mortens61 Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 Hei! Jeg har etter en liten tid opparbeidet meg endel slipeutstyr alt fra båndsliper til steiner m.m. Rimelig kult å prøve ut nye ting. Da er mitt spørsmål: Kan noen gi meg oppskrift på hvor jeg skaffer lær,slipepasta,sandpapir fra grovt til superfint og hvor jeg kan kjøpe det fra. Gjerne butikker i Norge og utland(E-bay). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haretex Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 Prøv hos Jørn Jensen i Lillestrøm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sj-knives Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 http://www.skinnlaaven.no/ har akuminiumoxide i løs form på flaske. Har også polerpasta. En annen ting er vel at de er billigere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mortens61 Posted November 9, 2013 Author Share Posted November 9, 2013 Hei! Tenkte mer spesifikt på hva jeg trenger å kjøpe av lær,pasta sandpapir(hvilke typer fra grovt til fint) The whole shobang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jangul Posted November 10, 2013 Share Posted November 10, 2013 Alt finnes på ebay, men du får søke sjæl Slipepapiret 3m trizact (såkalt "gator") fungerer fint. Og selges i f.eks 1 in bredde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jangul Posted November 10, 2013 Share Posted November 10, 2013 Leste litt feil. Du trenger ikke mer enn et gammelt belte og litt polerpasta. Klosser med slikt finnes på ebay eller f.eks biltema. Dette funker etter at du alt har en ok sliping, som siste finish. Om ønsket er å sette opp kniven med stropp, trenger du f.eks slipepapiret over, limt på en skinnstropp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malfsen Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 skinnlåven selger lær rester for en slikk og ingenting. i den kassa ligger det også noen belte emner med små defekter som er ypperlig til stropping Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts