Jump to content

Kan bli forbudt skriver NRK 23-12 2013 om halvautovåpen


Guest

Recommended Posts

Eskil Pedersen krever handling? Kaptein Faneflukt krever handling? Han burde lære seg å holde kjeft.

Han er jo bare en spe liten dritt som skal ha ukvalifiserte meninger om alt mulig som han ikke har noe med. Husker han fra videregående. Skulle alltid blande seg i andres saker og ting han ikke hadde noe med!

I en ekstrem situasjon som på Utøya viser folk hvem de egentlig er. Han viste at han setter sine egne interresser høyere enn andres. Ikke noe gærnt i det. Det er opp til hver person hvilke verdier man har, men han burde ikke ha lov til å være politiker etter dette. Kan ikke ha sånne folk til å styre landet. Politikere skal egentlig gå fram som et godt eksempel, og han er det motsatte. Det er ikke noe menneskerett å være politiker! Og fyren har selvfølgelig ikke greier på hva han prater om når han kommer med de meningene sine om våpen. Han er feig, egoistisk og har lite kunnskap generelt i forhold til hvor stor i kjeften han er. Er som en sånn liten skrikebikkje.

Link to comment
Share on other sites

Ved å sette ting litt på spissen må man da også forby biler.

De er jo store metallklumper på hjul som skader og tar livet av mange flere mennesker hvert år enn våpen.

Skjønner at det ikke er lett å sile ut de personene som absolutt ikke skulle ha våpen, men å fjerne våpen og ødelegge sporten helt er ikke en god løsning.

Link to comment
Share on other sites

Sammenligningen med bilen er like platt nå som den alltid har vert.

99% av Norges befolkning har et forhold til bil mens 1 til 2% har et forhold til sivile halvautomatiske våpen.

Men argumentasjonen om at Eskild sa fra seg retten til og mene noe om dette da han sviktet alle sine fans på Utøya, er jeg mere enig i.

Link to comment
Share on other sites

Argumentasjonen mot Pedersen er akkurat like platt og usaklig som å trekke biler inn i debatten. Det er greit at vi er uenige med ham og ikke liker argumentasjonen hans, eller han for den del, men at han har sagt fra seg retten til noe som helst er det rene skjære sprøyt! Det er ikke sånn et demokrati fungerer. Derimot fungerer det slik at hvis vi ikke liker det han mener så kan vi faktisk la være å stemme på ham. Drittslenginga her inne er lite annet enn hersketeknikk med dårlig treffsikkerhet. Jeg har lite tro på at han leser mye her inne, så da funker den jo heller ikke, men blir utelukkende ei messe for de frelste.

 

Ta ballen og ikke mannen!!!

Link to comment
Share on other sites

Øh... gutter, husk julefreden da. Bruk heller tiden på å komme dere på banen, ta med unga til naboen, eller naboen, skyt litt, finn roen, minn deg selv på hvorfor du begynnte med dette i utgangspunktet, gleden ved mestring osv. Eller ta en tur i ladebua, eller hobbyverkstedet.

 

Selv skal jeg bruke vesentlig tid på å få ferdig den tunge pipa i 182 serie Rugeren, ikke sitte forann pc'en for å hyle med koret om hvor teit EP er, se nye teorier om hvem Grevling1 er, eller vurdere enkelte innspill som fordekt partipolitikk eller strategi.

 

Det mest nyttige en kan gjøre nå, er å rekrytere en ny skytter, eventuellt blåse liv i en gammel en.

 

God jul.

Link to comment
Share on other sites

Noen ganger er mannen og ballen samme sak. Jeg skal ikke dømme Hr. Pedersen for strengt som person, men som leder og politiker mener jeg at han har fortjent mye pepper. Man må vel nesten vare AP-mann for å komme unna slikt med lakken nogenlunde i behold. Mens LEDEREN for AUF flyktet i en stålbåt dro andre motsatt vei i småbåter for å gjøre det de kunne. Der hadde vi mennesker som satt grunnleggende verdier høyere enn sin egen sikkerhet. Pedersen på sin side utviste ikke noen av de egenskapene jeg forbinder med sterkt lederskap eller moralsk ryggrad.

 

Vi må gjerne diskutere hvilke regler vi skal ha for våpen i dette landet fremover, men jeg vil ikke blir belært av Pedersen på det punktet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lite tro på at han leser mye her inne, så da funker den jo heller ikke, men blir utelukkende ei messe for de frelste.

 

Ta ballen og ikke mannen!!!

Det har du helt rett i, det trengs et offentlig svar på sprøytet til Pedersen. For øvrig er nok mannen og ballen samme sak ja.
Link to comment
Share on other sites

Sammenligningen med bilen er like platt nå som den alltid har vert.

