Jump to content

problemner med drilling


Jeger88

Recommended Posts

Jeg har kjøpt meg en drilling (brukt) og jeg har fått et lite problem med denne, Når jeg skyter første hagle skuddet, så går sikringen på. Her skutt med flere typer ladninger, og det er når jeg bruker de litt tyngre ladningene at dette skjer. Er det noen som kan si hva dette kan komme av, og hva jeg kan gjøre for å få fikset dette?

 

Håper noen kan hjelpe meg siden rådyrjakta nærmer seg med stormskritt!!

Link to comment
Share on other sites

Går sikringen på? Merkelig. Vet om drillinger hvor ett par av skudda har gått av samtidig, og dette har iflg børsemakeren sammenheng med at det har blitt brukt for store ladninger, 42gr mener jeg det var.

 

Mener å ha blitt fortalt en gang at man ikke bør bruke over 36g ladninger i drillinger (sikkert ikke det samme i nye modeller). Hvilket merke er drillingen? Mistenker uansett at noe er litt vel slitt, og at sikringen ikke holder stillingen pga rekylen. Ville kanskje revurdert kjøpet for å være helt ærlig.. Skal ikke være slik, og en reperasjon av slikt mistenker jeg ikke er direkte billig...

 

PS. Bly.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei!

jeg har også problemer me en eldre sauer drilling mod. 32s tror jeg. Har akkurat byttet tennstift på det løpet, men tennstiften slår ikke skikelig til tennhetta i høyre hagle løp av og til. Og da går ikke skuddene av.De siste 5 skuddene har gått bra. noen som har vert borti dette?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

jeg har også problemer me en eldre sauer drilling mod. 32s tror jeg. Har akkurat byttet tennstift på det løpet, men tennstiften slår ikke skikelig til tennhetta i høyre hagle løp av og til. Og da går ikke skuddene av.De siste 5 skuddene har gått bra. noen som har vert borti dette?

 

Du burde fått undersøkt børsa di, og skiftet noen fjærer og sett over mekanismen. Tyder på noen slakke fjærer, og at inngrepet av tennåla er for slapt.

har selv en mod 32 og har alldri hatt noe problem med dette, synes avtrekket er tungt nok til rifla. bruker da snellerten hyppig

Link to comment
Share on other sites

En blir fort lurt ved å studere graden av anslag i hetta. Husk at under skuddløsning blir hylsa pressa tilbake mot støtbunnen pga rekylen. For å sammenligne anslag mellom løpa må begge hettene være "døde", slik at skuddavgang ikke skjer. Eller en kan skyte ei hylse i hvert løp med bare hetta i.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...