Jump to content

Sclalars kniver


sclalars

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Jeg tror at den litt "nedsenkinga" på ryggen, sammen med at bakstykke er litt smalt som du sier, forsterker inntrykket av at den er slank bak.

Han som skal ha den, var i hvert fall veldig fornøyd, og det er jo det viktigste.

Jeg tegnet noen varianter til ham, og han valgte den formen. Så derfor ble den som den ble.

Takk for tilbakemelding!

 

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ny kniv ferdig. Det går ikke så fort i svingene her. :)

Morten Håkonsen blad, stabilisert Australian Mallè Burl i skaftet, og stabilisert rødfarget Masur i innlegget.Tinn og vulkanfiber som skille.

 

Jeg var forresten på markedet på Elverum på søndagen den helga. Tenkte jeg skulle kjøpe meg noen knivblader. Fant ikke en eneste stand med knivrelaterte ting, var ikke det merkelig? Noen andre som var der?

 

Her kommer noen bilder:

 

DSC_5640_zpsf774211b.jpg

 

 

DSC_5642_zps3abdab69.jpg

 

 

DSC_5644_zpsd59634eb.jpg

 

 

DSC_5646_zps0664c977.jpg

 

 

DSC_5649__zpsf082a802.jpg

 

 

DSC_5652_zpsdc9a2822.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei Lars.

 

Lekker kniv med fine former og fine materialer som passet godt til hverandre.

Er bladet montert langt inn i skaftet, eller er stemplet langt bak?

 

Mvh Espen

 

Takk for det Espen :)

 

Jo da, bladet er ganske langt inn i skaftet. For å kunne få til den avslutningen mot bladet, måtte jeg beregne det slik at bokstavene akkurat syntes. Ellers ville jeg ha fått en glippe nederst, og det ville ikke være fint.

 

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Neste kniv, med slire. Jeg prøvde meg på litt pauting, og ble vel sånn rimelig fornøyd. Han som skal ha kniven ble i hvert fall fornøyd, og det er jo det viktigste. Og den ble helt herlig å holde i, kniven. Sitter som støpt i hånden :)

Personlig er jeg ikke så veldig glad i slike blader som dette. Jeg liker bladene mer spisse, ikke "butte" som her. Kniver med spissere blader får et mye slankere og "riktigere" utrykk synes jeg. Det er vel som med alt annet, smaken er som baken.

 

Jeg har 7 andre kniver ferdig også, og det kommer noen bilder etter hvert her.

 

 

DSC_5664_zpsab5f9bd7.jpg

 

DSC_5660_zps3aa939e8.jpg

 

DSC_5665_zpsb94edff2.jpg

 

DSC_5667_zps18920c4b.jpg

 

DSC_5676_zpsad28a212.jpg

 

DSC_5670_zps1b206000.jpg

 

 

Mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk flott kniv! den ?metapolen? i skaftet var rett og slett nydelig! slira ble også vakker spessielt opphenget. Hjorten var litt butt i ansiktet, men hoder og øyne er noe som ihvertfall jeg synes er vanskelig å få til sikkelig

 

Takk for det malfsen. Og ja, jeg er enig angående ansiktet. I ettertid tenker jeg at jeg burde lage hele hodet større. Det hadde antageligvis vært lettere å få det til. Men, trening gjør mester :) . Må prøve meg litt mer på det der, det var artig.

 

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

Akkurat ferdig med et par barnekniver. Disse to knivene er til barna til min lillesøster. De er 6 og snart 5 år. Storebror får en litt større kniv enn lillesøster, og det er vel ikke nødvendig å forklare hvilken som er til hvem. :D

 

Bladene er laget av Steen. Lønn med innlegg av metapol i begge.

 

 

DSC_5678_zps089ab115.jpg

 

DSC_5689_zps2175189d.jpg

 

DSC_5682_zpsffde8a98.jpg

 

DSC_5685_zps0927a140.jpg

 

DSC_5683_zps5d17c3e3.jpg

 

DSC_5684_zps7f2801e5.jpg

 

Mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

2 fine kniver :D . tror nok det er en nevø og ei niese som blir glade for knivene . Likte lønn i skaftet , trodde kanskje det var et kjedelig treslag , men i den kombinasjonen du har brukt her syns jeg det ble veldig fint .

Link to comment
Share on other sites

En stund siden jeg har kommentert, men det var noen flotte kniver alle sammen.

De blir sikkert glade for de knivene. Jeg fikk en kniv når jeg var noen år gammel av faren min, den har jeg fortsatt, og den betyr antakelig mer for meg enn noen av de andre knivene.

Syns ikke pautinga ble så verst heller, men skal jeg være helt ærlig syns jeg det føltes som en litt kraftig kontrast med så mye sort på slira, i forhold til isbjørnen som ble veldig lys. Ville nok ikke tonet den ned noe særlig, men kanskje det hadde hjulpet med en litt lysere farge i resten av slira? Bare en tanke du kan se på til senere..? Men. Nå er jeg uansett svak for sorte slirer da. Det går til det meste. Syns faktisk kniven og slira gjorde seg klart best når den lå ved siden av kniven..

Muligens en litt rett avslutning på slira i mine øyne..

Uansett, bra jobba!

 

Mvh

Berserk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...