99% av Norges befolkning har et forhold til bil mens 1 til 2% har et forhold til sivile halvautomatiske våpen.

Men argumentasjonen om at Eskild sa fra seg retten til og mene noe om dette da han sviktet alle sine fans på Utøya, er jeg mere enig i.

 

Den er ikke så søkt som du vil ha det til. Det er nok mange som vil ha forbud mot skytevåpen generelt, som også er imot halvautomatiske våpen. Det tenderer til at det er en sterk forbindelse på det punktet.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt kan man kritisere og mene det meste om EP* her på kammeret.no ...realitetene om dette vil ikke påvirke ny våpenlov.

 

Det som vil påvirke ny våpenlov er bla media...og EP* er en som slipper til i media....

 

EP* står politisk ikke alene om disse meningene og han har også tung støtte både i eget parti og ikke minst var dette også konklusjonen i "Gjørv-rapporten"...

 

Skal man påvirke tror jeg organisajonene mv så tidlig som mulig på nyåret systematisk og tydelig må øke innsatsen og lobbyvirksomheten.

 

Nå er det i lovs form ting skal "skje"..og hva/hvordan Stortinget ser på evt forbud mot halvautomatvåpen når dette behandles er trolig "mye" basert på hvordan media vinkler og kjører våpensakene i tiden som kommer.

 

 

* Eskild Pedersen

Link to comment
Share on other sites

Målet mitt er ikke å gå etter personen Eskil Pedersen men politikeren Eskil Pedersen. Lederen som rømte øya mens ungene ble igjen. Beklager, men tanken på at en slik person skal fortelle oss andre hva vi får lov til å gjøre får magen min til å vrenge seg.

 

Og jeg har en følelse av at veldig mange er (noe) enige, men ikke tør si det. Det er forståelig, ingen har lyst til å sparke et offer. Og har man et milligram med ydmykhet i seg vet man ikke hva en selv ville gjort i en slik situasjon. Jeg vet det heller ikke, kanskje jeg hadde vært på samme båt? Men så er ikke jeg en leder for andre en meg selv (og knapt nok det), så jeg har ikke samme fallhøyde.

Link to comment
Share on other sites

Mens LEDEREN for AUF flyktet i en stålbåt dro andre motsatt vei i småbåter for å gjøre det de kunne. Der hadde vi mennesker som satt grunnleggende verdier høyere enn sin egen sikkerhet. Pedersen på sin side utviste ikke noen av de egenskapene jeg forbinder med sterkt lederskap eller moralsk ryggrad.

Akkurat! Det er som sagt ikke noe menneskerett å være politiker. Setter man seg selv forran andre så burde man ikke være med å bestemme over andre folk heller.

Link to comment
Share on other sites

Vel Erlend, og i dette ligger også skissen av problemet.

 

Persepsjon og narrativ.

 

Eskil vil for all tid være uangripelig, men offenlighetens manglede evne til å gå i rette ned han har så mange paraleller at det åpenbart må finnes en konsenus om å la slikt være.

 

Du skal få noen eksempler.

 

En tidligere statsminister i en mindretalls regjering banket kona si både gul og blå, ofte, i sin periode som statsmimister. De fleste som burde vite det, visste det, absurd nok, er de som vet det best, de Somaliske drosjesjåførene i Oslo.

 

En tidligere statsminister holdt seg med en elskerinne fra moderpariets styre i byens hovedstad.

En tidligere landbruksminister fikk barna sine omplassert av barnevernet på permanent basis. Alkohol. I ministerperioden.

En tidligere justisminister var storforbruker av profesjonelle dominatrixer. I ministerperioden.

En ordfører med et BETYDELIG alkoholproblem.

 

Og jeg kunne holdt på i flere timer. Ingen av disse har gått til valg på personlig egnehet, men ønsket (illusjonen), om å gjennomføre politikk (valgflesk).

 

Kanskje vil heller skal begynne å se på egnethet om dette er viktigst for oss? Holdt sammen med manglende gjennomføringsevne, så vil jeg si at nevnte brister vil svekke troen på, nettopp gjennomføringsevne.

Link to comment
Share on other sites

Bor i samme fylke og har da mulighet til å stemme på den nedrakkede. Kommer aldri til å stemme på partiet han representerer.- Det bestemte jeg meg for, for litt over 40 år siden. Det partiet har skakk kjørt alt for mye her i landet de seinere åra.

Men hvordan enkelte her slenger maksimal dritt om en person, som garantert hadde blitt offer for kulene til ABB, synes jeg er et lavmål, som kun oppnår å skade vår sak.

 

God Jul

(Og skyt den gjerne inn i god gammel tradisjon) :D

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...