Jump to content

Innertelt lavvu?

Propell

Recommended Posts

Trenger og trenger. Man trenger definitivt ikke innertelt.

Lavvuen er mye koseligere, tørrere, og muligens litt varmere med innertelt. Det gjelder også om sommeren, særlig i regn. "ØKH-grensen" går omtrent ved innerduk, det kan være mye kjipere vær før hun klager dersom innerteltet er oppe.

Hvis vi "bare skal overnatte" så bruker jeg ikke innerteltet, men om vi skal ligge noen dager, eller bo og kose oss i teltet, så er det innerduk opp (ikke i finvær midtsommers). Innerduken hjelper også godt på å holde mygg ute om sommeren.

Selv om det ikke drypper fra duken, så gir en klissvåt ytterduk i høljeregn en helt annen stemning i teltet enn en tørr og varm innerduk...

Unntaksvis fyrer jeg i lavvuen (bål), men det fungerer dårligere, eller ikke, med innerduk.

K

Ja det tenker jeg og, og derfor kjøpte jeg Tentipi sin lavvo med bomullsduk, den veier sitt men det gjør også en lettvekter med innertelt:-) bruker ikke bunnduk i min. Stoffet puster svært godt og det er ett utrolig godt innemiljø i denne lavvoen. Har også brukt den vinterstid med vedovn og har hatt den oppe i minus ti grader og med god vind 10-15m/s. Null problemer med kondens.