Jump to content

Skifte siktehull på busk diopter.


Thunderchicken

Recommended Posts

Det fulgte med 3 forskjellige hullstørrelse til busk baksiktet, diopterblender eller hva det nå enn heter. Har prøvd å skru det av med fingrene, men det sitter som f...

Må man skru ut den delen foran på siktet som har spor til flattjern, eller skal det kunne skrus ut med fingrene?

Er det vanlige høyregjenger og ikke links?

Hadde vært greit med en liten brukermanual til siktet.

Link to comment
Share on other sites

hvar jeg deg ville jeg montert inn en variabel irisblender for å kunne justere lysjennomgangen. den er rettjenget å burde kunne skrues løs med fingrene. viss ikke er det bare å ta litt eltape å ta rundt den å bruke ei tang til hjelp. til nullstilling av fremre skruen bruker du et stort flatjern å løsne den(rettjenget) den også.

Link to comment
Share on other sites

den er for at du skal finne tilbake til null sideveis når du skrur på vinden og kommer ut av hvor mange knepp du skrudde. da ser du på streken bak skruen og ser på merket på rattet at du er kommet tilbake til utgangspunktet. mange som har ødelagt stevnet sitt siden dem har slurvet med å sett merkene riktig i forhold til innskyting. håper jeg har forklart deg på en måte slik at du forstår. bare spørr viss det er noe. så skal jeg prøve å forklare mere utdypans.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...
Thunderchicken skrev (På 29.12.2013 den 22.21):

Det fulgte med 3 forskjellige hullstørrelse til busk baksiktet, diopterblender eller hva det nå enn heter. Har prøvd å skru det av med fingrene, men det sitter som f...

Må man skru ut den delen foran på siktet som har spor til flattjern, eller skal det kunne skrus ut med fingrene?

Er det vanlige høyregjenger og ikke links?

Hadde vært greit med en liten brukermanual til siktet.

Har ikke sett at noen på nå ca 11 år har svart trådstarter. Om så så trenger jeg nye briller.

Ja det skal skrues ut med fingrene (vanlige gjenger (skru mot venstre for å løsne)). Sitter det for hardt bruk en tang med mye elektrikker tape surret rundt på gripeflaten (så du ikke ødelegger blånering og seratering)

Så er jeg enig med det som noen er inne på: gjør det enkelt (ikke forandre reglene for ofte).

Da går det ann som for meg å finne fram geværet som jeg på grunn av hektisk jobb ikke har brukt siden jeg var 25, pusse over og reise bort på DFS banen og begynne å kose meg med noe av det jeg liker aller best.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...