Jump to content

Software til Boskon viltkamera


Mr Lasse

Recommended Posts

Jepp, så sliter jeg litt.. Kjøpte meg et Boskon BG 520sm 940ir før jul, programerte det, og satte det opp borte ved reveåta og alt var bare lykken. Fikk mange fine bilder rett inn på mobilen av alt fra nøtteskrike til ørn og tamrein? :shock: . Drev og prøvde meg litt fram med innstillingene for å få det mest mulig fintunet, og nå fungerer det utmerket bortsett fra en ting: Det sender ikke lenger bilder til mobilen min :trist: Så tenkte jeg å programere opp på nytt fra begynnelsen, og der dukket problemet opp. Ødela pc'en min før jul, kjøpte ny, og oppdaget nå til min forskrekkelse at den nye pc'en har ikke cd-rom!! Trodde ikke det var mulig, men sånn er det. Finnes det et oppvakt hode som har et sånt kamera og mulighet til å sende meg å sende meg software digitalt på noe vis? Eller evt vet å finne software på nett. Har lett, men finner bare masse dritt.

 

Rettelse, det er et BG 520sm 940ir kamera.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville tatt kontakt med forhandler og spurt om de har en versjon av programmvaren som ikke ligger på cd. Om de ikke har det ville jeg tatt en tur til en nabo med PC med CD-rom og enten laget et CD-Image selv eller bare kopiert innholdet over på en minnepenn. Dette er ingen hokus pokus og løser problemet ganske enkelt.

 

CD-Image løsningen ville jeg bare brukt om det ligger en kopisperre på programvaren som gjør at man må ha CD-rommen for å få innstallert.

Link to comment
Share on other sites

Hei, dersom du har kjøpt kameraet i Norge med den siste softwaren tilpasset - og utviklet spesielt for nordiske forhold, kan du sende meg en PM med din mailadresse. Sender deg så en fil som du legger inn på minnebrikken på kameraet. Slår på og deretter av kameraet og vips, så har du siste softwareversjon.

Jeg har programmert menyene slik at det er svært enkelt å endre innstillinger via medfølgende fjernkontroll.

Om du har kjøpt kameraet på nettet utenom Norge, er dessverre både IR modul og MMS enhet annerledes og metode beskrevet over vil ikke virke.

Link to comment
Share on other sites

Takker for hjelp. Pm er på vei til deg Rib. Har forøvrig funnet ut hvorfor jeg ikke får bilder lengre. Vet med sikkerhet at jeg ba om å få det nye simkortet innlemmet i fri familie-avtalen min når jeg kjøpte det, men oppdaget at sånn var det ikke. Ringekortet tomt for penger og ingen mms til meg :( Har ladet på noen kroner og fått inn kontantkortet i fri familie, så da er det bare å vente i spenning på flere fine bilder :)

 

Ps @ SSamiK: Jeg ser det er endel som påstår at google er min venn, men etter gårdagens søk etter boskon software er jeg ikke så sikker lengre :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...
  • 9 months later...

Hei! Har kjøpt Boskon Guard nå og har software. Har satt det opp manuelt med innstillinger for Telia jeg fant på nett. Kameraet tar bilder og prøver å sende. Ser at det ligger en sendingsfil lagret. Men jeg får ingen bilder inn på tlf. Har prøvd trillingkort først, og nå kontantkort. Noen tips?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei,har leita i tråder og på Google uten hell,etter info /software til dette kameraet,står kun Boskon guard på det. Det er ikkje noko reaksjon på bryterinnstillinger/ fjernkontroll..   Er det nokon som har link til den overnevnte softwaren? Legg ved eit bilde av kameraet...

8F15E9A6-57A1-41A1-8A4D-379F12620BDD.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...