Jump to content

Skytetider på Løvenskiold reduseres


slemmo

Recommended Posts

Vet i allefall på Losby i Lørenskog, ble det inngått avtale om støydempende tiltak, masse fra utbyggningen av Norges Varemesse ble kjørt inn, og hele skyteannlegget lever i beste velgående med naboer og golfannlegg i nærheten! (Det var kortversjonen)

 

 

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Mye av skaden oppsto allerede da Fossum Terasse og Eikeliveien? ble bygget med svært dyre 3 og 4 roms leiligheter m garasje og nærhet til ridesenter, golfsenter og IKKE MINST MARKA. Dette er boliger for ressurssterke mennesker med lommebok type dyp og høyt aktivitetsnivå.

Naivt å tro at disse menneskene som blant annet omfatter en nær venninne av en markant venstrepolitiker og aktiv klager på skytestøyen ble informert om at det SKYTES på Løvenskiold banen og vil gjøre det i all framtid.

SELVFØLGELIG ønsker disse at banen legges ned og at man freder turområdet.

Aller helst ser Løvenskiold og Bogstad, Ila Haslum Eiksmarka beboere at dette lydproblemet forsvinner helt. Da får vi boliger og hotell og restauranter med Posh beliggenhet for de fine og ressurssterke. (Hugsten av trær er da gjort slik at vi skal få en lydgate ned til bebyggelsen?-)

Det skal bare ett politisk vedtak om en liten justering av markagrensen til før banene er en saga blott.

 

Politi og forsvar er ikke ett alibi for banene lengre da disse har andre steder å skyte. Politiet kan skyte inne og angrepshæren er så liten og nedbygget at de ikke lenger er vesentlig støykilder lengre Oslonært.

 

Det har i min levetid vært mumlet om RIKSANNLEGG osv, men ingenting har skjedd her og NSF har vel egentlig ikke bidratt med noe som helst i den debatten siden ingenting av betydning skjer.

 

Støydemping koster og det er egentlig en vanskelig oppgave å redusere denne til ett minimum.

Lyddemper på Pardinien? Hagla osv? For ett forslag. Riflene ja, men det er ikke løsningen på alle problemene.

 

Dessuten må man dessverre innse at motorsport og skyting er aktiviteter som gir fra seg lyd. Husker hvordan jeg ble jaget fra sted til sted med modellflyene mine i ungdommen. Det er 40 år siden nå og jeg hadde nesten glemt det.

Husker også for 20 år siden da mine barn ville drive med knattecross hvor vanskelig dette var.

 

Aksjonen mot skytestøy må imøtegås på flere plan, men det må gis aksept fra disse klagerne på at noen aktiviteter støyer, selv om man jobber proaktivt for å redusere denne.

 

Hvis det ikke motaksjoneres RASKT vil banene være en saga blott om kun få år.

 

Simple ButikkHøyre og syterne på venstresiden får det som de vil. Vi får ett rikere samfunn der vi jegere og kjøttetere blir siviliserte veganjoggere som aldri har vært i militæret og som androgynt kan gå rundt med en liten pad i vesken å se på trær og blomster når vi ikke vindusshopper på Aker Brygge.

 

For jegere gleder seg vel ikke over naturen? De liker å drepe dyr(skadeskyte osv), skremme små Bærumsbarn så de ikke får sove og blir redde når de er ute på terrassen og leker. Selvfølgelig på sine trygge lekeplasser hvor de ikke faller ned fra noe og slår seg. De har selvfølgelig hjelm, refleks og bruker brannhemmende ulltøy som ikke er produsert billig i Bangladesh via barnearbeid.

 

Protester mot dette eller ta fram golfkølla. Dere kommer i fint selskap i Bærum.

Link to comment
Share on other sites

Tror du kan se langt etter slike fornuftsbaserte regler. Målte man støy, ville tribunespetakkelet fra fotballidiotene fått Ullevål stengt på søndager...

 

Det måles nok støy der også.

