Jump to content

Kjappe tanker om Vortex Switchview Throw Lever


razumny

Recommended Posts

Hva er det?

Switchview Throw Lever er en ring som monteres rundt forstørrings-ringen på Vortex kikkertsikter. Den gjør justering av forstørrelsen raskere. Ringen er produsert i hard-anodisert aluminium. Ringen er i to deler, og festes med en skrue. Håndtaket er såkalt "skeletonized", hvilket vil si at man har boret noen hull i det.

 

Montering:

Etter å ha pakket ut ringen, må man tilpasse ringens to deler før man kan montere den. Dette fordi anodiseringen bygger såpass mye at du må slite vekk litt av den. Så trer du ringen inn på justeringsringen, og setter på håndtaket, setter det i den posisjonen man ønsker (jeg satte det midt på) og skrur det hele sammen.

 

Mitt inntrykk:

Ringen virker solid bygget, og gir mye mer moment ved justering av forstørrelsen. Det gjør også justering langt enklere med hansker på.

 

Ringen kommer i to varianter, en for Razor og Select Viper kikkertsikter, og en for Viper PST og Viper HS kikkertsikter. Min er varianten for Viper PST, og jeg er svært godt fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...