Jump to content

Lokkestoff til Gaupe


Mauser-30-06

Recommended Posts

Hei

 

Har planer om å jakte gaupe når sesongen begynner, og har funnet noen spor her og der på terrenget.

 

Hvor sannsynlig er det å få lokket inn Gaupe med diverse luktstoffer som selges hos for eksempel Pelsjeger og Fangstmann slik at man har ferske spor å gå etter?

 

Hvis noen har erfaringer med nettopp dette setter jeg stor pris på hjelp :)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd det selv, men for noen år siden så var det et gaupe prosjekt på østlandet hvor de brukte viltkamera for å dokumentere ant gauper de mente fantes i området. De brukte gaupeurin fra varm ho-gaupe for å lokke de inn og det virka bra for dem. Vilkameraene ble satt opp på steder hvor det var kjent for at gaupa trakk.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke altfor store forhåpninger Sinnataggen, hehe..

 

Men man vet jo aldri før man har prøvd liker jeg å si, skal nok finne spor uansett men hadde en forhåpning om at dette skulle lette arbeidet noe.

 

Har flere reveåter i det aktuelle område, med sauer/rådyr/utgått mat fra rema og slakteavfall fra gris.

Til disse jeg håpet gaupa skulle komme innom slik at bikkja kan slippes :)

 

Får se hva jeg gjør, men tror nok det heller mot å prøve det ut denne sesongen og dokumentere effekten med flere viltkameraer på plassene :)

¨

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...