Jump to content

Valg av flyselskap på afrikatur.


Shadob

Recommended Posts

Skal som vanlig på en vårtur til SA - og holder fast på å booke med flyselskap som har samarbeidsavtaler med andre.

 

Norwegian kan gjerne være litt billigere i utgangspunktet - men det kan bli kostbart.

Liten trøst i å få refundert noen få kroner - etter å ha strandet èt eller annet sted i verden - og fått ødelagt :evil: tur og feriedager.

 

 

 

Dreamliner - kan nok bli aktuelt en gang i fremtiden - men da må alle de tekniske greiene :roll: - være på plass :wink: .

 

Endret overskriften.

Sako_35

moderator

Link to comment
Share on other sites

Fikk ny koffert fra de for 6 år siden.

 

Ifjor fikk jeg dekket to dager i Afrika - + spesialbagasjegebyr - da våpenet ikke kom før andre dag.

 

Det har jeg ikke hørt at andre selskaper har gjort.

 

At det kan bli bagasjerot - det er ganske sannsynlig :? - uansett selskap man velger.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt noen turer til Afrika de siste årene, og har følgende erfaring:KLM gjennom Amsterdam går greit ,men må søke tollmyndighetene på forhånd om å reise gjennom der med våpen =tungvint.

Air France gjennom CDG(2008) fra Oslo ingen problemer, men blei ropt opp på CDG, måtte fylle ut skjema ang våpen og ammo=tungvint.

Reiste i høst med Lufthansa gjennom Frankfurt, ingen problem eller skjema som måtte fylles ut=blir å reise den ruta neste gang.

Har reist kun 1 gang med Lufthansa gjennom Frankfurt, så var kanskje flaks den gangen, men kommer nok til å reise gjennom der neste gang.

Link to comment
Share on other sites

Var i Namibia nå i juli/august.

SAS fra Gardermoen til Frankfurt. Air Namibia direkte til Windhoek.

Murphy slo til allerede på Gardermoen. En jævla snøsokk dukket ikke opp etter å ha sjekket inn bagasje.

Fly forsinket 1 time for evt. bombe. Løp som svarte f... + sub, eller hva man kaller den trikken som får deg over fra en gate, til en annen.

Flyet sto å ventet bare på oss... Nice

Så f... ikke våpen, eller bagasje på 4 dager. Måtte kjøpe/låne det meste.

Turen var ellers super. Meeeeeeen hadde jeg fått vite hvem som ikke dukket med en jævlig god forklaring, skulle denne blitt pisket offentlig med en flisete vaier.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Noen som har tips angående flyreise til Namibia? Kunne egentlig tenkt meg å reist fra Værnes med kun ett flybytte, men det ser ut til å bli vanskelig. Flytiden fra Frankfurt er gjerne 10,5 time mens den fra Norge gjerne er over 24timer. Kunne vært gret å kommet seg nedover på 13-14 timer. Tips motas med takk :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjørte med bilen til Gadermoen, langtidsparkerte der og tok SAS til Frankfurt på ettermiddagen, og videre med Air Namibia til Windhoek på kvelden.

Fant ut at det var den enkleste måten å gjøre det på.

Eneste negative (om en skal bruke et slikt uttrykk) var at en måtte bytte terminal i Frankfurt, men det var egentlig bare en bagatell.

Alt av bagasje og våpen ble sjekket helt fram til Windhoek fra Gardermoen.

Blir det ny tur satser jeg på samme ruta :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...