Jump to content

Reveladninger 17 Remington


SBergum

Recommended Posts

Hei.

 

Hadde vert interessant å visst hva andre her inne er mest fornøyd med av ladninger.

 

Hvilke kuler og krutt. Og mest egnet hastighet for å unngå gjennom skyting på reven.

Har selv prøvd 20grn v-max og 20grn berger, likte helt klart berger kula best. Men kunne tenkt meg å fått lada ned hastigheten en del.

På mindre rever går det av og til en del splinter igjennom. Så hadde vert fint å visst hva dere bruker for å unngå det :D

Ellers er det et vanvittig artig og effektivt kaliber.

 

Reveriggen

1z2pnx1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei - har for det meste brukt 20 grs v-max. Opplever ingen gjennomskyting, selv på relativt korte hold, med unntak av en revevalp, som jeg fikk gjennomskyting på.

 

Selv bruker jeg 19 grs N120 krutt, noe som iflg teori skal gi 1240 m/s. Bruker N120, fordi det gir best kruttforbrenning på dette kalibret.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei. Du skal opp i hastighet for og ikke få gjennomskyting. Jeg har brukt flere kuler. Nå bruker jeg 20g Berger med sånn passe m n133. Etter boka skal dem gi ca1290ms. Er greit fornøyd med den. Den som jeg har vært mest fornøyd med er ferdigrulla 20g Accutipp, men dårlig presisjon. Blir nok 20g vmax neste gang. Vmax og Accutipp skal vist være samme kule.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...