Jump to content

Øyvind gjer ting han ikkje kan: Eplecider!


Øyvind Slinde

Recommended Posts

Maltcider har jeg ikke prøvd. Helt klart noe jeg må sette meg litt inn i!

 

Nå nærmer det seg tid for å lage idiotisk mye cider igjen!

 

Denne gang har jeg børstet støv av noe som vissnok er en veldig lur sak. Har en del bærbusker av ymse slag, tenkte kanskje å tilføye noe av det

 

Men jeg fatter ikke hvordan den fungerer. Mangler jeg noe essensielt? Gir liksom ikke noe mening..

 

normal_20160821_195715.jpg

Link to comment
Share on other sites

Men jeg fatter ikke hvordan den fungerer. Mangler jeg noe essensielt? Gir liksom ikke noe mening.

 

Det der ligner mistenkelig mye på ei "juicepresse" jeg kjenner igjen fra familiens Electrolux/Husqvarna Assistent kjøkkenmaskin gjennom alle år. Man fjerner kniv og hullskive, og erstatter det med den avbildede saken. Monteres direkte på skruen i kvernhuset, og fester det hele med den vanlige låseringen. Da skal det komme ut saft gjennom hullene på kjegla, og steiner, skall og kjerner ut i tuppen. :wink:

 

Freeeride: Skal ikke se bort fra at den passer også på manuell kvern. Men for å gidde å lage 30 liter juice, tror jeg vi må få legalisert trelldom eller barnearbeid

Link to comment
Share on other sites

Men jeg fatter ikke hvordan den fungerer. Mangler jeg noe essensielt? Gir liksom ikke noe mening..

 

Sjekk denne. Ser ut som du mangler en mutter/låsering for å feste den på ei god gammaldags kvern. Samt ett slags glass rundt(som du ser antydning til på tegningen på esken din)

 

Edit: Ser ut som du har låseringen.

 

http://www.ebay.de/itm/KOSMOS-Fruchtpressansatz-Fruchtpresse-DBP-Fleischwolf-Nr-5-orig-verpackt-/301648528711?nma=true&si=8fYIessJfCxnWW5ShdFPgFAYbag%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

 

22075254en.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aha..

Da er jeg faktisk blitt enda klokere, trodde ikke det var mulig ;)

 

Barnearbeid praktiseres i familien, men å sette de igang med å sveive ut juice fra denne blir i overkant grusomt.

Også mangler den vel det glasset utenpå.

 

Noen som trenger en sånn? Gir den bort dersom noen vil ha den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...