Jump to content
Tearyn

Nylig arvet variert ammunisjon

Recommended Posts

Det er mye forskjellig, og jeg er klar over at mye sikkert er relativt nytt og derfor mindre interesant, men vet lite om slikt og vil være takknemmelig for hjelp med og identifisere de forskjellige typene, og der det er relevant si noe om verdier.

yIeD13C.jpg

uJZu9Qt.jpg

VxZhthv.jpg

HINJbvj.jpg

Wjngl3q.jpg

pbCsSyv.jpg

lF6Zigm.jpg

5Fj9nDg.jpg

tinJ3gR.jpg

7paPBve.jpg

RCVW668.jpg

WhPeFhh.jpg

Først, for å være "han fyren".

Du har ikke lov til å ha ammo i kalibere du ikke har våpenkort på, med mindre du er patronsamler.

Så selg unna hvis du ikke er samler.

For det andre så det ut som om det var en del snadder der. Noe er vanlige greier som ikke er verdt stort, men de skolepatronene så interessante ut...

For det tredje: Annonser vedrørende kjøp/salg skal fortsatt ligge i handelkammeret.

La oss holde denne tråden til verdivurdering, og så tar vi resten på PM eller i korrekt underforum.

Roger that. Mente ikke at det skulle høres ut som om jeg prøvde og starte salgsprat umiddelbart i samme tråd.

Jeg går ut ifra at jeg har et liknende tidsrom og selge ammunisjon på som våpen jeg også arvet? (registrerte, lovelige etc etc)

På 19.2.2014 den 20.21, Olesøn skrev:

.........de skolepatronene så interessante ut......

Låner tråden litt.

Hva er slike skolepatroner verdt?

Disse selges vel for rundt 1-2 kroner skuddet. Finnes mange av disse. Men fine å ha i ei samling.

På 19.2.2014 den 20.21, Olesøn skrev:

Du har ikke lov til å ha ammo i kalibere du ikke har våpenkort på, med mindre du er patronsamler.

Så selg unna hvis du ikke er samler.

På generell basis er ikke dette helt korrekt. Har en hatt våpenkort/kaliberet tidligere/ eller på annet vis ervervet ammunisjonen lovlig,  er det fullt lovlig å inneha ammunisjon du ikke har våpenkort for. Forøvrig er jeg helt enig. Men i TS  sitt tilfelle bør han nok se litt på §13 §14. 

3 timer siden, bbdg skrev:

Er en uåpnet eske mere verdt?

Ja, det er den jo. Men ikke så mye når det er vanlig ammunisjon som dette. Du kan vel kanskje få 200 kroner hvis du er heldig. Og for all del, er det en med mye peng som virkelig vil ha den, kan du nok få enda mer. Jeg ville nok satt 150 kroner for en uåpnet eske som en grei pris.