Jump to content

Merkel 240 ss jagd


Daywalker

Recommended Posts

Hei,

 

Merkel 240 Jagd er nok ikke så vanlig her på berget, men er pene våpen.

 

Jeg bruker Brenneke og Rottweil Exact fyllingskuler i min drilling. Ser ikke hvorfor din kombi ikke skulle kunne gjøre det. Den er nok regulert med Brenneke i venstre haglløp, ved ca. 35 meter tipper jeg.

 

Skal ikke si 100 % nøyaktig pris på svingmontasje og hakemontasje, men jeg kan tippe. Regner med at du ikke har baser for noen av delene på våpenet?

 

7000,- for svingmontasje og 9000,- for hakemontasje tipper jeg. Da er det inkludert baser og tilpassede ringer. Kan hende at en må brunere løpsbunten på nytt etter pålodding av hakemontasjebaser. Dette koster et par tusen kroner ekstra.

 

Letteste er å ringe til børsemaker for å høre. Velg en som har gjort det mange ganger før, det vil lønne seg på sikt.

 

Velg for all del ikke en hakemontasjebase der en kan se skruehullene. Blir en selvmotsigelse mener jeg mtp. estetikken.

 

slb

Link to comment
Share on other sites

Slb@ Har snakket litt med Schou som har import av Merkel her på berget og fyren der mente ikke det var smart å putte en slug eller brenneke i denne. Grunnen til at jeg ble i tvil er at under løpene står der stemplet inn 1/1 og det burde vel ikke vært trangere enn 1/2 etter mitt hode.

Hva slags boring har du i drillingen?

Jeger'n@

Vågsland vil bli kontaktet i morgen, takker.

Link to comment
Share on other sites

Legger ut litt info i tilfelle der er noen som skulle lure i fremtiden.

Har vært i kontakt med vågsland i Drangedal og han kunne montere både sving og hakemontasje på børsa uten problem.

For en sving, komplett med ringer og fullgraverte baser skulle han ha 9500kr.

I tillegg anbefalte han og åpne boringen til 1/2 og mente jeg uten fare kunne bruke den med slug/brenneke.

Så da blir det å levere inn børsa for jobb utpå nyåret :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...