Jump to content

Er Aeon ATV noe å satse på


Jeger1234

Recommended Posts

Kjenner ikke til denne ATV`en. Men Cross-butikken og eieren har jeg kjennskap til :(

Tror du skal Google litt om butikken og tidligere butikker fra samme eier. Blant annet Larvik sykkelsenter.

Var ikke jeg som skulle handle ATV men jeg var med på turen for å hente den.

Kjøper ble lovet en nyoverhalt og strøken ATV med skilter og påkostet diverse nytt utstyr (så god som ny)

Vi kommer bort og begynner og finne olje lekasjer og flere mekaniske feil feks slitte driv-ledd, stag, foringer, dekk som er for store til felgene, sprekker i dekkene og felger som er bulket/skjeve.

De skulle også være europa modell kjøpt i europa, men når jeg leter videre så er det et klister for betalt louisiana road license bak på ATV`en.

Vi sa at dette ikke var som avtalt og sa at vi reiste hjem uten å kjøpe noe fra han. Da ble vi møtt med at vi måtte skrive under på papirer som sa at vi var villige til å betale depositum for ikke å ha kjøpt ATV`en... Noe vi ikke skrev under på :evil: Kompisen min fikk etter dette flere telefoner og mail fra selger om dette skulle han ha innen for satte tidsfrister. Saken tok slutt da kompisen min tok kontakt med forbruker-rådet og da ble det tyst fra den butikken...

 

Så jeg hadde vurdert å finne en annen plass å kjøpe ATV

 

 

 

 

 

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=904786

http://www.mopedportalen.com/forum/topic/249338-aeon-cobra-ikke-kjoep-noen-kopi-fra-kina-men-om-dere-skal-ha-saa-kjoeper-dere-orginalen/

http://www.trialavisa.no/arkiv/larvik_sykkelsenter.htm

 

Og nei jeg er ikke en konkurent til han på noen måte som han påstår alle negative omtaler er fra....

Link to comment
Share on other sites

Kjøp en brukt yamaha eller polaris. Det er stort sett det reindrita humper rundt på. De er relativt solide og greie å kjøre på. Polaris er stor på atv og de er lett å få deler til. Fordi noe går i stykker hele tiden på de der kjøretøyene! I allefall om man bruker dem litt hardt i dårlig terreng

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller meg veldig skeptisk til både produktet og selger, virker alt annet enn seriøs. Og slik jeg forstår det så har denne firehjulingen verken sperre på dekkene eller vinsj, noe som er uvurderlig vist der er terrengkjøring du skal bruke den til.

 

jeg kjører selv en Arctic Cat TRV 500 og er veldig fornøyd :) har hat den i 3 år nå med ganske mange timer med bruk den blir jo brukt på gården til alt mulig rart :) Alt som har vert med den er en mansjett til bakakselen som røyk( reiv den opp når jeg kjørte gjennom en kvisthaug) og ett dekk som har pungtert. Jeg kjører ganske mye i skogen og det takler den veldig bra, med vinsj og sperre foran så er det lite som stopper deg :)

Arctic Cat er ikke like kjent merke som Polaris her hjemme i Norge, men i USA hvor begge merkene egentlig holder til er det en av de største konkurentene til Polaris.men det er kjent for og holde like god kvalitet som Polaris. Det som jeg ser på som en stor fordel er at TRV modellen til Arctic Cat er ekstra lang og har dermed en lastekasse bak som er ca dobbelt så stor som polaris sin, det gjør at du faktisk får plass til veldig mye :) Utrolig greit å bare kunne slenge ting baki kassa. til mitt bruk så er denne modellen perfekt :)

Vist du skal ha en firehjuling så skal det noe til og ikke bli fornøyd vist du ender opp med en Yamaha, Polaris eller Arctic cat ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Har opplevd noe av det samme som du beskriver Bluto. Skal ikke gå i detalj på hva som skjedde/ble gjort i mitt tilfelle. Kan nevne blant annet tukling med årsmodell, ble lovet nyere utgave Honda men endte opp med en eldre til DYRERE pris... Daglig leder virker kjempe hyggelig i det du gjør handelen med han, men når han har mottatt pengene forsvinner raskt denne gode kunde servicen.

