Jump to content

Helt vilt


Magnus89

Recommended Posts

Noen som vet om Helt vilt kommer på DVD? Jeg var en av de som likte denne serien veldig bra, det beste jeg så av jakt og generelt filuftsliv på tv i fjor.

Leste på kammeret.no når serien gikk på tv, og synest den fikk mye negativ kritikk, men hver episode ble høydepunket i hverdagen for meg. Jeg har søkt etter episodene rundt om kring på nettet, men har ikke funnet noen side man kan se de på. Så om den kommer på DVD så haddde det vært fint! Jeg har veldig lyst å se serien igjen :) Er ikke så mye jakt på tv'n som det burde være!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 5 weeks later...

Revegryte ala Finnskogen

 

400 g. reve bog og ytrefilet, kuttet i terninger. (Må trikintestes.)

3 ss. hvetemel

300 g. sopp som kantareller og sjampinjong.

300 g. sjalottløk delt i to eller i biter

1 fedd hvitløk

1 ss. korianderfrø

2 stk. laurbærblad

1 kvast timian, hakket

2 dl. akevitt

4 dl. rødvin

3 dl. viltkraft eller oksekraft

1 dl. tyttebær

2 ss. smør

Salt og pepper

Rømme om ønskelig

 

Aller først må man sørge for at reven er trikintestet.

 

Forvarm en jerngryte eller kasserolle. Vend kjøttet hvetemel, alt og pepper. Brun av filetbitene først. Ta dem ut og gjenta med bogen. Ta dem ut og ha i soppen, revet hvitløk og sjalottløk. Så sett tilbake bogen og ha i krydderier og akevitten, reduser. Ha i timian og rødvin, reduser ytterligere ned til halvparten. Tilsett kraft og smør. Smak til. Det hel skal ha tatt rundt 30 minutter.

 

Server med saltkokte poteter med smør og gressløk.

Link to comment
Share on other sites

Er ganske sikker på at tidspunkt på året reven er skutt har en betydning på smak og lukt. På programmet ser det ut som det er en ung rev som blir spist. Denne er vel skutt i september en gang? Pipa hadde nok gitt en annen lyd om man hadde skutt en rev i perioden i og rundt brunsten og satt tenna i den.

Link to comment
Share on other sites

De var veldig påpasselig med å lukte ihvertfall. Både etter slakt og underveis i tilberedning.

Jeg hadde vært så redd for skabb (helt i begynnelsen uten symptomer?) at jeg hadde nok latt være. Men flott at noen klarer å ta i bruk hele spekteret av det naturen har å tilby.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 years later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...