Jump to content

Norse Kombi


Jeger56

Recommended Posts

Hei!

I strengen "Fremtidens kombi" så ble det nevnt en kombi med repeter mekanisme utvikla av Viggo Landaas, og lenger ned låg det linker til US patent med skisser og beskrivelse. Har søkt rundt på nettet, men finner bare linker til patenten.

Det blir nevnt at Viggo Landaas er fra Kongsberg, men jeg mener å ha hørt at disse ble markedsført/produsert av "Nordskog Våpen"(???) i Lunde, og at Nordskog Våpen senere flyttet til Risør.

Er de noen som veit noe om denne kombien, brosjyrer, spsifikasjoner, antall våpen produsert osv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei

Det er den artikkelen jeg husker, men ikke hvor jeg hadde sett den.

Jeg har fått tak i et bilde av et reklame ark / flyveblad som jeg legger ut.

Ut fra det så ser jeg at jeg tok feil angående at det var Nordskog Våpen som produserte de, men jeg hadde rett at de kom fra Lunde, men ble montert og "distribuert" av NORSA AS.

Men fortsatt så er det bare "dokumentasjon" på introduksjon av Combi'en, ikke hvorledes det gikk, om den kom i produksjon, eventuelt hva gikk galt (i utgangspunktet veldig interessant konsept, selv om den ser litt klumpete ut) og ble det produsert flere enn den på bildet?

Er det flere som veit noe om denne Combi'en / prosjektet så hadde det vært flott om dere delte den informasjonen.

 

Inntroduksjonsark1_zps0d34fd8c.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Nå ligger det faktisk en slik ute på finn.no: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=114261665

 

Interessant og arti sak. Mulighet for 2 rifleskudd og 2 hagleskudd i et og samme våpen, og i mitt hode må dette være et nærmest optimalt kombinasjonsvåpen. Står i annonsen at det totalt kun ble solgt 15 stykk av dette våpenet.

Hadde jeg hatt 44500 kr nå til å bruke på våpen er det store sjanser for at det hadde stått «solgt» på annonsen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...