Jump to content

lokkejakt på rev 2014-2015


pettersen89

Recommended Posts

tok me meg 30-06 å for på lokkejakt i kveld på en plass jeg vet er mye rev.. lokka i 10 min me fuleskrik å jaggu faen kom den inn på 100 meter :overrasket: lokka litt til å fikk den på 70 meter... bjeffa høyt å den stoppa opp me bredsia til å eg sikta på bogen å trykte av :D men fant den ikke.. fant ikke blodspor en gang, brukte helmantel.. det var så mørt ute å munnings flammen ble så syneli at eg fikk ikke sett kor den for heller.. såg ut så den datt i smellen men det gjorde den ikke :((

 

for hjem å henta hunden (blanding me russisk støver å fox hund) men han fant den ikke, vi leita sikkert i 30 min... så denne kom seg nokk unna denne gangen.. men kan jeg ha treft fordi om at der ikke er blod spor? takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Linduvarri: Trur dei fleste av oss forstod meininga med overskrifta…

 

Utrulig morro at du fekk inn reven så tidlig i sesongen da. Var det snø der du lokka? Temp? Er det på grunn av skinnet at du skyter med helmantel? Viss ikkje ville eg sterkt anbefalt å bruke blyspiss. Da øker sjansen betydeleg for at reven faller om sjølv med eit dårleg skudd, og det er jo lett på eit så lite treffpunkt.

 

Men til spørsmålet ditt, så synes det virka veldig rart om hunden ikkje fant blod i det heile tatt viss du er sikker på at du traff. Men reven kan springe eit godt stykke før første blodflekkane kjem med helmantel, og når du ikkje veit kva retning den tok, blir det vanskeleg. Men hadde du dårleg lys og i tillegg ikkje snø som bakgrunn er det jo fort gjort å bomme.

Link to comment
Share on other sites

har skutt mye me rifla å er blitt kjent me den. så på 100 meter skyter jeg innenfor en 5 kr. men alt går ann. kansje jeg ble litt ivri etter å få reven inn på lokk å kasta litt me børsa er ikke godt å si.. ha vært å leita i 2 tima i dag å der er ingen blospor å ingen rev. så eg jer opp søket.. er mye snø i område så såg den veldi godt der han kom tuslende :)

 

det er på grunn av skinnet at eg skyt me helmantel.. har lest en del på trådene her å finner ut at det er ganske mange som skyt me helmantel så det sku jo gå ganske greit om man traff vitale organ..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...