Når det gjelder støy blir de nok behandlet likt. Det er strengere krav til impulsbasert støy enn vedvarende støy.

Link to comment
Share on other sites

Jeg borg ved bogstad og opplever det ikke som problematisk. Men har ikke noe problem med at helligdager kan man styre unna. Men de som har flyttet til Fossum har jeg ingen medfølelse for. Det blir som med de som har flyttet inn i de nye boligfeltene ved Tryvann. Og vil ha Russeferingen til livs. Til de har jeg følgene å si "synd, trist, leit, ditt problem!

Link to comment
Share on other sites

Det har i min levetid vært mumlet om RIKSANNLEGG osv, men ingenting har skjedd her og NSF har vel egentlig ikke bidratt med noe som helst i den debatten siden ingenting av betydning skjer.

 

Om du er medlem av NSF og motar medlemsabladet kanndu lese til øyet blir stort og vått om hva de har jobbet med opp mot løvenkioldbanene og hvor mye god innsats de hgar lagt ned. Spørsmålet er nok heller hva man har fått lov til å beholde en hva man har gitt vekk. Å klage på NSF i denne sammenheng er rett og slett ufint.

Link to comment
Share on other sites

Det er utrolig trasig at de som bor der oppe er innflyttere og da VISSTE at det var skytebane i nærheten! I de tilfellene der de sier, det visste de ikke, betyr bare at de kjøpte fort uten å vite noe som helst om nærmiljøet! :shock:

 

Det arbeidet på og rundt banen som har blitt gjort og er planlagt framover kan bare applauderes og jeg synes synd på de som har en annen mening!

 

Jeg forstår hvorfor de holder stengt på søndager med tanke på det som allerede er nevnt, altså å unngå strengere påtvungne åpningstider. Men det må også sies at jeg synes det er mektig synd for alle de som nå må skvise seg inn på andre dager som både kanskje ikke passer så bra og som da blir mer fullstappa av skyttere. :trist: Nei, håper virkelig at det blir med det (selv om det er lite håp om det uten en STOR kamp).

Link to comment
Share on other sites

Om du er medlem av NSF og motar medlemsabladet kanndu lese til øyet blir stort og vått om hva de har jobbet med opp mot løvenkioldbanene og hvor mye god innsats de hgar lagt ned. Spørsmålet er nok heller hva man har fått lov til å beholde en hva man har gitt vekk. Å klage på NSF i denne sammenheng er rett og slett ufint.

 

Deg forventer jeg meg ikke å bli enig i. Hva du opplever som ufint og ikke står for din regning. I Norge er det ytringsfrihet og du kan tillate deg ganske mye uten at jeg devaluerer dine meninger.

 

Jeg forstår hvorfor de holder stengt på søndager med tanke på det som allerede er nevnt, altså å unngå strengere påtvungne åpningstider.

 

Ok. Så 1 Aprilspøken til NSF og det politiske Bærum er forståelig for deg.

Greit, men ikke for meg. En dag mindre å trene på Dvs 50% for meg.

Forstå det den som vil. Jeg forstår bare en ting og det er at det ikke kan trenes på en søndag på en lovlig godkjent skytebane.

 

Når jeg leser øyet vått betyr det at jeg gråter.

Storaksjon mot Høyre og NSF må til her.

Har lagt til noen siteringer slik at en kan se hva som er skrevet av hvem her . BRM

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gjelder alle banene på Løvenskiold, også pistol.

 

Ikke noe skyting på søndager utenom approberte stevner. Gjelder også hvis det er et stevne på f.eks Bærums bane, er ikke fritt frem å skyte på en av de andre pistolbanene da, med mindre det er et approbert stevne.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er det for pistolbanene? Jeg tenkte å ta meg en tur opp nå og skyte litt på Bærum sin bane.. Er det innskrenkede tider der og?

 

Forøvrig stengt i helgen for kurs, og stengt neste helg og deler av uken for sno2014

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...