Uansett ville jeg satset på å kjøpe Honda eller Yamaha da disse er ledende innenfor ATV. Merk dere det at crossbutikken ikke er "godkjent" honda importør, da de importerer brukte atv'er feks ( en 2005 modell Honda Rincon 680, som de deretter registreret på norskeskilter og da fremstår som "2014" modell i vognkort osv) En annen ting som er verdt å merke seg er alle finn annonsene til crossbutikken, de er fulle av skrivefeil og CAPSLOCK. ( Det er ikke måte på all velstand i firmaet når det gjelder priser og garantier)

Link to comment
Share on other sites

Spørs hvilket bruk man skal ha den i, de fleste trenger ikke kjent merke atv til over 120000.-

Kjøpte en gang en kazuma 250 til bruk i reindrifta, dog til småturer. Klarte aldri å ødelegge den. Men hvis du skal på lengere turer med tunglast så er det selvfølgelig tryggere men noe du vet funker.

Link to comment
Share on other sites

har ingen erfaringer med aeon selv men en kompis hadde en aeon og det var bare plunder. den ble heller ikke herjet med men det var alltid noe galt med den.

jeg har selv hatt honda i 12 år og aldri hatt noen problemer. honda er ikke noe verstingmaskin men den starter og går når du trenger den.

jeg har 650 Rincon og er veldig fornøyd med den. eneste bakdelen med 650 er att man ikke har lavserie. den kan kanskje være litt høyt gira hvis du skal dra en tung elgokse bak i veldig ulent terreng. det går fint men kunne kanskje ønska meg ett lavere gir. det er ikke noe reimer eller noe sånt som blir utslitt sånn som på polaris. har hatt tilhenger med jernhest og elg oppå etter hondaen og den orker fint å dra dette i motbakkene. skal du bruke maskin til å dra tunge ting ville jeg ha kjøpt honda 500. denne sitter det hydrostat girkasse på som er helt rå.

 

Uansett tror jeg det er bedre å kjøpe en brukt atv av kjent merke enn å kjøpe billige nye kinaprodukter.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Sitter å vurderer innkjøp av ATV, og kom over denne annonsen på finn.

 

http://www.finn.no/finn/mc/atv/object?finnkode=44662150" target="_blank" target="_blank

 

Noen som har noe erfaring/informasjon med Aeon ATV? Pris og kvalitet henger jo alltid sammen, og det gjelder vel sikkert dette merket også.

 

Blir provosert bare av måten og hvordan han skriver i anonnsen.

Styr unna. Se heller på en brukt Can-am.

Link to comment
Share on other sites

Savner kanskje lit de fornøyde kommentarene fra Aeon-kjøperne når jeg tenker meg om :roll:

 

Kjører selv en Polaris Sportsman 700 (2002 modell) som jeg er meget fornøyd med.

 

Hva du kjøper er jo ditt valg, men min anbefaling er; kjøp heller brukt kvalitet

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jobbet i ATV-bransjen i en del år, og vil ikke anbefale andre modeller fra AEON enn deres mopedutgave.

Det meste annet fra AEON burde, etter min mening, ikke vært tillatt solgt.

-Det elektriske anlegget er som på de fleste andre Kina/Taiwan sykler, stort sett triste saker...

-Alt som er lakket eller krommet er også som på de fleste andre Kina/Taiwan sykler, og ruster i løpet av bare noen uker i drift...

-Plasten på AEON er noe bedre enn på endel andre K/T sykler, men på ingen måte bra.

-Motorene er som på de fleste andre Asia-produserte sykler, stort sett rimelig brukbare.

Den modellen trådstarter viser til har stiv aksel bak, med bare en demper bak. Dette er ingen ideel løsning på denne størrelse sykkel.

Godkjenning og registrering av disse kan være en utfordring, og dette må skje ved kjøp. Registrering på t senere tidspunkt, som selger hevder er kurant, er på ingen måte det. Disse blir stort sett godkjent på enkeltgodkjenninger, og faller ut av systemet rimelig fort.

 

Butikken som sådan, og eier/driver, skal jeg ikke si så mye om, men det er ikke mitt førstevalg... Les forøvrig folks erfaringer på nettet...

 

Skal man ha en rimelig ATV fra den billige delen av Asia, vil jeg anbefale CF MOTO CF 500. Dette er stort sett den eneste Kina/Taiwan ATV'en jeg tørr anbefale folk å kjøpe. Stort sett brukbar kvalitet, men ruster og blekner i plasten om den ikke passes nøye på. Men drivverksmessig og motormessig fungerer CF MOTO rimelig bra. Jeg har selv hatt to slike, og kunne godt ha handlet en slik en igjen.

CF MOTO er i tillegg godt representert rundt om i vårt langstrakte land, så deler er kurant.

Men... du får det du betaler for.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...