Jump to content

Kresen rev ?


Mattyson

Recommended Posts

Hei godtfolk . Har lagt ut en kalveskrått som åte for 2 uker siden . Ser spor etter både fulger og hvertfall 2 rever . men INGEN har rørt/smakt på åta. Kalven (rein) ble tatt av dage like etter at den hadde fått vaksinen i gjerdet . Noen i eldregarden mente reven/fugler skyr unna kalver som akkurat har fått vaksine. Kan dette stemme ? Syntes det er rart at ingen vil ha en smakebit.

Noen her som har opplevd det samme eller er revene rundt hytta kresen ?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har hatt samme problemet. Tok derfor å kløyvde kalven å bretta den ut, hang den etter snøscooteren å kjørte noen runder rundt i skogen for å lage litt blodspor før jeg slapp den av på åteplassen. Da varer det ikke lenge før han er der. Å kjøre scooter i utmark fordrer jo at du har tillatelse.

Link to comment
Share on other sites

Heihei, takk for rask tilbakemeldning. Kalven er frøset nå , men når jeg satt den ut , så kløyvde jeg også kalven , hang opp litt av sidestykket i et tre noen meter fra åteplassen for å håpe det skulle spre mer lukt å få interessen fram .

 

Tror jeg blir å sette ut litt kylling/oppdretslaks i dag 1 meter ifra kalven, for å se om det blir liv røre med laksen/kylling.

Lurer fælt på hva det kan være som gjør at den ikke vil smake...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...