Jump to content

Minkfangst 2014


robert

Recommended Posts

Vannføringen varierer veldig der jeg fangster. Så jeg får ofte et problem med at fellekassene blir stående under vann eller at jeg må plassere dem veldig langt fra bekken.

 

Vil derfor prøve meg med flytende fellesett.

Tenkte først å lage en slags flåte og sette fellekassa oppå. Men så kom jeg over denne patenten http://www.trapperman.com/forum/ubbthre ... g_Mink_Box og tenkte at kanskje den var noe å vurdere, selv om jeg er litt skeptisk til å få minken til å dykke for å ta et åte som er over vann.

 

Har noen erfaring med flytende minkfeller?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Da har jeg satt årets første felle! Så en mink 2-3 meter unna da jeg la til båten i dag. Han satt å koste seg med en strandkrabbe.. Får ikke håpe den spiste seg helt mett, for nå har jeg satt opp en levendefell med en bit av en småsei. Kan se fella fra stuevinduet, så er fin lørdagsunderholdning det!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Satte ut fellene for sesongen for to uke siden, og i går satt den første:

 

29bzeqr.jpg

 

Stor tispe tatt på tørrfisk og Grawe's Mink Pack. For øvrig er dette fjerde minken jeg tar i dette settet. Det står like ved et sted hvor en liten bekk/grøft renner ut i ei stor elv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...