Jump to content

Reveåte ca 100m fra hundegård?


Oddeiste

Recommended Posts

Skal begynne med åtejakt, og tenker å plassere reveåte i skogen ved siden av huset. Har hundegård med tre huskyer på andre siden av huset, de vil muligens ikke klare å se åtet(har ikke funnet/lett etter den perfekte plassen enda) og må antageligvis spørre grunneier om å få lov til å hugge ned noen trær for å få fri sikt først.

 

Hvor sky er egentlig reven i forhold til hund?

Har mange gang sett hundene reagere på uidentifiserte objekt oppi skogen, og har to ganger sett rev bare 40 m fra hundegården(i skogen), en av gangene kom jeg ut på trappa, og der kom reven i fullt firsprang etter kaninene som vi hadde løse ute.

Tror nok denne reven var skadd, da det bare et par dager etter ble skutt en halt rev, så den var nok desperat.

Den stoppet til og med opp bare 10 m unna meg å ble stående å stirre på det bleike, trøtte mennesket som sto i boxer ute på trappa i 10 minus :lol:

 

Sånn sett har jeg jo svart på spm selv, men lurer på hvilken erfaring forumets lesere har.

Vil det være en dårlig plassering av åtet?

Har jo ikke noen annet alternativ i forhold til sikker avstand, vei og lignende uansett, så det må jo bare prøves.

 

Skal montere opp lys og varsling, og tenker i førsteomgang å bruke nakke og hodet til en geitebukk(inklusive skinnet som fortsatt henger på(hundene har spist resten :D )

 

Hvordan er det å bruke geitekillinger som åte, har fryseren full :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Har selv åte 30-40 meter fra huset og hundegården, når mikkel kommer bjeffer bikkja og vekker meg. Funker som bare det :)

 

He he, samma her. Har åta 100meter fra hundegård med 4 stk Laika.

 

Har lært meg hvem som bjeffer ved lyd/lukt av rev, mens gammel-tispa nå bjeffer kun når hun ser reven. Så da vet jeg når det er klart for skudd, å trenger ikke stå opp før jeg hører gammel-tispa.

 

Har reve-glugge på badet i 2. etasje :lol::lol:

 

Reven bryr seg ingenting om bikkjene...... samt at bikkje gneldret kamuflerer lyder jeg måtte komme på å lage når jeg åpner vinduet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...