Jump to content

Legge inn grenser på jaktområde inn som kartlag


GHall

Recommended Posts

Hei

Er det noen som har fått lagt grenser på jaktområdet inn som kartlag?

Jeg har eksperimentert med .KML , .KMZ , og GPX-filer, men jeg får ikke lagt jaktområdet inn i 320-en.

 

Kartlagene har jeg laget med Google Earth og jeg har overført dem til 320 med Basemap. Bruker har nummerert laget med "tegnenummer" 75.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Jeg bruker "norgeskart friluftsliv" fra google play, også tilgjengelig på apple play store. Der kan du enkelt i kartlag legge til "eiendommer" som vil vise eiendomsgrenser i rød strek, pluss mange andre kartlag. Appen har også gps med sporlogg med time for time statestikk for lenge, høydegrafer, hastighet. Man kan laste ned kart for offline modus da man skal lete lenge for å finne 4g dekning langt inne i skogen i kuppert terreng, tips hvis du skal laste ned kart til offline bruk er å laste ned kart med 5 zoom nivåer da 7 blir veldig stort og har aldri greid å laste med mer en 44% før det har feilet, pluss å lage interesse punkt på det nedlastete området for å lettere finne det igjen. 

 

Appen er gratis men kan abonnemere på pro utgave for 40kr/år for ekstra kartlag og mulighet for å ha de lagrede kartene så lenge du vil en de 2 ukene man kan ha dem på gratisversjonen 

 

Alt i alt en fin app som har hjulpet meg mye på jakt med rare eiendomsgrenser. Men som alt har appen rom for forbedringer, tror det er mer i vente men ventetiden er litt lang da oppdateringer av appen kommer med store mellomrom. Kart i appen er lastet ned fra kartverket og er oppdaterte. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...