Jump to content

Hjelp, skal ha Sauer Outback i links.


Redfox

Recommended Posts

Evt nytt?????

 

Da vil jeg tippe de fleste våpenforetninger :?

Vil også nevne at Sauer ikke lager links syntstokker.

 

Mvh

Sauerhansen

 

Vel ettersom Landrø er fri kan det jo være noen som vet om lings Outback hos en eller an forhandler. Et tips hadde hvert fint.

Det tar lang tid å ringe alle sjappene som selger våpen i landet.

Det er låskassa jeg er ute etter og jeg kjøper et komplett våpen om nødvendig.

 

Er det noen som vet om lings outback og kan hjelpe???????????????????

Link to comment
Share on other sites

Evt nytt?????

 

Da vil jeg tippe de fleste våpenforetninger :?

Vil også nevne at Sauer ikke lager links syntstokker.

 

Mvh

Sauerhansen

 

Vel ettersom Landrø er fri kan det jo være noen som vet om lings Outback hos en eller an forhandler. Et tips hadde hvert fint.

Det tar lang tid å ringe alle sjappene som selger våpen i landet.

Det er låskassa jeg er ute etter og jeg kjøper et komplett våpen om nødvendig.

 

Er det noen som vet om lings outback og kan hjelpe???????????????????

 

Du burde henvende deg til Tyskland og sjekker de kjente nettsider som egun.de (ikke den engelske versjonen pga. dårlig tilbud). BTW, som en annen allerede nevnte, Outback fås ikke i links! Det er kun modellen XT hva jeg vet. Se på Heym 21 og/eller 30. Dette er noe reelt, også i links med plastskjefte.

Link to comment
Share on other sites

Bare husk at den ikke er helt links den Outback stokken. Den er bedre tilpasset recht enn links med tanke på tommel og grep.... Dette synes jeg er synd. Det gjelder alle synt. Stokkene til sauer. Mulig du allerede er klar over dette men ikke alle som vet. Skyter links selv og kunne tenkt meg en Sauer Outback eller tilsvarende, men ble ikke fornøyd med stokken..

Link to comment
Share on other sites

Det ble mye bla, bla her. Jeg vet utmerket godt hvilken utførelse synt stokken har. Jeg har pratet med importøren

Landrø om nevnte våpen og den er å få tak i, men ikke på lager. Det er ca. 5-6mnd leveringstid.

Som sakt er det låskassa jeg er ute etter. Kjøper komplett våpen med høyre stokk om nødvendig dersom det er lettere å få tak i.

 

Det jeg ønsket var tips om det er noen som har eller vet om noen alu.. våpen/kasse i venstre utførelse til salgs.

Det kan jo være forhandlere som sitter på noe.

Outback eller highland.

 

Ikke mer en det.

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg tar feil, men jeg har en highland i links. Og he mener det blei sagt fra Landrø at låskassa mi var i stål. At dem ikke hadde alu links.

 

Men som sagt. Mulig det er jeg som rører.

 

Det er du eller Landrø som rører for Highland kassa er i alu. uansett om det er links eller ikke.

Bare å legge den på vekta uten kikkert så finner du ut hva det er.

Link to comment
Share on other sites

Ble ikke noe handel av Sauer Highland i 243. Selger sku ha 22000,-. Det blir for mye ettersom man må kjøpe sluttstykke med 6 låseklakker i tillegg til løp i storvilt kaliber. Det blir jo 10000,- ++.

Lings sluttstykke 5100,- og løp i Highland utførelse 9860,-.

Sauer har etter mitt syn sabotert annenhåndsverdien i våpen med kal. 22-250 og 243 ved å bruke sluttstykke med 3 låseklakker. I disse kalibrene burde våpnet hatt en lavere salgspris (rundt 5000,-) pga. denne ulempen ved bytte til løp godkjent til storviltjakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...