om andre merker og rosa howa opp i skyene, men sånn er selgere. kan anbefales på det varmeste.

 

kjøpte en blaser i år hos Landrø. fikk utmerket service av dyktige folk. dem har en veldig flott butikk med masse ting som man plutselig finner ut att man har savnet ;) anbefales på det varmeste.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vil anta at mange våpensjapper har en og annen særing på lønningslista. Når jeg var inne i en hektisk periode i livet mitt ( søknader endelig innvilget, og garderoben måtte fylles ASAP!!), så fartet jeg rundt som en tulling og tittet å klådde.

Erfarte stort sett hyggelig betjening og god service, men det var noen som utmerket seg andre veien og.

Så her er min dom: Hos Landrø var jeg og kikket, og han hadde et våpen jeg hadde lyst på. Han var dog noe dyrere (1000,-) enn en nærliggende konkurent, så jeg spurte på normal måte om han klarte å matche prisen til konkurenten. Da fikk jeg bare et surt glefs tilbake "om å gå og handle hos konkurenten istedet". Morna. Der gikk Landrø glipp av 20.000 i omsetning. Har etter dette handlet der kun en gang, grunnet krise angrående noen choker. En annen gang var jeg på XXL Alna og snoka litt, men der fikk jeg ikke ta på våpenet, grunnet "det kunne bli ripete". En så dårlig børse skulle jeg ikke ha, sa jeg da og gikk. Var også innom Intersport Bogstadveien fordi jeg visste de hadde våpentypen jeg var ute etter. Men som en nevnte over her, makan til måte å bli oversett på har jeg ikke vært borti. Jeg titta fyrn midt i øya, men jeg er fortsatt den dag i dag usikker på om han la merke til at jeg var i butikken hans. Med godkjent søknad og peng som brant i lomma. Synd for han. Så begge disse våpnene ble handlet hos Villmarksbutikken. Der fikk jeg hvertfall god service når jeg var der, selv om jeg mistenker at telefonen dems er i ustand. Nå i det siste, har jeg vært borti BørseLars, Roadshow riktig nok, og der har jeg bare godord å si. De hadde lovd meg en stokk som skulle leveres til et bestemt tidspunkt, som de ikke klarte. De beklaget seg, og som plaster på såret fikk jeg låne ei fin børse og en dyr kikkert, samt jeg fikk ei pakke ammunisjon. Så neste gang jeg skal forbi Dal, skal jeg innom selve sjappa og legge igjen litt peng. Phu, ble et langt skriv dette :smile:

 

Edit: Blaser er oppskrytt :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Synes Interarms er oppriktig talt koselig. Når jeg var der fikk jeg hjelp av "fruen i huset" mens mannen satt å klådde på en AR.

 

Magasinet i Drammen har vel enda ikke begynnt å selge våpen i nye lokaler, men det er helt klart den reneste og fresheste butikken.

 

Jaktdepoet er "guns galore" med rader og rekker av våpen på veggen... Det mangler litt i håndvåpenseksjonen da...

 

Best kundebehandlig så heller jeg mot Intersport Bogstadveien. Rune ordner opp!

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker å ta turen innom Våpenloftet i Førde når jeg er der. Fin butikk som er pyntet med utstoppede dyr. Ellers er det mye snacks plassert langs veggene og utstillingsmonterene. Fikk god hjelp da jeg handlet hagle der. Var nybegynner, så det var utrolig greit at jeg faktisk gikk ut der i fra med en hagle som passet meg. Litt stive priser der, dog. Men alltid verdt å ta en titt.

Link to comment
Share on other sites

Sandnes våpen på Åndalsnes er stedet jeg går med rifle som trenger tlc . Også stedet jeg går for ærlige råd (ikke at jeg nødvendigvis liker de). :wink:

Handler det jeg kan der, Petter Sandnes er dyktig og har stor erfaring med mye. En mann etter mitt hjerte.

 

Jaktdepotet har jeg mye godt å si om, litt malurt er det også. Men desidert mest godt, jeg har fått god hjelp der. Amerikansk våpenbutikk er ingen du beskriver, fikk slag første gang jeg gikk inn der.

 

Holstad våpen har hjulpet meg mye over tlf. Espen gjør at Jeg handler med glede.

 

Børselars funker også, selv om jeg var skuffet over utvalg i butikken når jeg var der (ikke stikk innom Børselars når det er NM på gang, tror han flytter halve butikken dit).

 

Xxl i Ålesund er ikke så dumt, så lenge man er klar over at man er i en kjedebutikk med begrenset kompetanse.

 

Våpensøilen har jeg handlet med, og har så langt bare godt å si om de.

 

Hjemmelading. No er den koseligste butikken jeg noengang har vært i, og den desidert beste på service.

 

I grell kontrast står Interarms i Kirkegata Porsgrunn, er vel desidert den dårligste butikk hva angår service jeg har satt mine bein i. Der gidder jeg knappest å gå inn lenger.

 

Å sky som pesten er Dalen i Ålesund (husker ikke hva firmaet heter), mere rot og tull skal man lete lenge etter. Jeg har blitt lurt der, andre har fått besøk av politiet med beskjed om å levere inn børsa. Har solgt våpen uten å levere gjenpart til våpenkontor, og det ryktes verre ting. Kjøp gjerne amo, men ikke våpen der.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...