Jump to content

Være med på jakt på Østlandet?


Babelfish

Recommended Posts

Jeg tok jegerprøven i fjor, og har så langt prøvd meg på rypejakt, skogsfugljakt og rådyrjakt. Jeg er medlem i tre jegerforeninger, men problemet i dem alle er det samme: det er ingen som helst vilje til å dele kunnskap vedrørende jaktterreng og så videre. Det virker som om hele jegernorge er et mer lukket samfunn enn Amish-folket.

 

Derfor har jeg følgende oppfordring: Er det andre der ute, unge eller gamle, kvinner eller menn, som har lyst å slå seg sammen og jakte på et eller annet?

 

Jeg er en mann på 24 år, og har både rifle og hagle, men dessverre ikke hund. Jeg bor på Skedsmokorset i Akershus. Så dersom noen ønsker å slå seg sammen med meg og dra på noen turer, er det bare å si ifra,

Link to comment
Share on other sites

Dersom du tenker på å leie eget terreng, vil jeg anbefale deg å følge med annonser i jaktblader, på finn osv. Der legges det hele tiden ut slike tilbud.

 

Hvis du derimot tenker på tilgang til å jakte småvilt generelt så finnes det utallige muligheter, blant annet på inatur.no. Jeg tror også det er enkelt for deg å få jakte i Romeriksåsen, Hurdal og i Nes. søk på nettet!

Link to comment
Share on other sites

Rælingen JFF har også tilgang på småviltjakt, rådyrjakt, beverjakt, revejakt fra ferdige åteplasser, gaupejakt, mårfangst mm i Østmarka. I tillegg arrangeres det fellesjakt på rådyr på seinhøsten. RJFF har også et terreng på Gravberget på Finnskogen, med jaktmuligheter på skogsfugl, hare, rev, rådyr, mm.

Sjekk www.ralingenjff.com for nærmere info.

Link to comment
Share on other sites

Den gjennomføres som regel i november, og er åpen for alle medlemmer som ønsker det. Det brukes hund (er), og deltakerne samles til felles lunsj rundt bålet. Riktig trivelig er det, og en ypperlig anledning til å bli kjent med nye jaktkamerater! Det legges ut info på hjemmesiden i god tid før gjennomføringen av fellesjakta.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Er helt fersk (jegerprøve kurs blir unnagjort i oktober), deretter blir det MYE jakt på både småvilt og de litt større flotte dyra både i akershus områdert og i Trøndelag. Skal nedover til familien på strømmen i oktober så hvis du vil ha med en gutt på 22 år (gutt eller mann? hmm... sitter jo fint i det med samboer, fast jobb, leilighet, 2 biler, lån og hunder så er vel kanskje mann da eller :?::D ) så skrik ut! Ser Fet JFF har litt av hvert å by på, og er jo rett i nærheten! Ellers så skal vel Rælingen ha noe å by på oppi åsen!

 

Som sagt, skrik ut hvis du vil på tur!

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Kjør en time nordover til Hadeland, så kan du bli med meg på støkkjakt på skogsfugl. Jeg får desverre ikke jakta så mye i høst - pga. oppussing av nykjøpt hus, bikkjevalp, samt at jeg er i et pendlerforhold og må bruke mye av helgene til det og. Men er du interessert i en jaktdag eller fler så send en PM. Kan også være mulighet for rådyrjakt seinere i høst!

 

 

Peace

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...