Jump to content

Instruksjonsvideo: Hvordan lage en custom turret tabell.


Tika

Recommended Posts

fredriko skrev (3 timer siden):

 

Fantastisk, takk for godt svar. 

hva måtte du betale for jobben med at han skulle lage de for deg da?  

dette er jo akkuratt det jeg ønsker å gjøre selv :D 

 

Jeg printet selv på farge-laserprinter på jobb. Der lå det tilfeldigvis også selvklebende A4-ark😁 Så kostet meg kr 0,-. 👌

https://turretlabels.com/ er gratis å bruke, så her legger du inn infoen du vil ha på tårnene selv. Men du kan bestille utskrift på vinyl her https://turretlabels.com/printandsend. Står at det koster 100DKK + frakt for 7 "fullsize" labels.   

Ellers er det bare å kontakte Rune Viem som driver stedet om det er noe du lurer på. Han er en hyggelig fyr som gjerne svarer på spørsmål. Kontaktinfo finner du på nettsiden. Dette er et hobbyprosjekt for han, så det kan ta noe tid før han svarer. Men for min del er det snakk om maks 2 døgn før jeg fikk svar. 👍

Blir vel å bestille noen A4 vinylark fra www.ebay.com/ etter hvert for å printe selv. Hvis ikke noen vet hvor de selger slike selvklebende vinyl ark i Norge?

Link to comment
Share on other sites

Oryxhunter skrev (1 time siden):

Jeg printet selv på farge-laserprinter på jobb. Der lå det tilfeldigvis også selvklebende A4-ark😁 Så kostet meg kr 0,-. 👌

https://turretlabels.com/ er gratis å bruke, så her legger du inn infoen du vil ha på tårnene selv. Men du kan bestille utskrift på vinyl her https://turretlabels.com/printandsend. Står at det koster 100DKK + frakt for 7 "fullsize" labels.   

Ellers er det bare å kontakte Rune Viem som driver stedet om det er noe du lurer på. Han er en hyggelig fyr som gjerne svarer på spørsmål. Kontaktinfo finner du på nettsiden. Dette er et hobbyprosjekt for han, så det kan ta noe tid før han svarer. Men for min del er det snakk om maks 2 døgn før jeg fikk svar. 👍

Blir vel å bestille noen A4 vinylark fra www.ebay.com/ etter hvert for å printe selv. Hvis ikke noen vet hvor de selger slike selvklebende vinyl ark i Norge?

 

okei,  mulig jeg er rimelig stokk dum her. 

 

Jeg har laget meg en klikktabell i Strelok som fungerer utmerket, der sier den f.eks U2,7 click på 150m osv 

men er det antall klikk man skal legge inn i tabellen under? 

 

hva mener han med "value pr click" 

hva er det jeg egentlig skal putte inn av data her? 

måten det var satt opp her var ikke helt naturlig logisk i mitt hode 😆

 

 

Skjermbilde.JPG

Edited by fredriko
Link to comment
Share on other sites

fredriko skrev (1 time siden):

okei,  mulig jeg er rimelig stokk dum her. 

 

Jeg har laget meg en klikktabell i Strelok som fungerer utmerket, der sier den f.eks U2,7 click på 150m osv 

men er det antall klikk man skal legge inn i tabellen under? 

 

hva mener han med "value pr click" 

hva er det jeg egentlig skal putte inn av data her? 

måten det var satt opp her var ikke helt naturlig logisk i mitt hode 😆

"Value for click" betyr verdi for klikk "x". I mitt tilfelle har jeg 0-stilt v/100meter. Og har derfor brukt tall som markør for hver hundrede meter 1=100 og er derfor brukt som verdi på klikk<0>(se rød pil). Har også gitt 1 en annen farge enn std.inst. under "Font color".

Jeg bruker "" som markør for hver 50 meter (grønn pil) og "|" for 25/75 meter (lilla pil). 

"Revolution 1" og "Revolution 2" refererer til "linje 1" som i mitt tilfelle er grønt og "linje 2" som jeg har farget orange. 

700m er laangt over hva jeg har tilgang til av skyteavstander så jeg greier meg lenge med en omdreining pr ammunisjon. Jeg bruker derfor den grønne til den "Grønne"😁 og blyfrie jaktammunisjon. Og linje 2 (orange) til treningsammunisjon. 

Klikktabell for din rifle/ammunisjon må du på forhånd lage i en annen app/nettside. Jeg bruker Streloc Pro på telefonen.

Håper dette gav litt mening. 

 

382349178_Image5.png.460800a7333798fb0aba8c5f53233adc.png

Link to comment
Share on other sites

Oryxhunter skrev (18 minutter siden):

"Value for click" betyr verdi for klikk "x". I mitt tilfelle har jeg 0-stilt v/100meter. Og har derfor brukt tall som markør for hver hundrede meter 1=100 og er derfor brukt som verdi på klikk<0>(se rød pil). Har også gitt 1 en annen farge enn std.inst. under "Font color".

Jeg bruker "" som markør for hver 50 meter (grønn pil) og "|" for 25/75 meter (lilla pil). 

"Revolution 1" og "Revolution 2" refererer til "linje 1" som i mitt tilfelle er grønt og "linje 2" som jeg har farget orange. 

700m er laangt over hva jeg har tilgang til av skyteavstander så jeg greier meg lenge med en omdreining pr ammunisjon. Jeg bruker derfor den grønne til den "Grønne"😁 og blyfrie jaktammunisjon. Og linje 2 (orange) til treningsammunisjon. 

Klikktabell for din rifle/ammunisjon må du på forhånd lage i en annen app/nettside. Jeg bruker Streloc Pro på telefonen.

Håper dette gav litt mening. 

 

382349178_Image5.png.460800a7333798fb0aba8c5f53233adc.png

 

Dette var en meget god oppsummering, takk for ett godt svar :)

 

Link to comment
Share on other sites

@fredriko Jeg har ikke erfaring med den printeren du linker til. Men forsøkte en stund med Dymo Labelwriter 450 Duo. Hadde vært enkelt men et etikettprinter som kan printer vannfaste etiketter med klister.👍 Men grunner til at jeg har parkert Dymo-printeren til fordel for "vanlig" laserprinter;

  • Skalering på utskrift gjør at 1cm ikke blir 1 cm etter utskrift.
  • Synes oppløsningen blir for dårlig
  • Etikettene (som jeg har hatt tilgang til og som blir utsatt for dagslys) mørknet over tid OG mistet printfargen, og blir etter hvert utydelige/uleselige

Mulig Brother kan fungere bedret til dette bruket, så kom gjerne med tilbakemeldinger dersom du får prøvd. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...